پایان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

پایان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان|سرزمین هنر|جشنواره|موسیقی|

 

مراسم اختتامیه جشنواره پانزدهم موسیقی جوان شامگاه پنجشنبه ۳۰ دی ماه به صورت مجازی و با پخش همزمان در صفحه اینستاگرام جشنواره موسیقی جوان،صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی ایران،آپارات انجمن موسیقی ایران و صفحه اینستاگرام هفت دانگ با معرفی نفرات برگزیده برگزار شد.

در ابتدای مراسم اختتامیه که به صورت مجازی از تالار وحدت تهران پخش شد بعد از قرائت آیاتی از قران مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی،عباس سجادی مجری برنامه پیام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان را قرائت کرد.

در این پیام آمده است: موسیقی همواره یکی از جلوه های هنری جوامع و ملل از آغاز تا کنون و بعنوان یک بلاغت موثر روحی، نماینده­ احساسات عالی و روح ملت­ها بوده است. حفظ و پاسداری از این میراث بی بدیل که طی سالیان متمادی برگرفته از همزیستی و همراهی فرهنگ­ها، باورها و هویت اجتماعی مردم این سرزمین است، به پشتوانۀ پیشینه­ی درخشان و فروزان خود، پایدار و پوینده پیش می‌رود.شایستگی و کشف استعدادهای فرزندان ما در هنر موسیقی به پشتوانه همراهی و کسب تجربه از محضر استادان و پیشکسوتان این عرصه نوید از پایندگی و بالندگیِ موسیقی در جای جای ایران‌زمین است.

در ادامه این پیام آمده است: پانزدهمین برگ از جشنواره ملی موسیقی جوان عرصه درخشش نوجوانان و جوانانی است که برای سربلندی و افتخار ایران اسلامی قدم برمی دارند تا سفیرانی شایسته برای معرفی هویت فرهنگ و هنر کشور عزیزمان باشند.بی شک این مهم با همراهی و مشارکت اساتید و هنرمندان برجسته و دلسوز در قالب هیأت داوران با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی در داوری­ها معنا و اعتبار می یابد، آنان­که همواره با حضورشان ضامن و حافظ این برگ زرین هستند و ما وام­دار دلسوزی ها و تجارب ارزنده­ی ایشان هستیم.حضور گسترده نوجوانان و جوانان از تمام نقاط ایران زمین و تنوع حضور از مناطق و اقوام مختلف جای بسی خوشحالی دارد زیرا که باعث ایجاد رنگین کمانی از اصالت، خلاقیت و توانایی در این جشنواره شده است تا با تداوم حضور خود نوید بخش آینده درخشان فرهنگ و هنر ایران عزیزمان باشند.با آرزوی موفقیت روز افزون هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از استادان و داوران پانزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان و زحمات دبیر محترم جشنواره و برگزارکنندگان صمیمانه قدردانی می‌کنم.

در ادامه این مراسم محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد گفت:جهان امروز جهان آینده پژوهی و آینده نگری است.کشورهای پیشرو نسبت به جهان امروز و آینده نگرانند. فرهنگ و هنر با توجه به جوانان آینده اش تامین می‌شود همچنانی که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب آمده؛ جوانان محور تحول و تمدن سازی هستند.

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی جوان در ایران اسلامی حکایت از این دارد که توجه به آینده و توجه به جوانان یکی از اصلی ترین برنامه هایی است که در نظام جمهوری اسلامی به آن توجه می شود به همین جهت است که چنین جشنواره‌هایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

سالاری بیان داشت: این جشنواره‌ها ۵۰ الی ۶۰ سال آینده موسیقی را بیمه می‌کنند و هر سال که برگزار می‌شود این امید را بیشتر و به دورتر پرتاب می کند. جوانان و نوجوانانی که با هنر خودشان این معرکه را گرما بخشیده‌اند؛ به عبارتی بیمه کننده موسیقی ایران در حوزه موسیقی نواحی و دستگاهی وموسیقی جهان درحوزه کلاسیک و آهنگسازی هستند.این چهار بخش اصلی که در جشنواره حضور داشته و ما شاهد آثار برجسته ای بودیم که نشان از هنر و ذوق ایرانی در حوزه‌های مختلف دارد و هوش سرشار جوان ایرانی را به رخ می کشد.

سالاری در خاتمه ضمن تشکر از هومان اسعدی دبیر،داوران و اساتید موسیقی و سایر دست اندرکاران جشنواره موسیقی جوان و تبریک به برگزیدگان جشنواره پانزدهم خاطر نشان کرد: امیدوارم در سالهای آتی شاهد آثار برجسته‌تر و قوی‌تری در حوزه هنر موسیقی ایرانی و کلاسیک باشیم.

بعد از صحبت های معاون هنری وزیر، محمد الهیاری سرپرست دفتر موسیقی ارشاد نیز گفت:آینده از آن جوانان است . این جمله ای است که در هر محفلی که می نشینیم، گفت وگو و برنامه ریزی می‌کنیم ، گفته می‌شود و هر اتفاقی که برای آینده کشور می افتد بخشی از اتکای ما به جوانان است. طبیعی است که حوزه موسیقی هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در کشور پانزده دوره است که جشنواره ملی موسیقی جوان برگزار می شود. جشنواره‌ای که هدف اصلی‌اش استعدادیابی و معرفی آینده‌های موسیقی ایران است. شاید کمترین جشنواره‌ای را در حوزه موسیقی داشته باشیم که اینچنین تعداد قابل توجهی از اساتید حوزه موسیقی به عنوان داور؛ کار جوانترها را نظارت و ارزش گذاری کنند و نقاط ضعف و قوتشان را بگویند و همه با یک امیدواری ازآینده موسیقی ایران در گونه های مختلف صحبت می کنند و وقتی استعدادهای جوان را می بینند که درحال شکوفایی  وجلوه کردن هستند، به اینکه آینده موسیقی ایران می تواند آینده امیداور کننده ای باشد، امیدوارم می‌شوند.

سرپرست دفتر موسیقی ارشاد نیز با تشکر از دبیر جشنواره و داوران و اساتید موسیقی جوان گفت: من از شرکت کنندگان جوانی که از سراسر کشور در چندین ماه و چندین مرحله در جشنواره شرکت و آثارشان را ارسال کردند و نتایج داوری را پذیرفتند، قدردانی می کنم و به آنهایی که در این دوره پذیرفته شدند نیز تبریک می‌گویم و از آنهایی  که خوب بودند ولی اما در این رقابت حائز رتبه نشدند اما به رای داوران تمکین کردند، تشکر میکنم.

الهیاری در پایان افزود: امیدوار هستم جشنواره ملی موسیقی جوان در سالهای آتی هم پررونق تر از این دوره و دوره های گذشته به مسیر خودش ادامه دهد و همه امیدوار باشیم به اینکه نسل جوانی که معرفی میشود نسلی باشد که با موسیقی ایرانی و نواحی؛ موسیقی که ریشه در آداب و آیین های ما دارد به خوبی آشنا شوند و فرزندان این سرزمین را تربیت کنند.

