هفتمین روز درگذشت استاد شجریان

هفت روز پیش در پنجشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۹ خبر درگذشت استاد شجریان ایران را در غم و اندوه ملی فروبرد. غمی که هر چند رسماً به عنوان عزای عمومی اعلام نشد اما قشرهای مختلف مردم هنردوست ایران و فارسی زبانان جهان را به عزا نشاند.

از نخستین دقایق اعلام این خبر مردم و هنرمندان برای تسلیت به خانواده محترم شجریان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. از ایستادن و گریستن در مقابل بیمارستان محل بستری این هنرمند تا حضور در پگاه آدینه ۱۸ مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران و پس از آن ،در مراسم تشییع پیکر استاد در توس.

حتی رییس جمهور روحانی  و چند وزیر کابینه مانند محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیامهای تسلیت صادرکردند اما هیچکدام نمی تواند آلام مردم سوگواری را تسکین ببخشد که سالها از شنیدن ربنای او محروم گردیده بودند. هرچه باشد حکایت ربنا چیز دیگری است.

امروز هفتمین روز درگذشت استاد شجریان در حالی برگزار می شود که به دلیل همه گیری بیماری منحوس کرونا امکان تشکیل تجمعی بزرگ در هیچ کجای کشور مهیا نیست؛ به همین دلیل برخی از هنرمندان کشور از جمله استاد حسام الدین سراج مجلس گرامیداشتی را در حدی محدود در تهران برگزار می نمایند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

مراسم هفتمین روز درگذشت استاد شجریان

صفحه رسمی استاد سراج اعلام کرده است که این مراسم ساعت ۱۸ امروز در محل پردیس سینمایی شهرک غرب واقع در میدان صنعت تهران – نبش خیابان سیمای ایران برگزار خواهد شد. حضور در این مجلس فقط مخصوص هنرمندانی است که به صورت ویژه دعوت شده اند و سایر اقشار نمی توانند در این مراسم شرکت کنند.

حفظ پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ علت اصلی عدم برگزاری مراسم عمومی اعلام شده است. با این حال از همه ی مردم قدرشناس ایران انتظار می رود امشب به یاد هفتمین روز درگذشت استاد شجریان در هرکجا که هستند با خواندن فاتحه و ذکر صلوات یادش را گرامی بدارند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − = 12