پهلوان محسن زهتاب ،غم مخور و اخم به ابرو نیاور

مسؤلان پهلوانان هنرمندی مانند تو را نمی شناسند

پهلوان محسن زهتاب ،غم مخور و اخم به ابرو نیاور|سید رضا اورنگ | سرزمین هنر | سینما

هنرمندان از ابتدای تاریخ بشر،مورد توجه مردم و حکومت ها بوده و هستند.برخی از ممالک از آنان که ذخیره های فرهنگی شان هستند تا لحظه آخر عمر حمایت و مراقبت کرده و روی چشم شان می گذارند.

برای اینکه می دانند بدون وجود هنرمندان و ادبا،جامعه دچار یاس و خمودگی می شود.این هنر است که به مردم جان می دهد و احساس خوبی به آنان منتقل می کند،نه صنعت پر سر و صدا و آزار دهنده.

وقتی ملت از کار کردن زیاد و مشکلات ریز و درشت اقتصادی خسته می شود و دولت برای رفع آن کاری نمی کند یا نمی تواند بکند ،هنرمندان با هنرشان و ادبا با ادبیات شان به آنان آرامش می دهند.

در کشور ما اکثریت جامعه ،از مسوولان گرفته تا مردم،اعتقاد داشته و دارند که «پهلوان زنده را عشق است» این سرلوحه زندگی شان شده است.

وقتی هنرمندان یا ادیبانی از نفس می افتند یا فعالیت هنری شان کم شده و دچار مشکل می شود،به راحتی آنان را کنار می گذارند،درحالی که کنار گذاشتنی نیستند.

هنر و سینما، به جای پیشرفت در سراشیبی سخت

همین کنار گذاشتن هاست که باعث شده در هنر و سینما، به جای پیشرفت به سمت آینده ای روشن،در سراشیبی سخت و تاریک قهقرا قرار بگیریم.

در گذشته،آن هم نه چندان دور،جوانان فعال و جویای نام،در عرصه ادب ،هنر،صنعت و حتی ورزش،مقابل بزرگان فن زانو بر زمین زده و عاشقانه می آموختند و به کار می بستند.برای همین به موفقیت رسیده و راه صواب را از خطا تشخیص می دادند.

آنان موی سپیدانی را در کنار داشتند که چراغ راه ناهموارشان بودند.

در قفای مراد خویش رهرویی آغاز می کردند و پیرشان با درایت راه را از چاه باز می شناخت و جوانان در پی آنان به مقصد مقصود می رسیدند.
هر مدیر مدبر و مسوول مسوولیت پذیری نیز که از این پیران صاحب نظر حمایت کرده و به حریم شان حرمت می نهاد،هم خودش به صلاح می رسید و هم افراد جامعه اش صالح می شدند.

امروز دیگر از آن جوانان بینادل و تلاشگر خبری نیست یا بسیار کم است.به همین دلیل است که شکاف عمیقی بین نسل جدید و گذشته ایجاد شده.

مدیران و مسوولان نیز مانند همین جوانان رفتار کرده و پیران استخوان خرد کرده و کاربلد را از خود رانده و می رانند.برای همین است که در تمام بخش های جامعه،از اقتصاد گرفته تا هنر مشکل وجود دارد و چرخ امور به درستی نمی چرخد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

زنی در آینه

پرچم سبز ابوالفضل (ع)

نفس پیران بیدار دل،حکم انفاس احیاگر عیسی(ع) را دارد. هر جامعه مرده ای را می توانند به کمک دم مسیحایی خویش زنده کنند.

مدیران به پیشکسوتان احترام نمی گذارند

مدت های مدیدی است که مدیران و مسوولان،حتی مردم، دیگر به پیشکسوتان عرصه های مختلف هنر و رسانه احترام نگذاشته و از انفاس مسیحایی آنان مدد نمی گیرند.

چه هنرمندان و ادبایی داشتیم که زیر چشم مسوولان، در نداری دست و پا زدند و با بیماری به دیار باقی شتافتند!

آن قدر غریب بودند که نه تنها مسوولان،بلکه همکاران،دوستان و مردم نیز دستی به زیر تابوت آنان نگرفتند تا در غربت کامل کفن و دفن شوند و در گمنامی منتظر نواختن صور اسرافیل باشند.

امروز عده ای از آن بزرگان هنوز در قید حیات هستند و در گوشه عزلت کز کرده اند.کسی سراغی از آنان نگرفته و مسوولی به عیادت شان نمی رود.

مراسم و جشن های گوناگون برپا می کنند،اما از این خاک خوردگان عرصه هنر و ادب دعوت نمی کنند تا آنان مورد تقدیر و تکریم قرار دهند. احترامی نیز برای شان قائل نیستند.

محسن زهتاب ،بازیگر موی سپید کرده، یکی از همین بزرگان هنرمند است که به حاشیه رانده شده و کسی سراغش را نمی گیرد.
او سال ۱۳۳۵با بازی در فیلم «دزدان معدن» با کارگردانی مرحوم حسین امیرفضلی کار خود را شروع کرد.

دیری نگذشت که در بسیاری از نمایش های رادیویی،فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی بازی کرد.همنسلان حقیر و پیش تر، بازی او در سریال پرطرفدار«پهلوانان» ساخته سیروس افهمی را فراموش نمی کنند.مجموعه ای که به مردم درس فتوت و شجاعت می داد.

 گویا وزیر ارشاد و رییس  سازمان سینمایی برخی هنرمندان را  نمی شناسند

تعداد آثاری را که استاد محسن زهتاب در آنها هنرنمایی کرده بسیار است،اما گویی وزیرارشاد،رییس سازمان سینمایی،رییس تلویزیون و حتی رسانه ها او را نمی شناسند که سراغی از وی نگرفته و نمی گیرند.

بعد از مدت ها محسن زهتاب در برنامه «چهل تیکه» شرکت کرد و با آرامش و مردانگی همیشگی،به جای تعریف از خود و گله از نامردی ها،دیگران را ستود و از درد آنان گفت.

پهلوان بی حاشیه عرصه بازیگری، جناب محسن زهتاب،غم مخور و اخم به ابرو نیاور.این مسوولان ، برخی از مردم و همکارانت،دنبال عکس گرفتن با زیر ابرو برداشته ها و وسمه به ابرو کشیده ها هستند.

پهلوانان هنرمند و بی حاشیه ای مانند تو را یا نمی شناسند و یا نمی خواهند بشناسند.خدا رحم کند به جامعه و مدیرانی که چشم دیدن موی سپیدکرده های کاربلد و پهلوان صفت را ندارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

51 + = 56