در ادامه نماهنگی از داوری های جشنواره پانزدهم موسیقی جوان پخش شد و سپس هومان اسعدی دبیر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: خوشحالم امروز بعد از نزدیک به ۱۰ ماه تلاش بی وقفه از شروع برگزاری،در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان هستیم.بی شک جشنواره موسیقی جوان یکی از مهم ترین رویدادهای هنری و موسیقایی ایران محسوب می‌شود که هدفش کشف و شناسایی استعدادهای جوان در حوزه های مختلف موسیقی از موسیقی نواحی اقوام مختلف ایران گرفته تا موسیقی کلاسیک ایرانی و همینطور کلاسیک اروپایی است. ما امسال بخش جدیدی تحت عنوان آهنگسازی اضافه کردیم .

وی با بیان اینکه جشنواره در ابعاد مختلف موسیقی جدی و هنری این فعالیت داشته و دارد، ادامه داد: موجب خوشحالی است که امسال علیرغم شرایطی که وجود داشت تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از تمام ادوار پیشین بیشتر بود و حدود ۲۵۰۰ اثر در حوزه های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در این دوره مانند دوره‌های قبل ما بخش‌های سابق را داشتیم اما بخش جدیدی تحت عنوان آهنگسازی هم به این جشنواره اضافه شد که علیرغم اینکه اولین دوره بود، استقبال بسیار خوبی شد هم از لحاظ کمی که حدود ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد وهم از لحاظ کیفی آثار بسیار شایان توجه بودند و در حوزه های مختلف موسیقی ایرانی و کلاسیک غربی آثار آهنگسازی را شاهد بودیم  که همه متمرکز بر یک ایده واحد با تمرکز بر هویت ایرانی و رنگ وبو وفضای ایرانی  بودند.

دبیر ۹ دوره جشنواره ملی موسیقی جوان ضمن قدردانی از حضور داوران و اساتید  شوراهای تخصصی گفت:من تشکر ویژه ای از استادم حسین علیزاده دارم که در تمام این سالها همواره در کنار ما بودند و همیشه توانستیم از محضر ایشان بهره‌مند شویم.در این جشنواره بیش از ۱۰۰ شاخه مختلف ساز و آواز داشتیم با احتساب موسیقی دستگاهی و کلاسیک غربی و موسیقی اقوام نواحی مختلف ایران و به طور کلی هیئت‌های داوری جشنواره به صورت تخصصی داوریها را انجام می دهند که بیش از ۱۱۰ نفر از اساتید موسیقی ایران زمین؛هیئت‌های داوری جشنواره را تشکیل می‌دهند.این جشنواره اگرچه به روال سالهای قبل کمی تاخیر داشت و دیرتر از اوایل امسال کارش را شروع شد اما با تلاش بسیار همکارانم در انجمن موسیقی ایران و ستاد جشنواره به نحو شایسته‌ای برگزار شد.

اسعدی ادامه داد: جشنواره موسیقی جوان با حمایتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر موسیقی در ایران برگزار می‌شود و شاید یکی ازمهمترین نقاط قوت این جشنواره این است که با حمایت دولت به طور کامل برگزار می‌شود اما در امور تخصصی و فنی کاملا به اهل فن سپرده شده و اعضای شوراهای تخصصی و سیاستگذاری کاملا همه موسیقیدانان برجسته ایران زمین هستند. من امیدوارم دور بعدی این جشنواره استمرار پیدا کند و دوباره شاهد حضور پرشور جوانان در همین سالن باشیم و هم اجراها را به صورت زنده درمقام مخاطب ببینیم و همینطور مراسم اختتامیه را با حضور تک تک شرکت کنندگان برگزار کنیم.

اسعدی در خاتمه  از ستاد جشنواره، انجمن موسیقی ایران، مدیران معاونت هنری، دفتر موسیقی و بنیاد رودکی تشکر کرد و گفت:از شرکت کنندگان سپاسگزاری می کنم که در این شرایط آثار بسیار ارزشمندشان را به دبیرخانه ارسال کردند و به تک تک آنها تبریک می گویم و آرزوی توفیق و سعادت و موفقیت‌های روز افزون برایشان دارم.

مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با صحبتهای ابراهیم لطفی عضو هیات داوران جشنواره در بخش موسیقی کلاسیک ادامه یافت.

این داور بخش ویولن و ویولا گفت: من افتخار این را داشتم که از جشنواره هشتم تا این دوره یعنی جشنواره پانزدهم در خدمت این مجموعه باشم. آنچه که در این سالها شاهد بودم از طرفی زحماتی بوده که متولیان این جشنواره جهت حفظ، تداوم و گسترش آن کشیدند و از سوی دیگر شاهد تاثیرات سودمند این جشنواره بر نسل جوان بودم. جوانانی که امید حال و آینده موسیقی کشورمان هستند. سرمایه های انسانی که با هیچ گوهری قابل ارزش گذاری نیستند و مهمترین سرمایه هر کشور محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: من بسیار خرسندم که از اینکه دیدم این جشنواره بستر مناسبی را برای استعداد یابی و ایجاد انگیزه برای جوانان ما جهت تلاش بیشتر برای نشان دادن توانمدیهایشان فراهم کرده است. بسیار امیدوار و آرزومندم که این جشنواره در عرصه‌های بین المللی در آینده نقش آفرینی کند و ما بتوانیم جشنواره جهانی موسیقی جوان را داشته باشیم.

پخش نماهنگی از اجراهای شرکت کنندگان در بخش موسیقی کلاسیک از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه بود و سپس عباس سجادی مجری برنامه برگزیدگان بخش موسیقی کلاسیک جشنواره پانزدهم را اعلام کرد.

هیات داوران در بخش پیانو گروه سنی الف  پرندیس کلانی  را حائز رتبه سوم، شایا خسروی را حائز رتبه دوم و امیرحسین طاهری را حائز رتبه اول، در گروه سنی ب مروارید آقاپور را حائز رتبه سوم، شاهین معدنی‌پور را حائز رتبه دوم و سیدامیرماهد میراشرفی را حائز رتبه اول و در گروه سنی ج ،ارشیا قربانی  را حائز رتبه دوم و  آلین تاشچیان را حائز رتبه اول دانستند.

هیات داوران در بخش کنترباس از  کورش ملکی (گروه سنی ب) تقدیرکردند.

