گزارشی از آسوشیتد پرس درباره اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۱۸

گزارشی از آژانس خبری AP  درباره اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۱۸

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، امسال ۹ فیلم در رشته بهترین فیلم نامزد شده‌اند که عبارتند از «شکل آب»، «سه بیلبورد بیرون ابینگ میزوری»، «لیدی برد»، «برو بیرون»، «تیره‌ترین ساعت»، «پست»، «دانکرک»، «مرا با نامت صدا کن» و «رشته خیال».

رسوایی اخیر آزار جنسی در هالیوود امسال باعث شده که به کارگردانان زن توجه بیشتری شود. گرتا گرویک پنجمین زنی است که در تاریخ اسکار در این رشته نامزد می‌شود و تاکنون فقط یک کارگردان زن (کاترین بیگلو) این جایزه را برده است.

فیلم از اینجا برو get out
فیلم از اینجا برو get out

یکی از نامزدان دیگر رشته بهترین کارگردانی جوردن پیل به خاطر فیلم «برو بیرون» پنجمین کارگردان سیاهپوستی است که تاکنون در این رشته نامزد می‌شود.

نامزدهای اسکار در رشته بهترین کارگردانی عبارتند از کریستوفر نولان برای فیلم «دانکرک»، جوردن پیل برای فیلم «برو بیرون»، گرتا گرویک برای فیلم «لیدی برد»، پل توماس اندرسون برای فیلم «رشته خیال» و گیرمو دل تورو برای فیلم «شکل آب».

به شکل آب در 13 رشته نامزد اسکار شد
به شکل آب

نامزدهای بهترین بازیگر اصلی زن عبارتند از سلی هاکینز برای فیلم «شکل آب»، فرانسیس مک دورمند برای فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ میزوری»، مارگو رابی برای فیلم «من، تونیا»، سیرشا رونان برای فیلم «لیدی برد» و مریل استریپ برای فیلم «پست». این بیست و یکمین نامزدی اسکار برای مریل استریپ است.

نامزدهای اسکار در رشته بهترین بازیگر اصلی مرد عبارتند از تیموتی شلمی برای فیلم «مرا با نامت صدا کن»، دانیل دی لوئیس برای فیلم «رشته خیال»، دانیل کالویا برای فیلم «برو بیرون»، گری اولدمن برای فیلم «تیره‌ترین ساعت» و دنزل واشنگتن برای فیلم «جناب رومن ج. ایزراییل».

رشته خیال
رشته خیال

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید احتمالا تعجب‌آورترین مورد از موفقیت در این فهرست فیلم «رشته خیال» به کارگردانی پل توماس اندرسون است که علاوه بر نامزدی برای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در رشته بازیگر اصلی مرد و بازیگر مکمل زن نیز نامزد شده است.

دو کارگردان سرشناس و با سابقه از جمله استیون اسپیلبرگ با فیلم «پست» و مارتین مک دونا با فیلم «سه بیلبورد» نتوانستند به فهرست نامزدان بهترین کارگردان راه یابند. با این وجود «سه بیلبورد» در مجموع در هفت رشته نامزد شده و از این نظر پس از فیلم «شکل آب» که درسیزده رشته نامزد شده و فیلم «دانکرک» درامی مربوط به جنگ جهانی دوم با هشت نامزدی، در مقام سوم قرار گرفته است.

هر چند اکثر فیلم‌هایی که نامزد شده‌اند آثار سینمایی مستقل هستند ولی فیلم‌های پرخرج هالیوودی نیز در مجموع وضع بدی ندارند. به عنوان مثال فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» در پنج رشته و فیلم «جنگ ستارگان، آخرین جدای» نیز در چهار رشته نامزد شده است.

کارشناسان معتقدند که امسال نیز مثل سال گذشته در انتخاب نامزدان اسکار نود سعی شده تا حد زیادی تنوع نژادی و جنسیتی و ترکیبی از فیلم‌های متعلق به ژانرهای گوناگون رعایت شود.

در رشته فیلم‌های خارجی (به زبان غیر انگلیسی) نیز پنج فیلم نامزد شده‌اند که عبارتند از «یک زن محشر» از کشور شیلی، «توهین» محصول لبنان، «بی عشق»، از روسیه، «از جسم و روح» محصول مجارستان و «مربع» از سوئد.

نامزدهای بهترین بازیگر زن در اسکار 2018
نامزدهای بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۱۸

مراسم اهدای جوایز اسکار نود روز ۴ مارس (۱۰ اسفند) در لس آنجلس برگزار خواهد شد و بطور زنده شبکه خبری‌ ای‌بی‌سی آن را پخش می‌کند. تعداد تماشاچیان این مراسم طولانی در سال ۲۰۱۷ به نسبت سال قبل حدود ۴ درصد کاهش یافته بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − = 8