مدیران دولتی سینما،استعفا بدهید تا برهید!

وزیر ارشاد موظف است از ساخت هنر و سینمای ایران تا پای جان دفاع کند.نباید بگذارد هیچ مدیر در زیرمجموعه اش این عرصه را دچار ضعف و سستی کند.باید مقصران تضعیف جشنواره را بازخواست کرده و در صورت لزوم آنان را وادار به استعفا کند.

مدیران دولتی سینما،استعفا بدهید تا برهید!|سرزمین هنر|سیدرضااورنگ|سینما

برگزاری بسیار ضعیف چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر و اتفاقات عجیب و غریبی که رخ داد،بار دیگر ثابت کرد مدیریت سینمای دولتی کارایی و توان لازم برای هدایت سینمای نگون بخت ایران را ندارد.
مخدوش شدن آرای مردم که باید همیشه محترم شمرده شود،محترم شمرده نشد و به جای حل مشکل صورت مسئله را پاک کردند.
جای اینکه مسوولیت کار را بپذیرند،عذر بدتر از گناه آوردند و تقصیر را به گردن پیامک گذاشتند!
مخدوش شدن آرای مردم و حذف سیمرغ مردمی،یعنی اینکه متولیان جدید سینما و جشنواره فیلم فجر،احترامی برای مردم قائل نیستند.
مدیریتی که نتواند ساده ترین کار،یعنی صیانت از آرای مردم را انجام دهد،به چه کار سینما می آید؟
بعد از این قضیه،سینماگران،اهالی رسانه و مردم نسبت به این مدیریت بی اعتماد شده و دیگر این اعتماد برنخواهد گشت.

کار خطای حذف سیمرغ مردمی توسط دبیر تازه کار

بعد از این اتفاق ناخوشایند،عده ای ماله کش،به صورت صددرصد خودجوش!تمام تلاش خود را به خرج دادند که نه تنها ماله پت و پهن روی این افتضاح بکشند،بلکه سعی کردند کار خطای حذف سیمرغ مردمی توسط دبیر تازه کار جشنواره را هم کاری ارزشمند نشان دهند،زهی خیال باطل!
ماله کشان خودجوش!کی در سینما و عرصه رسانه تاثیرگذار بوده و هستند؟

اگر ماله های شان درست کار می کرد که الان رییس سازمان سینمایی،دبیر جشنواره و روابط عمومی سازمان،سیبل رگبار انتقاد سینماگران و خبرنگاران مستقل غیرماله کش نمی شدند!
بدتر از مخدوش کردن رای مردم و حذف سیمرغ مردمی،لو دادن برندگان جشنواره،ساعتی پیش از اعلام اسامی برگزیدگان بود.
متولیان سینما و فیلم فجر و تیم شان باید امین سینماگران و مردم باشند، اما نتوانستند رازداری کرده و رای هیات داوری به بیرون درز کرد.

بی حرمتی ای نسبت به آرای مردمی توسط رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره

توسط هرکسی این کار زشت صورت گرفته باشد،مقصر اصلی رییس سازمان سینمایی،دبیر جشنواره و روابط عمومی آن است.آنان باید جوابگو باشند که افراد کاربلد و متعهدی را به کار نگرفته اند که حفظ اسرار کنند.
هرگز این اتفاق در جشنواره فیلم فجر رخ نداده بود که چنین بی حرمتی ای نسبت به آرای مردمی و رای داوران جشنواره روا شده باشد.
چهره رییس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره روشنگر خیلی از مسائل بود.او خود فهمیده بود که در دست داشت عنان سینمای ایران بسیار سخت است و دستان ناتوان او قدرت نگه داشتن آن را ندارد.
برای همین از روز اول اصرار داشتیم که فرد با قدرت و مدیر کاربلدی را وزیر ارشاد بر مسند سازمان سینمایی بنشاند.
انتصابات سوال برانگیز در بنیاد فارابی،سینما شهر و دبیر جشنواره فیلم فجر،ناتوانی مدیریت سینما در اداره امور را به وضوح نشان داد.
تضعیف جشنواره فیلم فجر توسط تیم سینمایی جدید،روشنگر همه چیز بود.
وزیر ارشاد هم که باید حضوری سنگین داشته باشد و دل اش برای هنر و سینمای ایران بتپد،در برابر اتفاقات رخ داده،منفعل عمل کرده و سکوت در پیش گرفت.
وزیر ارشاد موظف است از ساحت هنر و سینمای ایران تا پای جان دفاع کند.

نباید بگذارد هیچ مدیر در زیرمجموعه اش این عرصه را دچار ضعف و سستی کند.باید مقصران تضعیف جشنواره را بازخواست کرده و در صورت لزوم آنان را وادار به استعفا کند.
اگر من جای رییس سازمان سینمایی،دبیر جشنواره و مدیر روابط عمومی بودم،هرچه سریع تر استعفا می دادم و خود را خلاص می کردم تا سینماگران و اهالی رسانه،بیش از این ضعف ها و ناکارآمدی ام را به چشمم نکشند.
استعفا بدهید تا برهید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

33 + = 41