در بخش گیتار هیات داوران در گروه سنی الف(ا)  مهرداد رفیعا نژاد را به عنوان رتبه سوم، هومن بهزادی را به عنوان رتبه دوم و رحمان مومنی را به عنوان رتبه اول برگزیدند. در گروه سنی الف(۲) رتبه سوم به آریا قرشی، رتبه دوم به  فرناز نورمند و رتبه اول به مبینا یوسفی  تعلق گرفت.در گروه سنی ب نیز رتبه سوم به آراد نوروزی ،رتبه دوم به سیاوش کشاورزی و رتبه اول به نازنین مظفری  و در گروه سنی ج رتبه سوم به طور مشترک به فیروزه علویان و محمود محب‌زاده ،رتبه دوم به احمد قاسمی تعلق گرفت.

در بخش ویولن هیات داوران در گروه سنی الف امیر روزبه را حائز رتبه سوم، کیان بنی نجاریان را حائز رتبه دوم و امیرحسین عربهنائی را حائز رتبه اول دانستند. در گروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به یلدا باقری و رادمان راستی، رتبه دوم به طور مشترک به ماهان شیشه‌چی و سیداسماعیل طباطبایی و رتبه اول به  فرداد صدقی و در گروه سنی ج رتبه اول به احمد محمدی تعلق گرفت.

در بخش ویلینسل هیات داوران در گروه سنی الف آیناز جلیلپور را حائز رتبه سوم، ابوالفضل فریدونی را حائز رتبه دوم و به طور مشترک عسل بیگی و آیدا رجبی را حائز رتبه اول دانستند. در گروه سنی ب رتبه سوم به  امین چراغیان ،رتبه دوم به جاوید ارجمندی و رتبه اول به دریا کشاورزی و در گروه سنی ج رتبه سوم به هومن راستی ،رتبه دوم به امین شناسا و رتبه اول به مسعود فیروزی‌نژاد تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش ویولا از نیکان اورنگ (گروه سنی الف) تقدیرکردند.

در بخش ابوا گروه سنی الف رتبه سوم به هوتن سادات اخوی تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش ترومبون از بهار مسیب‌نژاد (گروه سنی الف) و در بخش ترومپت از انوشه رمضانزاده (گروه سنی الف) تقدیرکردند.

در بخش فلوت نیز هیات داوران از سروین سیدآقایزدی(گروه سنی الف) و راژان بیات‌بداغی (گروه سنی ج) تقدیر کردند. در گروه سنی الف رتبه اول را به طور مشترک به روژان فرجی و سعید آوار،

گروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به نیوشا شاکری و مهتا ترابی و رتبه اول را به  فرید شاهسار تقدیم کردند.

در بخش کلارینت هیات داوران از آرتمیس توسلی(گروه سنی الف) تقدیرکرده و در گروه سنی الف به طور مشترک نازنین مجیدی و نیوشا سرائی را حائز رتبه سوم دانستند و در بخش هورن نیز از هومان باقی (گروه سنی ب) تقدیرکردند.

در ادامه مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان حمیدرضا اردلان داور و مشاور دبیر در بخش موسیقی نواحی گفت: بخش موسیقی نواحی جشنواره به یک بلوغی رسیده که می شود گفت حداقل این بحث در مورد بخش نواحی می تواند طرح مسئله باشد که به صورت یک رسانه درآمده و عمل می کند.

وی ادامه داد: خیلی از فستیوالها به خودی خود نمی‌توانند رسانه باشد مگر اینکه یک محتوای باشد که بتواند با آن دوره تماس پیدا کند و در مورد پدیده های آیینی یا چیزی مثل بخش نواحی در این جشنواره علاوه بر پیوندی که می‌بایست با دوره خودش ایجاد کند باید حامل میراث گذشته هم باشد. این نفی نمی کند ایده های نوین در بطن این اصالتها را؛ از این جهت رسانه است. بسیاری از جشنواره ها و رویدادها این ویژگی رسانه ای را پیدا نمی کنند چرا که به خودی خود آنها یک ابزار رسانه ای هستند مثل همه چیزی که می تواند باشد مثل روزنامه مثل رسانه های اجتماعی که اگر محتوا در درونشان عمل نکند و تاثیر تاریخی نگذارد یک ابزار رسانه ای باقی می مانند.

اردلان افزود: بحث رسانه بودن جشنواره به طور کلی و بخش نواحی امر بسیار مهمی است. یکی از نشانه های آن این است که حدود ۸۰۰ نفر شرکت می کنند از موسیقیدانان جوان در رده های مختلف سنی و حدود ۱۰۰ نفر از اینها برگزیده می شوند طبق معیارهای معین و شناخته شده‌ای که می شود اعمال کرد. عدد ۱۰۰ عدد کمی نیست .در میان این ۱۰۰ نفر حدود ۱۰ تا ۱۵نفر می توانیم به عنوان پدیده ها یا اشخاصی نام ببریم که آن میراث موسیقی خودشان را درک کرده اند. این اولین موضوعی است که حائز اهمیت است مسئله بعد تداوم این فستیوال است. این تداوم سبب شده که میان شرکت کنندگان و مجریان فستیوال و بویژه داوران؛ یک ارتباط و شناختی تبادل شود .هم دانش داوران رو به افزایش است و هم آنچیزی که مجریان یا موسیقی دانان جوان ارائه می کنند یک جایی مثل تجربه و آزمایش مواجه می شوند ما این تغییر محسوس در این تداوم حضور آنها و نسل های مختلف مشاهده می کنیم.

این پژوهشگر موسیقی در پایان خاطر نشان کرد: بخش نواحی جزلاینفک این جشنواره است و حضور آن به معنای هویت بخشی به دیگر بخش هاست زیرا بخش نواحی ادوار گذشته و باستان ایران را در حوزه معرفت شنیداری نشانه گرفته و معرفی می کند و بعد از آن هست که موسیقی های دیگر می توانند به منصه ظهور پیدا کنند و براساس این هویت خودشان را تعریف کنند.

بعد از صحبت های اردلان برگزیدگان بخش موسیقی نواحی اعلام شد.

در بخش موسیقی آذربایجان شاخه آواز گروه سنی الف رتبە سوم را به سالار پورمحسنی،رتبە دوم را به آیلین عبادی و در گروه سنی ج رتبە دوم را به رضا عبادی تقدیم کردند.

در شاخه تکنوازی تار موسیقی آذربایجان هیات داوران در گروه سنی الف ارسلان عبادی را حائز رتبه سوم، به طور مشترک مانی بابائی و زهرا میرزایی را حائز رتبه دوم و آراز وجودی  را حائز رتبه اول دانستند. درگروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به مرتضی قربانی و عارف بهرامی، رتبه دوم به شهریار مشتاقی و رتبه اول به طور مشترک به سپهر مسلمی و عرفان نجفی و در گروه سنی ج رتبه دوم به اشکان احمدی تعلق گرفت.

برگزیدگان هیات داوران در شاخه تکنوازی دایره(قاوال) موسیقی آذربایجان در گروه سنی الف افرا اصلان‌حسینی را حائز رتبه اول و در گروه سنی ج احسان نجفی را حائزرتبه دوم دانستند.

در شاخه تکنوازی عود موسیقی آذربایجان هیات داوران در گروه سنی الف یاور زندآبادی را حائز رتبه دوم ،در بخش تکنوازی قانون موسیقی آذربایجان گروه سنی ب پانیذ ستاری را حائز رتبه اول دانستند و در شاخه تکنوازی قوپوز موسیقی آذربایجان

گروه سنی ب ؛رتبه سوم به علی علی‌نژاد، رتبه دوم به عارف وحدانی و درگروه سنی ج رتبه دوم به محمد علیزاده تعلق گرفت.

در بخش تکنوازی کمانچه موسیقی آذربایجان گروه سنی الف،رتبه دوم به دنیز وجودی  و رتبه اول به سهند یعقوبی،در بخش تکنوازی نقاره گروه سنی ب رتبه سوم به  ایلیار پاشنگ و رتبه دوم به محمدمعین نوروزی تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش موسیقی بختیاری شاخه آواز از مهدی صادقی (گروه سنی ج) ، در شاخه تکنوازی سرنا-کرنا از رضا خاکزاد (گروه سنی ج)،در شاخه تکنوازی نی از سانیار بهرامی (گروه سنی الف) و محمدرضا چریکی و علی اصغر براتی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

هیات داوران در بخش موسیقی ترکمن شاخه دوتار از آیدن بیکزاده و داریوش خدایی و خانم آیلین آقآتابای(گروه سنی الف)، از لقمان امانیان، آرمین ارازنیا و ایوب شیری و ایوب کم (گروه سنی ج) و شاخه تکنوازی کمانچه از نوید ارازنیا (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

هیات داوران در بخش موسیقی سواحل جنوبی شاخه تکنوازی دایره از محمدامین گرکانی نژاد (گروه سنی ب)، در شاخه تکنوازی دمام از مریم امیری و  حسن‌یوسفی‌پور(گروه سنی الف)، در بخش تکنوازی ضرب و تمپو از مریم امیری،هلنا ابراهیمی و سروش صمیمی (گروه سنی الف) و متین باژوند (گروه سنی ب) تقدیر کرده  و در گروه سنی الف رتبه سوم را به مهدی خارگی و رتبه اول را به طور مشترک به پارسا پالیزدان و آراد عباسزاده ، در گروه سنی ب رتبه دوم را به محمد هاشمی اهدا کردند.هیات داوران در بخش موسیقی سواحل جنوبی شاخه تکنوازی فلوت از عرفان سعیدی (گروه سنی الف) تقدیر کردند.

در شاخه تکنوازی نی انبان نیز از سیده یسنا هاشمی (گروه سنی الف) و پوریا میرزایی و بهنام اهرمی (گروه سنی ب)، عباس حیدری و حمید مصطفائی(گروه سنی ج) تقدیرکرده و در گروه سنی الف رتبه سوم به طور مشترک به یاسین شریفیان و آرمین محمدی و رتبه دوم به طور مشترک به مبین مظلوم‌زاده و بردیا بهرام‌نژاد تعلق گرفت.

در شاخه تکنوازی نی جفتی نیزهیات داوران از پوریا میرزایی (گروه سنی ب) تقدیر کرده و در گروه سنی الف رتبه سوم را به مبین مظلوم‌زاده ،رتبه دوم را به بردیا بهرام‌نژاد و رتبه اول را به عرفان سعیدی اهدا کردند.

هیات داوران در بخش موسیقی خوزستان شاخه تکنوازی رباب از  محمد محسنی (گروه سنی ب ) و مرتضی مقدم( گروه سنی ج) ، در شاخه تکنوازی عود از میلاد مقاتلی(گروه سنی الف) ، در شاخه تکنوازی نی از فائز صویلات (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

در بخش موسیقی هرمزگان شاخه تکنوازی عود هیات داوران از رضا ترکچین(گروه سنی ب) تقدیر کردند و در گروه سنی الف رتبه سوم را به حسام شمس‌اللهی، رتبه دوم را به دانش درایش و رتبه اول را به میلاد مقاتلی اهدا کردند.

در بخش موسیقی سیستان و بلوچستان هیات داوران در شاخه تکنوازی بنجو از مهدی بلوچی (گروه سنی ب)، در شاخه تکنوازی تنبورک از محسن نیکنژاد (گروه سنی ج)

،درشاخه تکنوازی دُهُل- دُهُلک از نیما ضربی(گروه سنی ب)، در شاخه تکنوازی قیچک  از محمدشریف شَکّل‌زهی (گروه سنی الف)تقدیر کردند.

در بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان شاخه آواز گروه سنی الف رتبه سوم به سهند جامی، رتبه دوم به یوسف سرکوهی و رتبه اول به محمدامین امینی تعلق گرفت. در شاخه تکنوازی دایره هیات داوران از مریم اسمعیلزاده (گروه سنی الف)، نیما ضربی(

گروه سنی ب)، و عاطفه هاشمزاده (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

در شاخه دوتار گروه سنی الف رتبه سوم به طور مشترک به محمد اکسیر و سهیل جامی ،رتبه دوم به مهدیس ابراهیمیان و رتبه اول به محمد الله‌دادی،گروه سنی ب رتبه سوم به  مصطفی اسلامی ،رتبه دوم به مهدی حاتمی و رتبه اول به علیرضا رجبزاده  و گروه سنی ج رتبه سوم به الهداد بهرامی، رتبه دوم به مصطفی تیموری و رتبه اول به همایون حامدی تعلق گرفت. هیات داوران همچنین در شاخه تکنوازی دهل از مریم اسمعیل‌زاده (گروه سنی الف) و آقای نیما ضربی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

هیات داوران در بخش موسیقی شمال خراسان شاخه آواز از سعید هوشمند (گروه سنی ج) تقدیر کردند و در شاخه آواز و دوتار گروه سنی الف، رتبه سوم به رضا اخباری،

رتبه دوم به ژیکان سپاهی و رتبه اول به سیدپدرام خلیق،در گروه سنی ب رتبه سوم به حسین حیدرطلب ،رتبه دوم به مجید الیاسی و رتبه اول به جلیل خانی و در گروه سنی ج رتبه سوم به طور مشترک به مجتبی حیدری و صادق غلامرضازاده، رتبه دوم به سعید هوشمند و رتبه اول به رامین نوروزی اهدا شد.همچنین هیات داوران در شاخه تکنوازی دایره ازریحانه مژدکانلو (گروه سنی الف) و فاطمه رمضانی(گروه سنی ب) تقدیر کرده و در گروه سنی ج رتبه سوم را به زهرا صفاری و رتبه دوم را به سیده گلرخ سیدی اهدا کرد.در شاخه تکنوازی دوتار نیز از نیما قربانزاده (گروه سنی الف) تقدیر شد و در گروه سنی الف رتبه سوم به رضا مهرابی ،رتبه دوم به امیرحسین حسین

زاده و  رتبه اول به سروش نظری، در گروه سنی ب رتبه سوم به مجید الیاسی،

رتبه دوم به مصطفی اسلامی و رتبه اول به محمد قربان‌صباغ و در گروه سنی ج ،رتبه سوم به مسعود فیروزی،رتبه دوم به ویدا حدادیان و رتبه اول به مجتبی نجفی رسید.

