نیکنام حسینی‌پور اعلام کرد:حمایت صندوق اعتباری هنر از استاد نجیب مایل هروی

مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اقداماتی که در حمایت از نجیب مایل هروی انجام شده است از اعلام آمادگی این صندوق برای حمایت از این چهره فرهنگی خبر داد.

نیکنام حسینی‌پور اعلام کرد:حمایت صندوق اعتباری هنر از استاد نجیب مایل هروی|سرزمین هنر|ادبیات

نیکنام حسینی‌پور در پی انتشار خبر نگهداری این پژوهشگر افغانستانی زبان و ادبیات فارسی در خانه سالمندان مشهد در توضیحی به ایسنا گفت: بحث حمایت از استاد میر نجیب مایل هروی را که از سرآمدان حوزه فرهنگ و هنر فارسی‌زبانان جهان است از چند سال پیش در صندوق اعتباری هنر انجام دادیم. حدود دو هفته پیش برای کاری با پسرشان تماس گرفتم و جویای احوال استاد شدم، اما به ما  اعلام نکردند استاد در سرای سالمندان است، شماره حسابی فرستاد تا صندوق  کمک‌های حمایتی خود را به‌جای حساب قبلی به آن شماره واریز کند، همکاران ما در صندوق هم کارهایش را انجام دادند.

او با بیان اینکه نجیب مایل هروی تحت حمایت صندوق اعتباری هنر است، افزود: استاد از نویسندگانی است که در طرح تکریم قرار دارند، زیرا ایشان  کارهایی برای حفظ میراث فرهنگی و معنوی ایران فرهنگی و فارسی‌زبانان انجام داده و بیش از این باید از او قدردانی شود. بحث بیمه تکمیلی استاد هم برقرار شده و ایشان تحت بیمه تکمیلی صندوق هستند.

نظام جمهوری اسلامی قدردان کارهای فرهنگی  ایشان  است، در گذشته هم کمک‌هایی انجام شده و می‌شود از جمله خانه‌ای در مشهد که با تصویب هیات وزیران به ایشان اهدا شده است. همان‌طور که اشاره کردم مورد حمایت  طرح تکریم هم  هستند. در مواقعی هم که لازم بوده کمک‌هایی برای مسائل پزشکی استاد انجام شده است. موضوع بازنشستگی استاد نکته دیگری است که به نظرم باید سازمان‌های بیمه‌ای طبق قوانین و مقررات خودشان حل و فصلش  کنند.

مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: در تماسی که روز سه‌شنبه (ششم اردیبهشت) با فرزند ایشان داشتم، به او گفتم اگر کمکی از صندوق برمی‌آید که می‌تواند برای استاد انجام دهد، بفرمایید. صندوق اعتباری هنر و  وزارت ارشاد همه‌جوره آماده کمک به اهالی فرهنگ و هنر کشور، به خصوص نامداران و پیشکسوتان این حوزه هستند. ما پیگیر کارهای استاد هستیم.

بیش از ۹۰هزار هنرمند در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری عضو صندوق هستند، تعدادی از آنها از پیشکسوتان و نامداران هستند و اگر اتفاقی بیفتد، باید خانواده‌ها به ما اطلاع دهند اگر کمکی از دست ما برمی‌آید، انجام دهیم و خود ما هم البته پی‌گیر هستیم.‌ آنچه صندوق می‌توانسته انجام داده، اما این موضوع نافی این نیست که کمکی نکنیم. اگر فرزندانش کمکی بخواهند، ما در صندوق اعتباری هنر آمادگی داریم که استاد را از هر نظر پوشش دهیم. شرایط نگهداری را پزشکان تجویر می‌کنند که مثلا در خانه سالمندان باشد یا جای دیگری. اینها بحث‌های پزشکی و درمانی است و همه ‌ما باید تابع دستوراتی باشیم که پزشک تجویز می‌کند برای سلامتی بیمار.

شاید در طول هر ماه و هر سال صندوق اعتباری هنر کمک‌های زیادی به هنرمندان سراسر کشور انجام می‌دهد، اما برای حفظ کرامت این هنرمندان از بیان و اطلاع‌رسانی آن اجتناب می‌کند. بنابراین حتما خبرگزاری‌ها هم باید جانب انصاف را رعایت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

41 − 32 =