چه کسی آتش روبه افول هیمه تفرقه را دوباره شعله‌ور کرد؟

حسین شاکری

چه کسی آتش روبه افول هیمه تفرقه را دوباره شعله‌ور کرد | حسین شاکری

جلسه پرسش‌ و پاسخ و فیلم «خون شد»، آخرین ساخته مسعود کیمیایی پشت درهای بسته برگزار شد درحالی که شهاب حسینی با فرصت از تریبون جشنواره در دفاع از خالق قیصر سنگ‌تمام گذاشت.

در این نوشتار قصد و نیتی بر آن نیست که به کالبدشکافی تصمیم تحریم‌کننده و ضدتحریم بپردازم اما سخنان نابجای شهاب حسینی این الزام را ایجاب می‌کند تا با تلاش برای نریختن بنزین بر آتش، نگاهی به این رویداد بیاندازم.

برخی تحربم کردند جشنواره را و برخی تحریم را نکوهش،؛ برخی تحریم‌کنندگان را متهم کردند به این و برخی به آن؛ شهاب حسینی کجای این رویداد است و کیمیابی کجا ؟

جناب حسینی نه کیمیایی کوچک می‌شود از سخن تو نه تو کوچک، نه تو بزرگ می‌شوی و نه که بدترین هم بسازد؛ بزرگ است. بد جا بلیت خرج کردی.

جناب حسینی ، برای شما و هر بازیگری شاید بس که پلاکارد بهترین بازیگر جشنواره کن را بر دوش بکشد برای کیمیایی دو فیلم از تمام زندگیش بس که تمام سخن او همین رفاقت است و مردانگی و وحدت و غیرت.

گفتی تفرقه نیافکنید؟ قبول، هم‌دیگر را نزنیم؟ قبول ..‌ مرور بلد هستید ؟

جناب حسینی ، آتش هیمه را شعله‌ور کردی؛ و چه بد جایی و علیه بد کسی. مومن مسجد ندیده، از تصمیم خودت دفاع کردی در فضای مجازی قبول، در برابر هجمه‌ها به خودت دفاع کردی قبول … تو را با دیگری چه‌کار …

غیرمستقیم از کیمیایی گفتی. یا فیلمش را دیده بودی و دوست نداشتی ربطی به بحث نداشت، ندیده گفتی که وا اسفا … جا پای دوران افول او گذاشتی … حالا که او بازگشته.

جناب حسینی ، آتش تفرقه را شعله‌ور کردی، اگر تو را زدند تو خیلی‌ها را زدی، درست گفتی تو دینی به جشنواره نداری چون وقتی اجازه یافتی این سخنان را بگویی اما عوامل «خون شد» اجازه ورود به جلسه پرسش‌وپاسخ را نیافتن یعنی آخرین نقش بدمن سینما را بازی کردی.

آتش تفرقه را شما شعله‌ور کردی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

39 + = 44