در شاخه تکنوازی قوشمه نیز از مهدی مهنانی (گروه سنی الف)، در شاخه تکنوازی کمانچه از رامین نوروزی (گروه سنی ج) تقدیر شد و در گروه سنی الف رتبه دوم به سیپان سپاهی و رتبه اول به ژیکان سپاهی ، در گروه سنی ب رتبه دوم به محسن قربانی و رتبه اول به امیرحسین زارع اهدا شد. در تکنوازی نی نیز هیات داوران از محسن قربانی (گروه سنی ب) تقدیر کردند .

در بخش موسیقی قشقایی شاخه تکنوازی سه تار هیات داوران ازمعصومه دهقانی (گروه سنی الف) و نکیسا میرزایی و مژده بابایی (گروه سنی ب) و سعید یوسفی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.در شاخه تکنوازی کمانچه نیز از ایلیا علیزاده(گروه سنی الف) و خشایار سلطانی (گروه سنی ب)ِ، محمدمهدی عشقی، محمدرضا نوروزی و  ساناز نامداری (گروه سنی ج) و در تکنوازی نی از علی اصغر براتی (گروه سنی ج) تقدیر کردند.هیات داوران همچنین در شاخه تکنوازی نی هفت بند از بردیا جعفرزاده (گروه سنی الف) ،در بخش ویلن از ایلیا علیزاده و آرین کوچکزاده(گروه سنی الف) و بنیامین گودرزی‌نیا و فردین زمانی (گروه سنی ب) و امیر کریمی‌زاده (گروه سنی ج) تقدیر کردند.

هیات داوران در بخش موسیقی کتول شاخه آواز از محمد لطفی (گروه سنی ب)، مهرعلی دیلم و سیدحسن حسینی (گروه سنی ج) تقدیر و در گروه سنی الف رتبه سوم را به   محمدامین ترابی، رتبه دوم را به امیرحسین دنکوب و رتبه اول به امیرارسلان بلوکی اهدا کردند.در شاخه تکنوازی دوتار نیز از سیدمحسن میرمحمدحسینی (گروه سنی ج) تقدیر و در  گروه سنی الف رتبه سوم به طور مشترک به سارا ملک حسینی و سیدامیرحسین حسینی، رتبه دوم به نریمان علمشاهی و رتبه اول به طور مشترک به احمدرضا برزگر و امیرحسین دیلم ، درگروه سنی ب رتبه سوم به علی دیلم، رتبه دوم به فاطمه خسروی و رتبه اول به طور مشترک به محمد ایمانی و حسین انصاری اهدا شد.

در شاخه تکنوازی شمشات هیات داوران از هستی فندرسکی (گروه سنی الف) و محسن ابدالی (گروه سنی ب) ،در تکنوازی کمانچه از احمدرضا برزگر و سروش فغانی (گروه سنی الف) و در تکنوازی نی هفت بند نیز از صاحب اسلانی (گروه سنی الف)، محسن ابدالی و محمد ایمانی (گروه سنی ب) و مهرعلی دیلم (گروه سنی ج) تقدیر کردند .

هیات داوران در بخش موسیقی کردستان شاخه آواز کردی از هوزان حیدری و جهاندار ملکی (گروه سنی ب) و از علی کمالی(گروه سنی ج) تقدیر و در گروه سنی الف رتبه سوم را به محمدجواد آبیاری، رتبه دوم را به ایلیا احمدیانفر و رتبه اول را فرزین حیدری اهدا کردند. در بخش تکنوازی دف نیز گروه سنی الف(۱) رتبه سوم را به غزل بهرامی، رتبه دوم را به نیایش ذاکری‌مهر و رتبه اول را به دینا زعفرانی ، در گروه سنی الف(۲) رتبه سوم را به آمیار میرزانیا، رتبه دوم را به مهشاد حیدری و رتبه اول را به بهار دهستانی ، گروه سنی ب رتبه سوم را به طور مشترک به نگار فتحی و نجمه مساح، رتبه دوم را به سیده نیکتا صالح و رتبه اول را به محمد مرادی و در گروه سنی ج رتبه سوم را به مصیب میردادی، رتبه دوم را به هاجر فرامرزیان و رتبه اول را به پویا رحمنی تقدیم کردند.در شاخه تکنوازی دوزله نیز از محمد آزادی (گروه سنی ب) ، عبدالباسط مرادی و آزاد روزجنگ (گروه سنی ج) تقدیر شد.

هیات داوران در شاخه تکنوازی دیوان از دانش شریفی (گروه سنی الف)، در شاخه تکنوازی سرنا از علی کمالی و رضا خاکزاد (گروه سنی ج)، در شاخه تکنوازی شمشال از آزاد روزجنگ، اسماعیل محمودی و عبدالباسط مرادی(گروه سنی ج)،در شاخه تکنوازی ضرب نیز از هلیا نجفی (گروه سنی الف) و سیدشایان هادی (گروه سنی ب) تقدیر کردند و در گروه سنی الف رتبه سوم به باران کیانی و رتبه دوم به آریا صالحی رسید.در بخش تکنوازی نرمه ‌نای از آروین دباغی (گروه سنی ب) تقدیر و در گروه سنی الف رتبه سوم را به روژین داودی و رتبه دوم را به دانش شریفی اهدا شد.

هیان داوران در بخش موسیقی کرمان در شاخه تکنوازی سرنا از علی ابراهیم آبادی (گروه سنی ب) تقدیر کردند.

در بخش موسیقی کرمانشاه شاخه آواز وتنبور از سارا کاکایی(گروه سنی الف) تقدیر شد و در گروه سنی الف رتبه سوم به یوسف عباسی، رتبه دوم به سیروان فتحی و رتبه اول به ایوب عباسی، در گروه سنی ب رتبه سوم به مهیار دانای‌طوس ،رتبه دوم به پدرام ظاهری‌نیا و رتبه اول به جهاندار ملکی، گروه سنی ج رتبه سوم به ایوب رضایی، رتبه دوم به سعید کرمی‌راد و رتبه اول به میلاد حیدری رسید.در شاخه آواز باستانی هوره نیز از آقای سجاد رضایی (گروه سنی ب)،در شاخه تکنوازی تنبور از فرزین زهری صحنه(گروه سنی ج)تقدیر شد و در گروه سنی الف(۱) رتبه سوم به فرهاد رضایی، رتبه دوم به ثمر عباسی و رتبه اول به طور مشترک به رها افضلی و ایلیا مصطفی، گروه سنی الف(۲) رتبه سوم به علی وصالی، رتبه دوم به علیرضا میرزایی و رتبه اول به محمدرضا مرادی ،در گروه سنی ب رتبه سوم به سیروان رستمیان،رتبه دوم به طور مشترک به حافظ کریمی و سید وصال حسینی و رتبه اول به تارا افضلی، در گروه سنی ج رتبه سوم به طور مشترک به حامد ناجی و محمد عربی، رتبه دوم به میثم خزایی و رتبه اول به سهیل چهل امیران رسید.

