چاپلوسان و دست بوسان زرد نویسی می کنند،نه آزادمردان و آزادزنان عرصه رسانه

رییس محترم سازمان سینمایی،شما کی و کجا به نقدهای سازنده گوش داده یا عمل کرده اید؟در این بیست سالی که من شما را می شناسم،حتی یک مورد هم نبوده که چنین کرده باشید.

چاپلوسان و دست بوسان زرد نویسی می کنند،نه آزادمردان و آزادزنان عرصه رسانه|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

رییس سازمان سینمایی: از نقدهای سازنده و جهت‌بخش و منصفانه استقبال می‌کنم. البته ممکن است برخی نقدها ناشی از شیطنت، رانت‌خواهی، سهم‌خواهی و باج‌خواهی باشد. پس ضمن احترام، استقبال و نیاز به نقدهای سازنده و راهگشا از نقدهای مریض، زرد، منفعت جویانه، شخصی، باندی و جناحی ابایی نداریم.

رییس محترم سازمان سینمایی،شما کی و کجا به نقدهای سازنده گوش داده یا عمل کرده اید؟در این بیست سالی که من شما را می شناسم،حتی یک مورد هم نبوده که چنین کرده باشید.

اگر راست می گویید،چرا در سایت خود سازمان سینمایی(از گذشته تاکنون) یکی از این نقدهای سازنده منتشر نشده و نمی شود،اما مجیزگویی های برخی از منفعلانی که خود را به زور به بدنه رسانه چسبانده اند به وفور یافت می شود؟
شما که خود را نقدپذیر می دانید،کی با خبرگان و پیشکسوتان عرصه رسانه که بیش از هر مدیر و وزیری با حوزه هنر و سینما آشنایی دارند جلسه گذاشته اید؟!

آنانی که از خودتان هستند و زیر سایه شما زیست می کنند،نه خبرنگار هستند و نه منتقد،چه رسد به خبره و پیشکسوت.اگر حتی با یکی از ریش سفیدان این عرصه مشورت می کردند و می کردید،حال و روز هنر و سینمای ایران این نبود!
وقتی اوضاع این همه در سینما و حوزه ریاست شما درهم و برهم است و سنگ روی سنگ بند نیست،مشخص است که اصلا مشاور خوب و کاربلد ندارید و با بزرگان رسانه که موی خود را در این راه سپید کرده اند مشورتی نکرده اید.

شما می ترسید با این بزرگان روبرو شوید،زیرا در برابرشان احساس کوچکی خرد کننده ای به شما دست می دهد.برای همین فقط با کوتوله ها نشست و برخاست می کنید تا احساس بزرگی کاذب به شما دست دهد.البته این مهم تنها در وجود شما جلوه گر نیست،بلکه اغلب مدیرانی که دو دستی به مسند ها چسبیده اند این گونه هستند.

خبرنگار و منتقد منفعت جو کیست، کسی که عملکرد شما و زیرمجموعه تان را نقد می کند یا فردی که مجیز می گوید و صله دریافت می کند؟!
کدام منتقدی زرد نویس است،آزادمردان و آزادزنان عرصه رسانه که تمام عمر خود را روی این حرفه گذاشته اند یا چاپلوسان و دست بوسانی که برای تکه ای نان بی زحمت سرپوش روی ندانم کاری های مدیران می گذارند؟!

چه کسی اهل باند و باندبازی است،ما که یک عمر با تمام سختی ها استقلال خود و قلم مان را حفظ کرده ایم یا شما که دوستان و آشنایان را گرد خود جمع کرده و با وجود کارنابلدی به آنان پست های حساس داده اید؟!ما تمام مردم جامعه را به دور از جناح بندی ها و باندبازی ها، به یک چشم نگاه کرده و می کنیم؟شما این طور رفتار کرده و می کنید؟!
خصلت رانت‌خواهی، سهم‌خواهی و باج‌خواهی در شبه خبرنگار و منتقدانی وجود دارد که اکنون با مداهنه در دل شما و دیگر مدیران جا باز کرده و سهم گرفته و می گیرند.

ما کجا و کی با رانت خواری از ارگان ها و صداوسیما بودجه های کلان برای ساخت فیلم ها و سریال های ضعیف گرفته ایم؟
ما زیر علم کدام کاندید ریاست جمهوری سینه زده ایم تا در صورت پیروزی وی در انتخابات با سهم خواهی از او پست و مقام بگیریم؟!
اگر ما باج خواه بودیم و باجگیر،مانند باج خواهان و باجگیران باید در کاخ ها می نشستیم و کنار سفره های رنگین و سنگین صفرهای بی حساب حساب های بانکی خود را می شمردیم،نه اینکه کوخ نشین باشیم،نان خشک سق زده،دست در جیب های خالی و سوراخ کرده و با سیلی غیرت و عزت نفس صورت خود را سرخ کنیم!

چون آزادمردان و آزادزنان،فقر ، نداری ، دست و پنجه نرم کردن با بیماری بدون دسترسی به دارو و مرگ در بیغوله ها با درد فراوان را به مکنت و ثروت و شهرتی که از راه چاپلوسی و دستبوسی کسب شده باشد ترجیح داده و می دهیم.
رییس محترم سازمان سینمایی،اگر شما معنی نقد را می دانستید و منتقد واقعی،دلسوز و مستقل را می شناختید،هرگز چنین نمی گفتید.ندانستن عیب نیست،نپرسیدن عیب است!

شما نقدهای درستی که برعلیه شما و عملکردتان است را نقدهای مریض می شمارید و کلمات درهم و برهمی که در حمایت شما روی کاغذ ریخته می شود را نقد سالم و مفید می شمارید!

لطفا جرات داشته باشید، رانت‌خواهان، سهم‌خواهان، باج‌خواهان، صاحبان نقد مریض،زرد نویسان،منفعت طلبان و… را معرفی کنید.
یک بار در تمام عمر از خود جسارت نشان دهید و با معرفی این افراد آنان را به ما و همه ایران معرفی کنید تا رسوای عالم شوند،اما مانند همکاران اسبق و سابق تان این کار را نکرده و نخواهید کرد،چون ادعایی شده که نتوانستند و نمی توانید آن را ثابت کنید.
به نظر شما،پیشکسوتان و روزنامه نگاران و منتقدان مستقلی که چندین دهه است در عرصه رسانه قلم می زنند،اگر باجگیر بودند و رانت خواه،الان در این وضعیت بد زندگی می کردند که حتی حقوق بازنشستگی و بیمه هم نداشته باشند؟!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =