نگاهی دیگر به معافیت مالیاتی نامدیران و سوداگران حوزه های فرهنگ و هنر

معافیت مالیاتی و نگاهی دیگر | حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و تولیدات فرهنگی و هنری ، در تمام جهان، یک اصل، تلقی شده و دولت ها با وضع قوانین خاص و تهیه و تدوین و اجرای اساسنامه ها و آیین نامه های حمایتی و نظارتی، در چارچوب قانون و عرف، پشتیبان هنر و هنرمند و آثارهنری و فرهنگی اند. این مهم حتا در کشورهایی که مانند ایران، صاحب صنعت سینما نیستند، با قوت و قدرت اجرا شده و هنرمندان در شرایط به نسبت متعارف مالی امکاناتی به فعالیتهای فرهنگی و هنری می پردازند.

این همه هیچ ربطی به سینمای بیمار ایران که کرسی داران آن را جماعتی سیاست پیشه غیر فرهنگی تشکیل داده اند و معیار گزینش ها و عملکرد هایشان به جای فرهنگ و باور و سلیقه مردم، باند بازی و سیاسی کاری جناحی و سوداگری است و هنرمندان کار بلد، حرفه ای و محترم کشور از گردونه فعالیت های هنری و فرهنگی خارج شده و به لطف نامسوولان، بیکار، مقروض و خانه نشین شده اند؛ همچنین سانسور سلیقه ای حاکم بر تولیدات هنری و فرهنگی و تخریب جشنواره های معتبر و حیات هنر و سینما و زندگی هنرمندان که دچار انواع آسیب ها شده اند و در عوض نامدیران و همسو هایشان و مافیا، پولشویان و ابتذالگراها با ایجاد حیات خلوت ها در فضای آلوده و مسموم فرهنگ کاسبی می کنند و … ندارد.

وزیر ناکارآمد و محترم ارشاد که میدان را برای تخریب فرهنگ کشور در اختیار ناکارآمدان و تخریبگران هنر و سینما قرار داده است، به جای کوشش برای اصلاح امور وزارتخانه خود و اوضاع فرهنگ جامعه، این روزها، جهت اخذ مجوز تداوم معافیت مالیاتی به نام اهالی هنر! و در واقع کام افراد و باندها و گروه هایی که در سینما با رانتخواری و زد و بند و به قیمت نابودکردن سینماگران و فیلمهای مستقل و تخریب دفاتر پخش، درآمد چند میلیاردی دارند، مشغول بازی بوروکراسی است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

صد البته حساب و کتاب هنرمندان شریف و تولیدات محترم اجتماعی و فرهنگی از کیسه نامدیران و نامسوولان صندلی نشین فرهنگ و هنر و مافیا و پولشویان و ابتذال گراها جدا است. به عبارتی جماعت ابتذال گرا در این سال ها چه گلی به سر فرهنگ و هنر و هنرمندان زده و یا تخم دو زرده کرده اند که مسحق معافیت مالیاتی باشند.

واقعیت اینکه، چپاولگران و تخریبگران مال و اموال ملت در عرصه های هنر و فرهنگ، نه تنها نباید مشمول معافیت مالیاتی شوند که باید مورد بازخواست و محاکمه قرارگیرند.

معافیت مالیاتی هنرمندان و تولیدات هنری، نیازمندساز و کار تخصصی، بروز و آیین نامه کارشناسی شده فرهنگی مالیاتی است و این با معافیت کیلویی و درهم مدعیان امور فرهنگی و هنری با زحمتکشان میادین فرهنگ و هنر متفاوت است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 + = 28