هیات داوران در بخش موسیقی لرستان شاخه تکنوازی تنبک در گروه سنی الف رتبه سوم را به پارسا باجلاوند،رتبه دوم را به طور مشترک به محمد طاهرپور و امیرحسین باجلاوند و رتبه اول را به حسین حسنوند، در شاخه تکنوازی کمانچه گروه سنی الف رتبه سوم را به مهدی ساروقی ،رتبه دوم را به حمید آزادبخت و رتبه اول را به شینا احمدی،در گروه سنی ب رتبه سوم را به طور مشترک به علیرضا علیپور و رسول رستم نژادی، رتبه دوم را به کامیار باجلاوند و رتبه اول را به هستی لشنیزند،در گروه سنی ج رتبه سوم را به رضا جودکی،رتبه دوم را به ساسان جعفری و رتبه اول را به پوریا قلاوند، در شاخه تکنوازی سرنا گروه سنی الف رتبه سوم را به مرتضی حسنوند،رتبه دوم را به طور مشترک به حسین حسنوند و محمدمهدی حسنوند و رتبه اول را به طور مشترک به امیرحسین بسطامی و امیرمحمد بسطامی، در گروه سنی ب رتبه دوم را به علی اکبر اورنگی، رتبه اول را به رضا گنجی و در گروه سنی ج رتبه دوم را به محمدامین شیراوند و رتبه اول به رضا خاکزاد تقدیم کردند.

هیات داوران در بخش موسیقی مازندران شاخه آواز گروه سنی الف رتبه سوم را به  حبیب اله کاوسی و رتبه دوم را به سینا نژادی ، گروه سنی ب رتبه سوم را به ابراهیم مجیدی،رتبه دوم را به مهدی محمدی و رتبه اول را به حامد محمدپور، در گروه سنی ج رتبه سوم را به امیرحسین جعفری، در شاخه تکنوازی سازهای کوبه ای (دسرکوتن)گروه سنی الف رتبه دوم به طور مشترک را به سیدامیررضا محمدی و امیرمحمد کوهی، در گروه سنی ب رتبه سوم به محمدحسین طیبی،رتبه دوم به سیدهمایون حسینی و رتبه اول به محمد کاظمی، در شاخه تکنوازی سازهای کوبه‌ای (دایره-دسرکوتن) گروه سنی ب رتبه دوم را به مجید بتیار اهدا کردند.در شاخه تکنوازی دوتار از آراد توکلی (گروه سنی الف) تقدیر شد و در گروه سنی الف رتبه سوم به سورنا حمیدی، رتبه دوم به سیدامیررضا محمدی و رتبه اول به محمدرضا فهیمی،گروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به حمیدرضا محمدپور و محمدحسین طیبی، رتبه اول به محمدحسین ابراهیمی، گروه سنی ج رتبه اول به اسماعیل خدادادی رسید. در شاخه آواز-دوتار گروه سنی ج رتبه دوم به سعید صادقی،در شاخه تکنوازی کمانچه گروه سنی الف رتبه سوم به مهدیس فقهیان، رتبه دوم به روجا قربی و رتبه اول به حبیب اله  کاوسی، در گروه سنی ب رتبه سوم به سیدمحمدرضا محمدی، رتبه دوم به نیایش طالبی و رتبه اول به حسام بتیار،گروه سنی ج رتبه دوم به طور مشترک به پویا محسنی و سولماز بزازی و رتبه اول به علی فتحی،در شاخه سازهای بادی (سُرنا، لَـلِه وا، غِرنه)

گروه سنی الف رتبه سوم به امیرمحمد زارع، رتبه اول به علی قلیان ، گروه سنی ب رتبه دوم به محمد ندامانی ، در شاخه سازهای بادی (غِرنه) گروه سنی الف رتبه سوم به احمدرضا گلی پور،گروه سنی ب رتبه سوم به امیرحسین قاسمیان تعلق گرفت. در شاخه سازهای بادی (لَـلِه‌وا) هیات داوران از امیرعلی حیدریان‌فر(گروه سنی الف) تقدیر کردند و در گروه سنی الف رتبه دوم به مهدی نوروزی، گروه سنی ب رتبه سوم به محسن پریچی و رتبه اول به علی اصغر زارع، در شاخه سازهای بادی (سُرنا ، غِرنه)گروه سنی ب رتبه دوم به سیدمحمدرضا محمدی و در شاخه سازهای بادی (لَـلِه‌وا، غِرنه) گروه سنی ج رتبه اول به پویا محسنی رسید.

مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با سخنرانی حسین علیزاده ادامه یافت. وی در ابتدای صحبتهای خود با بیان اینکه موسیقی یعنی خود عشق گفت :واقعا جای سپاس و تشکر دارد از خانواده هایی که در شرایطی که وضعیت اقتصادی بسیار سخت است از بچه ها و فرزندان خودشان پشتیبانی می کنند تا آنها هنر موسیقی را فرا گیرند. شاید برگردیم به گذشته جشنواره، همیشه می گفتیم که امیدواریم استقبال شود و فرزندانی به وجود بیایند که این موسیقی را نگه دارند و پیش ببرند. خوشبختانه دوره پانزدهم خیلی سرافراز و با افتخار ایستاد و گفت خیلی اتفاقات خوبی افتاده است.

حسین علیزاده با اشاره به تداوم جشنواره افزود: مشکل هر چیزی در کشور ما این است که تداوم ندارد به خصوص کارهای فرهنگی و هنری که با دیدگاههای مختلف به آن نگاه کرده می شود، باعث می شود این تداوم از یک جایی قطع شود حالا یا به طور اتفاقی یا عمدی.

مشاور عالی دبیر جشنواره بیان داشت: چیزی که در این پانزده دوره در جشنواره خیلی محسوس بوده همان تداوم است .تداومی که عشقی به وجود آورده و هیچ کس از کسانی که جزهیات داوران هستند و جز استادان این هنر هستند اصلا سوال نمی کنند به محض اینکه موعد جشنواره می‌شود، مشتاق هستند که سر جلسات باشند. حتی بین خود ما دوستی های خیلی عمیقی بوجود آورده چون تنها جایی بوده که می نشستیم درباره هنرهای موسیقی صحبت می کردیم و صمیمانه و واقعا فکرهایمان را رد و بدل می کردیم.

