گزارش یک جشن | ارمغان اردیبهشت

فصلنامه سرزمین هنر در شماره بهار و تابستان خود که اخیراً در نمایشگاه مطبوعات از آن رونمایی کرده است گزارش مفصلی از جشن ارمغان اردیبهشت منتشر کرده است. در این گزارش که به قلم آناهیتا برزویی منتشر شده است تمام  وقایع این جشن در قالبی روایی و خواندنی ارائه شده است که بخشهایی از آن را اینجا می خوانید.

گزارش یک جشن

آناهیتا برزویی

هریک از پیشکسوتانی که از آنان تقدیر به عمل آمد، گلایه‌ای را مطرح می‌کردند و درددلی داشتند. ماحصل تمام آن‌ها این بود: چرا در رادیو کسی برایمان بزرگداشت نگرفت؟
چرا از مسؤولان رادیو هیچ‌کس در مراسم شرکت نکرد؟
چرا هیچ شبکه‌ی رادیویی برای پوشش مراسم و تهیه‌ی گزارش حضور نداشت؟
چرا؟ چرا؟ چرا؟

فردای آن روز

از آنجا که خبرنگاران بسیاری از خبرگزاری‌های مختلف و روزنامه‌ها در این مراسم حضور داشتند، فردای آن روز، یعنی در روز چهارم اردیبهشت، این چراها در طیف گسترده‌ای منتشر شد و همه به انعکاس مراسم «ارمغان اردیبهشت» همراه با شرح و تفصیل و عکس پرداختند.

روزنامه ایران

روزنامه‌ی «ایران» در صفحه‌ی فرهنگ و هنر خود نوشت: هفتاد و هفتمین سالگرد تولد رادیو با عنوان «ارمغان اردیبهشت» با حضور پیشکسوتان رادیو در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
مراسمی که بی‌مهری و کم لطفی مسؤولان رادیو سبب شد پیشکسوتانی که تصویری در ذهن مردم ندارند و تنها صدایشان آشناست، زادروز سال‌ها تلاش و زحمت خود را نه در رادیو، بلکه در فرهنگسرای ارسباران جشن بگیرند.

سید مهدی سدیفی

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

همین روزنامه از زبان سید مهدی سدیفی نوشت: «خوشحالم که بعد از سالیان سال، دیداری دوباره با دوستان قدیمی‌داشتم. اما ای کاش خود رادیو این برنامه را بدون واسطه در کنار همه‌ی اهالی رادیو برگزار می‌کرد. بسیار جای تأسف دارد که رادیو به فکر ما نیست. البته کسی که متضرر می‌شود آن‌ها هستند، نه ما!»

بهروز رضوی

روزنامه‌ی «ایران» بخشی از صحبت‌های بهروز رضوی، گوینده‌ی پیشکسوت رادیو را نقل کرد و نوشت: «گرفتار پارادوکس عجیبی شده‌ام. خصوصاً که سدیفی عزیز حرفی را گفتند که برای ما رادیویی‌ها دردناک است. سال‌های سال به همت حسن خجسته، مرد نازنین رادیو که هم‌چنان فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد، به همراه دوستان رادیویی، جشن‌هایی در زیباکنار برگزار می‌شد و با این دیدارهای تازه، یک عقده‌گشایی می‌کردیم، اما امروز گویا مدیران و مسؤولان این‌کاره نیستند و اگر این‌گونه بود، حتماً رفتاری دیگر داشتند. من نزدیک به پنجاه سال است که در رادیو فعالیت می‌کنم و هیچ‌گاه نیروی رسمی ‌این سازمان نبوده‌ام. گویا مسؤولان هنوز مردد هستند که من به دردشان می‌خورم یا نه؟! فعالیت رادیو با همین نویسنده‌ها و گوینده‌ها و تهیه‌کننده‌ها صورت می‌گیرد و «صدا»ی ما با سیلی صورتش را سرخ نگاه می‌دارد.»

مریم نشیبا

روزنامه‌ی «ایران» به نقل از مریم نشیبا نوشت: یاد می‌کنم از دکتر حسن خجسته که با این‌که از سازمان رفته، اما عشق، لطف و عنایتش همیشه در وجود ما جاودانه خواهد بود.

حسن خجسته

روزنامه‌ی «ایران» این‌گونه بخشی از سخنان دکتر حسن خجسته، معاون اسبق صدای جمهوری اسلامی ‌ایران را منعکس کرد: «در گذشته ما مفهوم مخاطب را داشتیم، اما امروز هر کسی در هر زمانی و در هر مکانی به هر مطلبی دسترسی دارد و تعبیر جدیدی به نام کاربر ایجاد شده است. اما در رسانه‌ها باید قدرت انتخاب ایجاد شود. رادیو از بین نمی‌رود، اما شاید به گوشه‌ای بیفتد. ما باید بدانیم زیست‌بوم فردای رادیوی امروز چیست؟ و نباید تنها به امروز آن فکر کرد، بلکه باید به فکر فردای آن نیز بود.»

روزنامه اطلاعات و خبرگزاری ایسنا

روزنامه‌ی اطلاعات و خبرگزاری‌های مختلف، از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و سایر خبرگزاری‌ها به انعکاس ابعاد مختلف جشن هفتاد و هفت سالگی رادیو و «ارمغان اردیبهشت» پرداخته بودند.
خبرنگار روزنامه‌ی «جام‌جم»، آقای زند کریم‌خانی از ابتدا تا انتهای مراسم در سالن حضور داشتند و به گفته‌ی خودشان از شکوه مراسم لذت بردند، اما نه فردای آن روز و نه هیچ روز دیگری هیچ خبری از این مراسم در روزنامه‌ی «جام‌جم» که ارگان رسمی ‌صدا و سیماست، منتشر نشد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

99 − 89 =