«پوران درخشنده» ، «مریلا زارعی» را زیر «سقف دودی» کشاند!

مریلا زارعی به عنوان اولین بازیگر قطعی فیلم “زیر سقف دودی” انتخاب شد.فیلمنامه «زیر سقف دودی» تازه ترین اثر پوران درخشنده  است. که در اردیبهشت ۹۵ پروانه ساخت آن صادر شده است.پوران درخشنده فارغ‌ التحصیل سینما با گرایش کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است. وی  عضو انجمن‌های فیلمسازان زن آمریکا (WIF)، کارگردانان مستقل آمریکا (IFP)و مرکز بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان یونسکو (CIFEJ) نیز هست. این فیلمساز سینمای کشور تاکنون جوایز متعددی را برای ساخت فیلم هایش که اغلب آن ها در ژانر سینمای اجتماعی ساخته شده اند از جشنواره های داخلی و خارجی دریافت نموده است. جالب توجه است این فیلم ساز که در تمامی آثار سینمایی اش به مشکلات اجتماعی پرداخته، هیچ گاه دچار سیاه نمایی ها نشده.

کارگردان فیلم های سینمایی هیس، (دخترها فریاد نمی زنند )،بچه های ابدی،خوابهای دنباله دار، شمعی در باد، رابطه( ١٣۶۵)،عشق بدون مرز و عبور ازغبار تحصیلاتش را  در دانشگاه صدا و سیما به اتمام رسانده   او کارگردان, فیلمنامه نویس و تهیه کننده از سال‌های ۱۳۶۵ تا کنون است.

بنا به گزارش خبر گزاری مهر،او در حال  فیلمبردارى بخش های کوچکى از فیلم سینمایی خود،البته بدون بازیگر، در آمریکا است .درخشنده بزودى براى جلوى دوربین بردن سکانس هاى اصلى فیلمش به ایران بازمی گردد.

درخشنده برای این کار دو سال وقت خود را  صرف تحقیق و پژوهش این فیلمنامه کرده است. فیلم داستان دختری را روایت می کند که در روز ازدواجش، با پیراهن سفید عروسی، مرتکب قتل می شود. قتل نگهبان ساختمانی که در آن به فیلمبرداری و عکاسی مشغول بودند. شیرین نعیمی، دختر جوان و البته قهرمان داستان، راهی زندان می شود و پس از از گذشت مدت زمانی و با تلاش های وکیلش،  لب به سخن باز می کند و پرده از اسراری برمی دارد.

کارگردان هیس گفت: «طلاق عاطفی» محوریت اصلی این اثر سینمایی است و من سعی کرده ام نگاهی به جایگاه فرزندان خانواده در شرایطی که «طلاق عاطفی» در یک خانه به وجود می آورد داشته باشم.

وی ادامه داد: طلاق عاطفی مبحث بسیار مهمی است که متأسفانه امروزه در سطح کشور رواج گسترده ای پیدا کرده و بسیاری از خانواده ها مبتلا به آن هستند؛ ما باید آگاه باشیم که طلاق عاطفی، طلاق دادگاهی نیست و زن و شوهر در این نوع طلاق با یکدیگر زندگی می‌کنند و خانه برای آنها تبدیل به یک مسافرخانه می‌شود و در این میان فرزندان خانواده هستند که آسیب های جدی روحی و روانی می بینند و به عنوان آینده سازان و نسل آینده کشور با بحران های جدی مواجه می شوند که این امر بسیار خطر آفرین است.

درخشنده سپس با بیان اینکه زمانی که در یک خانواده طلاق عاطفی رواج پیدا می کند مهر و عشق و عاطفه و روح زندگی در آن خانه وجود ندارد اظهار داشت: یک خانواده سالم نیاز به یک سری اصول بنیادین دارد و برای اینکه بتواند فرزندان خوبی را تربیت کند باید این اصل های اساسی را رعایت کند اما متأسفانه زمانی که طلاق عاطفی به وجود می آید ما شاهد چنین مسأله ای نیستیم و این می تواند برای همه ما یک هشدار جدی باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «شمعی در باد» خاطرنشان کرد: من برای نگارش فیلمنامه «زیر سقف دودی» پژوهش گسترده ای انجام دادم و سعی کردم بر اساس تمامی آمارهایی که از مراکز مختلف گرفته ام و همچنین استفاده از نظرات و تجربیات کارشناسان اجتماعی و روانشناس و همچنین مردمی که از قشرها و فرهنگ های مختلف دچار طلاق عاطفی در خانواده هایشان شده اند این فیلمنامه را بنویسم که هیچ گونه کسری و مشکلی نداشته باشد و همه مخاطبان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و مراقب این باشند که در دام چنین مسأله ای نیفتند.

او همچنین ادامه داد: هر دو شخصیت مرد و زن قصه جزو شخصیت های اصلی قصه به شمار می روند و در حال رایزنی برای انتخاب بازیگران این فیلم هستیم و در تمامی آثارم اغلب خودم بوده ام که به انتخاب بازیگر دست زده ام و اعتقادی به این ندارم که دیگران به جای من بازیگر انتخاب کنند برای همین اگر نیاز باشد که در پروژه تازه‌ام به انتخاب بازیگر بپردازم در این باره از طریق صفحه اینستاگرام رسمی خودم اطلاع رسانی خواهم کرد و شخصا تک تک علاقمندان بازیگری را محک خواهم زد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 6 =