واقعیت افزوده:رادیو مخاطب یا کاربر/ جامعه شناسی محبوبیت سریال شهرزاد

در این پست دو ویدئو شامل به عنوان واقعیت افزوده دو مقاله ی رادیوئی(شنونده رادیو،مخاطب یا کاربر) و تلویزیونی(نقدی بر سریال شهرزاد) در فصلنامه سرزمین هنر را ملاحظه خواهید کرد.

*شنونده رادیو،مخاطب یا کاربر

«دکترحسن خجسته»برای اهالی رادیو نامی است که با احترام برده می شود. اگرچه معلم بود و از آموزش وپرورش به رادیو آمده بود اما ، رادیو را خوب شناخت و به خوبی رادیوئی شد. اولین شماره فصلنامه سرزمین هنر با مقاله کوتاه و کاربردی از ایشان مزین است.

آنچه «همگرایی فناوری ارتباطات» در برابر رادیو قرار داده و آن را بعد از ورود به عالم رسانه با بزرگ‌ترین چالش حفظ موقعیت روبرو ساخته، تغییر نقش شنونده از مخاطب به کاربر یا از شنونده به تولیدکننده است؛ آن‌هم به‌صورت چندرسانه‌ای. عبارت «محتوای تولیدی کاربران»

اصطلاحی است که امروزه درباره محتوای رسانه‌های زیاد شنیده می‌شود. نباید از این تغییر در تعابیر به‌سادگی گذشت. تبدیل مخاطب به کاربر، ناشی از انقلاب در تکنولوژی ارتباطات است و این تغییر بنیادی را در رابطه مخاطب و رسانه‌ها ازجمله رادیو ایجاد کرده است. شاید تفاوت اصلی میان کاربران و شنوندگان را باید در این دانست، شنونده وقتی برنامه مطلوبی از رادیو پخش نشود، حداکثر آن را خاموش می‌کند؛ درصورتی‌که کاربران بر اساس علایق خود به عکس‌العمل می‌پردازند و می‌توانند حتی با استعداد چندرسانه‌ای، محتوای موردنظر خود را تولید و در بستر وب منتشر کنند؛ البته پلتفرم موبایل را نیز باید بر کارآمدی هرچه بیشتر این بستر اضافه نمود.متن کامل این مقاله را در بخش رادیوی اولین شماره فصلنامه سرزمین هنر در صفحات ۳۰ تا ۳۳ مطالعه کنید.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

 

 

 

 

*جامعه شناسی معنائی یک سریال پر بیننده:شهرزاد

ویدئویی که ملاحظه می کنید ساخته «مصطفی محمدخانی» است که با صدای خانم «شبنم ذوالفقاری» بر روی نوشته ای از «علیرضا دباغ» خوانده شده و به عنوان واقغیت افزوده برای مقاله «جامعه شناسی زمینه های معنائی محبوبیت یک سریال پربیننده-شهرزاد» نوشته «حجه الاسلام علی جعغری» در اولین شماره فصلنامه سرزمین هنر منتشر شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    تبریک.برای انتشار این فصل نامه جند رسانه ای که نام بلند استاد ارجمند جناب آقای دکتر خجسته در آن می درخشد.موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

70 + = 75