همراه با عاشقی در راه نوشتن؛ معرفی حمید عشقی نویسنده

 نوشتن آسان نیست.هر کسی در این وادی قدم می گذارد حتما هم چیزی در چنته دارد و هم حرفی برای گفتن.

حمید عشقی نویسنده جوان و بسیار مهربان و فروتنی است که تا به حال چند کتاب از او به چاپ رسیده .

او بسیار به تاریخ علاقه مند است.تاریخ را خوب میداند و در تمامی کتابهایش رد پای تاریخ دیده می شود

آنچه که من در وجود حمید عشقی می ستایم و در برابرش سر تعظیم فرود می آورم این است که اوتوانسته بیماری سرطان را دو بار شکست بدهد.

کاری که فقط با داشتن روحیه ای چون او امکان پذیر است.

کتاب من دو بار سرطان را شکست دادم را وقتی به دست چاپ سپرد شاید خودش هم باور نمی کرد که این کتاب توصیه پزشکان متخصص باشد برای تمام بیماران سرطانی.

سخن کوتاه،حمید عشقی نوبسنده جوان ،پر کار و خوش آتیه با تواضع خودش را بسیار خلاصه معرفی کرده است.

برایش در تمامی مراحل زندگی آرزوی موفقییت و سلامت و تندرستی دارم.

حمید عشقی هستم متولد ۱۳۵۱٫ از کودکی علاقه زیادی به خوندن داشتم و اولین کتابی که خوندم تن تن و هفت گوی بلورین بود. اساسا کمک استریپ های تن تن یکی از نوستالژی های منه. کتابهای ژول ورن و الکساند دوما و کتابهای ادبیات کلاسیک رو خیلی دوست داشتم. همیشه مینوشتم اما کار حرفه ای نوشتن رو بعد از ابتلا به بیماری سرطان شروع کردم. همیشه آدم شوخی بودم و این مسئله بیشتر اوقات تو ارتباطات من باعث ایجاد سوتفاهم شده. شاید عجیب باشه که اعتقاد دارم شرکت در کلاس های نویسندگی کسی رو نویسنده نمیکنه. نویسندگی در عرصه داستان و رمان نیازمند ذهن خلاق و قدرت تخیل بالاست. اگه صبح به عشق خوندن و یا نوشتن از خواب بیدار نمیشید و اگه شب به عشق نوشتن و خوندن نمی خوابید؛ بهتره دنبال نویسندگی نرید. شاید عجیب ترین مسئله در مورد من این باشه که اصلا نمیتونم رمان ایرانی بخونم و به همین دلیل حتی آثار نویسندگان بزرگی مثل دولت آبادی و احمد محمود و زویا پیرزاد و….. رو نخوندم و فضای داستانهایی که تا حالا نوشتم و فقط وقت کردم یکی شو چاپ کنم؛ هم در ایران نیست. اولین کتابی که نوشتم یه رمان با نام ترور ماتیاس بود که حتی توی برنامه کتابنامه ۴ شبکه چهار به عنوان رمان برتر معرفی شد. پیرنگ اصلی داستان ترور ماتیاس به برنامه ریزی برای ترور یه فعال صلح طلب در پاریسه. علت اینکه تا حالا فقط یه داستان چاپ کردم این بود که برای من چاپ کتابهای تاریخی اولویت داشت. سعی کردم کتابهایی که مینویسم فاقد نمونه به زبان فارسی باشه و به همین دلیل برای اولین بار در ایران تاریخ گشتاپو و تاریخ حزب نازی و توطئه ترور هیتلر و….. رو نوشتم. تعداد کتابهای چاپ شده ام تا به امروز ده جلده و سعی کردم بجز در حوزه داستان؛ در حوزه علوم سیاسی هم کتاب بنویسم و به همین مناسبت برای اولین بار در ایران کتاب تاریخ [سازمان جاسوسی] سیا و تحولات بین المللی رو نوشتم. همچنن تلاش کردم در حوزه کتابهای موفقیت هم شانس خودمو امتحان کنم و کتابی با عنوان من دوبار سرطان را شکست دادم نوشتم که با استقبال مواجه شد. همین الان هم حداقل سه کتاب آماده چاپ توی ارشاد و یه داستان آماده چاپ دارم که به دلیل نبود وقت هنوز به ناشر ارائه نشده. در تمام مدتی که نوشتم؛ کسی بجز خودم مشوقم نبوده. در حال حاضر هم مدتهاست که کتاب نخوندم چون از برنامه کای برای تحویل کتابهایی که سفارش گرفتم عقب هستم. تنها جمله ای که همیشه ملکه ذهن منه اینه که «هیچ چیز پایدار نیست»

.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ابراهیم هاشمی می گوید

    همیشه سلامت وپیروز باشید کتابهای شما واقعا عالین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

89 − 79 =