کیارش حقگو بازیگر نمایش «تولدت مبارک»: باید به سمت کیفیت سازی در تئاتر برویم

نمایش «تولدت مبارک» با کارگردانی بابک قادری و تهیه کنندگی مسلم گلچین که از سوم تیرماه اجرای خود را آغاز کرده تا ۲۹ تیر در عمارت سیمرغ تهران روی صحنه است.

کیارش حقگو بازیگر نمایش «تولدت مبارک»: باید به سمت کیفیت سازی در تئاتر برویم|سرزمین هنر|تئاتر

کیارش حقگو از بازیگران و کارگردانان جوان و خوش آتیه تئاتر است که در این نمایش ایفای نقش می کند‌. وی از سال ۹۱ در تئاتر فعالیت می کند، در تئاترهایی متعددی مانند «چفت»، «آب بازی»، «کمپراچیکو»، «مسیح دربند»، «سه جلسه تراپی»، «مرد بالشی»، «تولدت مبارک» و‌… بازی کرده است .

همچنین  نمایش های «ایمولیتور»، «مجلس»، «کویین» و «کولی دوره گرد» را در کارنامه دارد. وی بزودی پنجمین کارش را آغاز می کند که یک مونولوگ زنانه است .

کیارش حقگو در باره نمایش «تولدت مبارک»گفت: از اواخر اسفند سال گذشته که نمایش «چفت» را روی صحنه داشتم، درگیر تمرینات این نمایش شدم. این کار، یک نمایش رئالیستی است که بعد از سه- چهارماه تمرین به اجرا رسید. ترکیب بازیگران و رفاقتی که وجود دارد توانسته به جذابیت های کار اضافه کند.

وی در خصوص نقش خود بیان کرد: در سال های گذشته تجربه کار در نقش های کلاسیک و خارجی زیادی را داشتم، اما اخیرا شبیه نقش رئالی که در «تولدت مبارک» دارم، بیشتر به من پیشنهاد می شود.علاقه من هم به این نوع کارهای امروزی بیشتر است. شاهو نقش یک جوان امروزی است که فردی پر انرژی است و به نوعی پر جنب و جوش ترین فرد جمع است.کارگردانی خوب بابک قادری و گروه منسجم کار خوبی را ارائه داده که امیدوارم مخاطبان هم آن را دوست داشته باشند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

حقگو درباره استقبال و بازخوردهای مخاطبان از این نمایش گفت: در حال حاضر، تئاتر شرایط خوبی ندارد، کما اینکه خود مردم هم در شرایط خوبی نیستند. بازخورد یک نمایش هم بسته به استقبال مخاطبان دارد و من فکر می‌ کنم هنوز حق مطلب نسبت به این کار ادا نشده است.

مسئله دیگری که وجود دارد، این است که به خاطر شیوع ویروس کرونا، مدتی با تعطیلی تئاترها مواجه بودیم و امسال با توجه به بهتر شدن شرایط در تیرماه با بحبوحه اجراها مواجه شدیم. همه سالن ها در حال اجرای نمایش هستند که خود این هم می تواند مزید بر علت باشد که انگار مخاطبان بین اجراها تقسیم شده اند.با این حال از مردم و مخاطبان واقعی تئاتر که حامی گروه های نمایشی هستند تشکر می کنم.

وی با انتقاد از افزایش قیمت بلیت های تئاتر در تهران بیان کرد: من اعتقاد دارم تئاتر کالا یا لباس نیست که هزینه اش بالا رفته . فکر می کنم که در این مسئله، مخاطب مقصر نیست. ما در این وضعیت اقتصادی، مخاطب را از دیدن تئاتر محروم می کنیم. امیدوارم نمایش ها با قیمت مناسب عرضه شود که مخاطب بیشتری بتواند از آن کارها دیدن کند.

حقگو افزود: دغدغه ام این است که هرکسی در جای خود باشد. در این وضعیت نابسامان عرصه هنر و ورودی های عجیب و غریب افراد به این حوزه که بر کسی پوشیده نیست‌، اگر جایی به کارگردانی روی می آورم به این خاطر نیست‌ که بازیگری را دوست ندارم. شاید یه این دلیل است که خیلی جاها هدایت کردن یک ایده می تواند هیجان انگیز باشد و بشود از طریق نویسنده یک کار خوب، به عنوان کارگردانی که کار بازیگری هم کرده، درک بهتری نسبت به بازیگرها داشته و از تخصص دیگران استفاده کنم.

ما باید به سمت کیفیت سازی در تئاتر پیش برویم و در حال حاضر شاید بالغ بر ۲۰۰ اجرا روی صحنه است و باید بپذیریم خیلی از آثار کیفیت لازم را ندارند. این باعث افت سلیقه مخاطب است و عادت به دیدن هر نوع کاری در هر سطحی می کند که جالب نیست. امیدوارم به سمت کیفیت و ایده های بالا و خوب در این عرصه حرکت کنیم و اتفاقات خوبی در این عرصه بیفتد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 − 52 =