داور جشنواره ملی موسیقی جوان در ادامه گفت: ثمره این جشنواره مدیون همه شرکت کنندگان و دست اندرکاران جشنواره است و کار ساده ای نبوده که تا به امروز ادامه داشته باشد.خوشبختانه وقتی به این تداوم نگاه می کنیم حتی با اینکه الان شرایط اجتماعی طوری نیست که از نزدیک همدیگر را ببینیم ولی میوه این جشنواره امسال خیلی لذت بخش و خوشمزه بود.بارها در این جلسات اشک ریختیم. بارها شاد شدیم و بارها و بارها انرژی کسب کردیم. واقعا برای ما که دست اندکار موسیقی هستیم و قرار است این هنر را بوجود بیاوریم انرژی مضاعف شد و خوشحال شدیم این زحمات؛ ثمر پیدا کرده است.

این آهنگساز اظهار داشت: امسال جشنواره در رشته‌های مختلف نوازندگی و خلاقیت بسیار درخشان بود.جشنواره موسیقی جوان نسبت به دوره‌های اول نگاهش را کمی عوض کرده و بازنگری در خودش ایجاد کرده است. در بخش خلاقیت و آهنگسازی به ذهنیت بچه‌ها می پردازد .وقتی ما قطعات را می دیدیم، حیران بودیم و نمی دانستیم کدام را ترجیح دهیم .اصلا ترجیح دادنی نبود و فقط بر اساس سنت اول و دوم و سوم طبق نظر جمعی تعدادی را انتخاب کردیم ولی جا دارد بگوییم همه آنهایی که شرکت کردند برنده هستند چون همه احساسات ما را برانگیختن و حس بسیار بسیار خوبی داشتیم. نتیجه این است اگر یک عده ای با یک هدف واحد و با عشق و ایمان آن هدف را دنبال کنند حتما ثمر می دهد.

حسین علیزاده ضمن تشکر از هومان اسعدی دبیر جشنواره اظهار داشت:هومان اسعدی با انرژی مضاعف و با تمام مسئولیت و تخصص اش در دانشگاه با جان و دل در هر شرایطی  این جشنواره را حفظ  و کار کردند و مهمترین مسئله اعتبار ایشان بوده که همه را تشویق کرده با او و جشنواره همکاری کنند.

وی ضمن تشکر از انجمن موسیقی و ستاد جشنواره در خصوص همکاری ارگانهای دولتی گفت: از این به بعد به هر شکلی که باشد و از طریق انجمن حمایت شود خیلی خوب است. به نظر ما همه ارگانها وظیفه شان حمایت است. همه ارگانها در خدمت مردم هستند نه مردم در خدمت ارگانها به خاطر همین ارگانها باید کار کنند تا مردم آن کارها و فکرهای خوبی که دارند را پیش ببرند. امیدوارم در آینده همین طور ادامه پیدا کند اگر هم نشد باز هم من امیدوارم به هر شکلی که شده حتی اگر دولت هم نخواهد پشتیبانی کند بخش خصوصی این مسئله را دنبال می کند و افتخار ایران اتفاق افتاده است. جوانهایی ما داریم در سن های بسیار پایین که واقعا نابغه هستند و آینده بسیار درخشانی دارند.

علیزاده با اشاره به حمایت از شرکت‌کنندگان نیز افزود: فکرهایی برای جوانهای شرکت کننده که استعدادهای خاصی هستند، در نظر گرفته شده که آموزشهای فوق العاده برایشان گذاشته شود و به گونه ای کارشان ادامه پیدا کند. تا وقتی توان داریم این عشق ما به جشنواره جوان و بچه های جوان همیشه هست. برای اینکه ما نفسمان و امیدمان به آنها بستگی دارد آنها وقتی باشند، سرحال باشند، بنوازند، بخواند و بسازند ما هم زنده خواهیم بود.

بعد از صحبت های حسین علیزاده نماهنگی از اجراهای شرکت‌کنندگان بخش موسیقی دستگاهی پخش و سپس برگزیدگان این بخش اعلام شد.

هیات داوران در بخش موسیقی دستگاهی شاخه آواز گروه سنی الف(۱) رتبه سوم را به فرناز مهدیزاده ،رتبه دوم را به پارسا روانفر و رتبه اول را به سیداهورا ابوالحسنی، در گروه سنی الف (۲) رتبه سوم را به مریم مسلم‌زاده،رتبه دوم را به احسان بازدار و رتبه اول را به الهام دوالی، در گروه سنی ب رتبه سوم را به حسین محمدی و رتبه دوم را به سجادحسین زاده، گروه سنی ج رتبه دوم را به احسان پیرهادی و رتبه اول را به طور مشترک به پوریا عابدینی و شلمو عاقلیان اهدا کردند.

هیات داوران در بخش ویژه (آفرینش در تکنوازی) از بارمان رسولی‌نژاد و ماهان فولادی (گروه سنی الف)،پوریا سلیمانی (گروه سنی ج) تقدیر و رتبه سوم را به طور مشترک به امیرمحمد چرمزاده و ایمان جمشیدی ،رتبه دوم به آرمان سیف‌نژاد و رتبه اول را به طور مشترک به امیرعلی لطفی و زهرا منفرد اهدا کردند.

در بخش تکنوازی تارگروه سنی الف رتبه سوم به شایان فرخی ، رتبه دوم به مهدی احمدوند، رتبه اول به طور مشترک به اشکان نایبی و مرتضی درگومه ، در گروه سنی ب رتبه سوم به علی دهقانی، رتبه دوم به فرداد سعیدی و رتبه اول به محمدمهدی آقاخانی، در گروه سنی ج رتبه سوم به شیدا دباغی، رتبه دوم به رامین جعفری، رتبه اول به علی فرد، در تکنوازی تنبک گروه سنی الف(۱) رتبه سوم به طور مشترک به محمدجواد شریف و محمدمهدی گراوند،رتبه دوم به طور مشترک به باربد مشیدی و شبیر رحمانی فر و رتبه اول به امیرعلی قاسمی ، در گروه سنی الف(۲) رتبه سوم به امیرحسین قربانی،رتبه اول به طور مشترک به حنانه زرینی و عارف مشایخ ، گروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به مهلا رجالزاده و مهدی کارگری، رتبه دوم به طور مشترک به مریم میرنژاد و  مسعود شاه‌محمدی و گروه سنی ج رتبه سوم به خدیجه سلطانی‌پور، در تکنوازی دف گروه سنی الف(۱) رتبه سوم به ریحانه اسکندری،رتبه دوم به افرا اصلان‌حسینی، رتبه اول به آتنا رنجبر، در گروه سنی الف (۲) رتبه سوم به آرینا ایوبی، رتبه دوم به نازنین دلجوان، در گروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به علی خطیب‌زاده و پریسا درویشی، رتبه اول به ثنا صمدی، در گروه سنی ج رتبه سوم به مهسا دوستی، رتبه دوم به شفق حسین‌زاده رسید.

