ما منتظر به وقت شام دویّم و سوّم هستیم | یادداشت طنز | محسن فاضلی

کاش به جشن ققنوس نمی رفتم

 

یادداشتی از محسن فاضلی

درنگارش این مسطوره تردید داشتم و از طرفی هم در این چند روز ذهن مرا مشغول کرده بود. ای کاش نمی رفتم به جشن ققنوس و ۶ امین جایزه دوستان سازمان اوج در تالار اندیشه حوزه هنری.

اهل جنجال نبوده ونیستیم!

وکیل مدفاع دیگران و اهل آرتیست بازی هم نیستم. سرم بکار خودم هست ولاغیر؛ اما وقتی یکی از سرداران محترم سپاه وریس سازمان اوج به روی سن آمدند و به دفاع جانانه جناب ابراهیم نازنین پرداختند و در فرمایشاتشان گفتند:

«بله ما حقوق بگیر نظام هستیم و افتخار می کنیم که از سفره انقلاب و نظام ارتزاق می کنیم.»

احسان محمدحسنی
احسان محمدحسنی

دیدیم حرف حساب می زنند .همگی فیلم سازان در در طول این دهه های اخیر از سوی همین دلارهای نفتی و وامهای بلاعوض فیلم ساختند یا پرداخته اند یا به دلیل شکست درگیشه از ایشان گرفته نشد. خوب این را می گوییم که:

عزیز برادر ریس جوان وخوش تیپ سازمان اوج ؛ شما چیز تازه ای را کشف نکرده اید. یا به شما نگفته اند تا کنون اکثر به قریب اتفاق فیلمسازان از همین نظام برای ساخت آثارشان وام دریافت نموده اند. بماند که از کدام نهاد ویا ارگانی… اما مسئله ای که ذهن مرا درگیر کرده به عنوان یک فرد کوچکی از بر و بچه های جنگ وبه عبارت دوستان ارزشی”جبهه فرهنگی”درطول ۸ سال دفاع مقدس مسؤول جمع آوری عکس از عکاسان جنگ بودم و آرشیو عکس و فیلم و نمایشگاههای زیادی را در جشنواره های دفاع مقدس و استانها برپا و برگزار نموده ایم. حالا بعداز بازنشستگی ۶ سال آزگار خانه نشین وبیکارم و از تجربیات و حرفه ام و قلم و هنرم کسی استفاده نکرد.

تمامی مدیران ارشد خیر سرشان از دوست نزدیکم هستند….

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

گویا اصلاً مرا به نسیان سپارده باشند!

گله ای ندارم اما یک نکته ای که دوستان سازمان اوج و فرمانده سپاهی در خصوص فیلمسازانی که سرمایه ساخت آثارشان را  “از سفارت

خانه ها ” می گیرند. و به عبارتی ارزشی ساز نیستند و عیله نظام فیلم می سازند تا درجشنواره های آن ور آب نشان دهند. بد جوری مر اشفته نموده است.

آیا واقعاً چنین موجودات پلید وپلشتی در سینما ما هستند؟

آیا فقط آمار این موجودات را دوستان سازمان اوج می دانند و ما بی خبر هستیم؟!

ای کاش لیست این آدمهای بدصیرت را هم افشا کنید که ما به عنوان نویسنده و منتقد دیگر فریبشان را نخوریم و به دیدن آثارشان نرویم.

به هرحالا “شتر سواری دولّا دولّا نمی شود.” ترس و واهمه ای از این فیلم سازان وطن فروش و پول بگیر سفارت خانه ای ها نداشته باشید.

ما مخلص شما و برادر ابراهیم حاتمی کیا هم هستیم اصلاً کور شود هر آن کس که نتواند دید..

ما منتظر “به وقت شام دویّم و سوم “هستیم .

محسن فاضلی .نویسنده ومنتقد وفیلم نامه نویس. شاعر ومترجم “جنوبی”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

74 + = 76