پوستر سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر چرا ساده ومتفاوت؟

تصویری از خسرو شکیبائی بر پوستر سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر نقش بست.

محمد حیدری دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر در اولین نشست خبری خود ودر فاصله یک ماه ماند تا آغاز جشنواره امسال درباره ویژگی های این پوستر گفت:

طراحی پوستر را مجید برزگر با استفاده از نقاشی بزرگمهر حسین پور  و عکاسی امیر عابدی  بر عهده داشته است .

دراین نشست خبری به نقل از برخی خبرگزاریها  ،از حضور هنرمندان وعوامل فیلمهای جشنواره فیلم فجر امسال درسینماهائی خبرداد که مردم به صورت عمومی درآنها به نمایش فیلمها می نشینند. همچنین پردیس سینمائی ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره انتخاب شده است.وی وعده داده است اطلاعات بیشتر درباره خرید بلیط جشنواره فیلم فجر (سی وچهارمین دوره)را دردومین نشست خبری خود که قراراست اوایل بهمن ماه تشکیل شود به اطلاع عموم برساند.

طراح پوستر سادگی را مبنای کار خویش قرارداده است و تصویری از هنرمند فقید و بازیگر نقش جاودانه« هامون »درسینمای ایران را دستمایه خود قرارداده است که با پوسترهای سایر دوره های جشنواره متفاوت است.

آنچه درباره پوستر رونمائی شده باید گفت آن است که سادگی کار قابل تحسین است اما نمی توان کتمان کرد که استفاد از تصویر زنده یاد خسرو شکیبائی به تنهائی صرفا می توند تداعی کننده یک بخش کوچک ازاین جشنواره بزرگ باشد که در تجلیل از این هنرمند توانا اختصاص یافته است نه تمامی آن .درحالی که سالهای گذشته نیز از چهره های مطرح داخلی وخارجی درجشنواره تجلیل می شده است ،اما هیچگاه پوستر رسمی جشنواره به عکس یک هنرمند اختصاص نداشته است ،البته اگر خسرو شکیبائی امسال دارفانی را وداع گفته بود شاید این عمل موجه تر می نمود اما اکنون و به صرف تجلیل از ایشان قدر مسأله پوستر جشنواره را غامض کرده است..آیا از این به بعد قرار است پوسترهای جشنواره فیلم فجر به این صورت وبا تصویر  یک هنرمند شاخص طراحی شود؟اگر چنین است  تفاوت پوسترهای جشنواره ها با پوسترهایی که برای یادبود هنرمندان فقید تهیه می شود چه تفاوتهائی خواهند داشت؟

سال گذشته پس از رونمائی از پوستر سی وسومین دوره تئاتر فجر اعتراض هائی به طراحی ضعیف آن صورت گرفت که به تغییر پوستر در فاصله کمی از برگزاری جشنواره انجامید. آیا این اتفاق این بار برای سینما وجشنواره فیلم فجر  هم تکرار می شود؟

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − = 13