هیات داوران در بخش تکنوازی سنتور از محمدرسول اناری‌تفتی (گروه سنی الف-۱ ) تقدیر و در گروه سنی الف (۱) رتبه سوم به ابوالفضل قربانی ،رتبه دوم به نفس خرمیان، رتبه اول به طور مشترک به پارسا نایبی و آروین صیدی، گروه سنی الف(۲) رتبه سوم به محمدامین نباتی، رتبه دوم به  امین زاهدصادقی ، گروه سنی ب رتبه سوم به احسان عسکری، رتبه اول به طور مشترک به  محمدحسین معلم و آریا امینی، گروه سنی ج رتبه سوم به امیر رستمی، رتبه دوم به دانش سعیدی، رتبه اول به طور مشترک به نیما خنکدار و آریا تولائی ،در بخش تکنوازی سه تار در گروه سنی الف رتبه سوم به ماهان فولادی ،رتبه دوم به طور مشترک به علی چراغی و محمدامین علمیان‌زاده، رتبه اول به محمدرضا امینیان ،در گروه سنی ب رتبه سوم به علی دهقانی، رتبه دوم به نیما شهبازی ،رتبه اول به سامان صادقی ،گروه سنی ج رتبه سوم به امیر وزان تعلق گرفت.

در بخش تکنوازی عود هیات داوران از رحمان مؤمنی و آروین حیدری (گروه سنی الف ) تقدیر کردند و در گروه سنی الف رتبه سوم به طور مشترک به دلارام فراهانی و امیراردوان صفرپور، رتبه دوم به یاور زندآبادی و رتبه اول به محمدحسین فلاح، گروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به بهار جهرمی و آیدا احمدی، رتبه دوم به سوگل ذرخش ، رتبه اول به طور مشترک به ستار محمدی و محمدرضا حسنخانی، گروه سنی ج رتبه دوم به محمد توکلی، رتبه اول به علی مغزی رسید. در بخش تکنوازی  قانون هیات داوران از محمدپارسا خانگلدی (گروه سنی الف-۲) تقدیر کردند و در گروه سنی الف(۱) رتبه سوم به سانیا فرهادی ، رتبه دوم به فرناز مهدیزاده  و رتبه اول به آوا نوبختی ، در گروه سنی الف(۲) رتبه سوم به نیکو احمدی، رتبه اول به طور مشترک به گندم عربی‌نژاد و زینب بابایی‌فرد، در گروه سنی ب رتبه دوم به سارا مجیدی‌نژاد ، رتبه اول به نگار سوهانی ، در گروه سنی ج رتبه سوم به سحر یوسف ،رتبه دوم به حامد فرمانی، رتبه اول به نیلوفر صالحیان ،در بخش تکنوازی کمانچه گروه سنی الف رتبه سوم به امیرحسین مسعودی،رتبه دوم به پارسا نظری و رتبه اول به ژیکان سپاهی ، در گروه سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به دامون قاسمی و فرشید قلی‌زاده، رتبه دوم به آرش زحمتی و رتبه اول به آریا طبیب‌زاده ، در گروه سنی ج رتبه سوم به حسن جباری، رتبه دوم به سیدمحمدصادق شاه‌ولایتی، رتبه اول به سعید جهانی،در بخش تکنوازی نی گروه سنی الف (۱) رتبه سوم به بردیا جعفرزاده ، رتبه دوم به محمدپارسا لطیف، رتبه اول به علیرضا دوستی ، گروه سنی الف(۲) رتبه سوم به محمدجواد صلاحی‌نژاد، رتبه دوم به چاوش شمس ،رتبه اول به بابک قلی زاده، در گروه سنی ب رتبه دوم به سهیل قدمی ، در گروه سنی ج رتبه دوم به کیارش بکتاشیان و  رتبه اول به عباس کرمی تعلق گرفت.

در ادامه این مراسم کیاوش صاحب نسق عضو هیات داوران بخش آهنگسازی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: من فکر می کنم جشنواره جوان گلوگاه و مکانی است برای ارزیابی، ارائه و ارتقا آنچه که ما به عنوان استعداد در بخش موسیقی داریم. چند سالی بود که بواسطه دغدغه شخصی خودم و دیدن پتانسیلی که در بخش جوان در حوزه خلاقیت هست با دکتر اسعدی دبیر جشنواره صحبت کردم و پیشنهاد کردم این بخش را بتوانیم داشته باشیم. استاد علیزاده هم کلام شدند و این مسئله را در میان گذاشتند و خوشبختانه با شرایط و دشواریهای که امسال داشتیم یک مجموعه بسیار خوبی از پارتیتورها به دستمان رسید که نشان دهنده استقبال بسیار خوب این حوزه است و پتانسیلی هست که ما معمولا امکان ارزیابی و برخورد با آن را درجای دیگر نداشته باشیم. داورانی به بخش نهایی ما اضافه شدند که در نتیجه گیری تاثیرمثبتی گذاشتند و باعث شد داوری دقیق و بی حاشیه داشته باشیم.

بعد از صحبت های صاحب نسق نماهنگی از بخش آفرینش در تکنوازی  پخش و سپس برگزیدگان بخش آهنگسازی اعلام شد.

هیات داوران در بخش آهنگسازی کوارتت زهی شماره ۱ اثر محمد نظیری ، دوئت برای ویولن و ویلینسل «بازگشت به خویشتن» اثر علی اعراب ، کوارتت برای کلارینت، ویلنسل، پیانو و تیمپانی، «قطعه جنگل» اثر عرفان جوادی شکرو ، تریو برای فلوت، پیانو و ویلنسل، «عروج» اثر احمد نونهال ، کوارتت زهی شماره ۱ اثر اشکان لایق ، تریو برای ۳ ترومبون، «نقاره» اثر محمد خلیلی گودرزی ، تریو برای پیانو، ویلن و ویلنسل، «جُمَل» اثر علی میرشاهی ، دوئت برای فلوت و پیانو اثر ماهک صادق‌زاده ، دوئت برای پیانو و ابوا، «سوگواره» اثر پویا شرف‌پور صیاد ، تریو برای کلارینت، ویولا و پیانو، «چهارگاه» اثر محمدجواد توازنی‌زاده، دوئت برای دو سنتور، تِم و واریاسیون براساس ملودی «آیریلیق» اثر مهدی اشرفیان ، کوارتت برای قانون، تار، عود و کمانچه اثر علی دویلان ، کوارتت برای کمانچه، سنتور، تار و عود با عنوان «طلوع» اثر متین آهنگری و کوارتت برای کمانچه، تار، عود و تنبک با عنوان «سه‌گاه» اثر بهزاد رضاپور گلشنی  به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی به کار خود پایان داد که مجموعه هفدانگ قصد دارد از تمامی نفرات اول در همه بخش‌های جشنواره آثار ویدئویی را ضبط و منتشر کند.

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

98 − 91 =