گزارش تصویری از جشن رو نمایی مستند «دره ستارگان» به مناسبت تولد استاد شهرداد روحانی -۲

همانگونه که در گزارش دیروز به اطلاعتان رساندیم ، مراسم جشن شصت وسومین سالروز تولد آهنگساز مشهور ایرانی استاد شهرداد روحانی شامگاه پنجشنبه ۶ خرداد ماه در پردیس سینمائی چهار سوی تهران با حضور جمعی از هنرمندان سینما وموسیقی برگزار شد.

در ابتدای مراسم مجری با اشاره به این‌که «دره ستارگان» زندگی شهرداد روحانی را از دریچه قطعاتی که نوشته و نگاه اهالی هنر به او مورد بررسی قرار داده است، تاکید کرد که دو کارگردان فیلم توانسته‌اند با ساخت چنین مستندی بزرگانی از سینما و موسیقی را در کنار هم و در یک سالن جمع کنند.

در ادامه الهام قره‌خانی و مهرتاش مهدوی دو کارگردان این مستند روی صحنه آمدند. قره‌خانی با بیان اینکه در مدت زمان ساخت این اثر چیزهای زیادی آموخته‌است، عنوان کرد: «هنر حرف خودش را می‌زند و نیازی نیست که خیلی درباره‌ آن صحبت کرد. به نظر من یک فیلم مانند یک قطعه موسیقی و یا یک تابلوی نقاشی حرف خودش را می‌زند».

او در ادامه و خطاب به منتقدینی که فیلم را مورد نقد قرار خواهند داد، اظهار کرد:« ساخت این فیلم چهار سال زمان برده است و همه ما از مشکلات و مسائلی که برای تهیه و ساخت فیلم وجود دارد، باخبریم. قطعا در مسیر این فیلم هم حوادثی بوده که باعث طولانی شدن آن شده است، البته مجموعه آن‌ها برای من خوشایند بوده، با این حال از منتقدین می‌خواهم این موضوع را در نظر بگیرند که فیلم با هزینه‌های بیت‌المال ساخته نشده و نقد مغرضانه برای آن ننویسند. اگر از کارهای جوان‌ها حمایت کنند، آن‌ها می‌توانند به فعالیت خودشان همچنان ادامه دهند و قطعا اگر بخواهم به خودم نمره بدهم، نمره بالایی خواهد بود».

این کارگردان جوان با اشاره به بخشی از صحبت‌های روحانی در فیلم مبنی بر اینکه «او برای مردم قطعه‌هایش را می‌سازد و نه خودش» ادامه داد: «امیدوارم همه این فیلم را دوست داشته باشد و یادمان باشد ما موزه‌هایی را می‌سازیم که وسیله‌ها را در آن‌ها نگه می‌داریم، اما موزه‌های انسانی نداریم و از کسانی که سرمایه ملی کشور هستند حمایت نمی‌کنیم. استاد روحانی در صحنه‌های بزرگ و جهانی حضور داشته‌اند ولی هرگز کشور و وطنش را فراموش نکرده است و خوشحالم این فرصت را داشتیم که درباره ایشان فیلم بسازیم».

دومین بخش گزارش تصویری را ببینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

89 − = 81