کارگاه آشنائی با گویندگی و اجرا در سرزمین هنر

گزارش تصویری: گویندگی و اجرا یکی از حرفه ها و مهارتهای مورد علاقه جوانان ایرانی است. از همین رو و به همت فصلنامه سرزمین هنر جمعی از دانشجویان وعلاقمندان اجرا و گویندگی با یکی از پیشکسوتان گویندگی رادیو دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که در حاشیه بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد جناب آقای «رضا خضرائی» از گویندگان صاحب نام رادیو کلیاتی از شغل گویندگی در رادیو را بیان کرد و به پرسشهای شرکت کنندگان در این نشست پاسخ داد.

وی سواد رسانه ای، مطالعه کتاب ، تمرین نفس گیری، حفظ کردن شعر و علاقمندی به ادبیات را از لازمه های کار گویندگی در رادیو برشمرد و از حاضران خواست اشعاری را که از بردارند بخوانند، این دعوت با اسقبال دانشجویان مواجه شد و پس از خواندن ابیات ومتون مختلف غلط های رایج در شعر خوانی به صورت مصداقی مورد اشاره قرار گرفت.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

در پایان این نشست رضا خضرائی به درخواست حاضران شعر «بی تو مهتاب شبی» فریدون مشیری را به طور کامل از بر خواند که مورد توجه و تشویق شرکت کنندگان در این نشست قرار گرفت.

گویندگی و اجرا یکی از حرفه ها و مهارتهای مورد علاقه جوانان ایرانی است که این روزها به عنوان محملی برای کسب درآمد بنگاههای خصوصی و آموزشگاه های مختلف درآمده است و جوانان زیادی بدون آنکه به ظرفیت جذب این حرفه توجه کنند مبالغ سنگینی را صرف این کلاسها می نمایند که توجه مسؤلان را می طلبد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 84 = 92