نمایش فرعون مصر در موزه «لوور» پاریس

یک نمایشگاه جدید در موزه «لوور»‌ پاریس به «تهارقا» فرعون مصر باستان می‌پردازد.

نمایش فرعون مصر در موزه «لوور» پاریس|سرزمین هنر|فرهنگی

ایسنا: دوران حکومت «تهارقا» فرعون مصر و پادشاهی «کوش» موضوع نمایشگاه جدیدی است که در موزه «لوور» واقع در فرانسه برگزار شده است.

«تهارقا» سومین فرمانروا از بیست و پنجمین دودمان مصر باستان بود. این دودمان شامل پادشاه‌های آفریقایی می‌شود که بر قلمروی از مدیترانه تا محل اتصال «نیل سفید» و «نیل آبی» به مدت نیم قرن حکومت می‌کردند.

««تهارقا» بی‌شک مشهورترین فرعون دودمان بیست و پنجم مصر باستان بود. این فرعون حدود سه دهه در قرن هشتم پیش از میلاد در «نپته» پایتخت باستانی پادشاهی «نوبه» واقع در جنوب سودان کنونی حکومت کرد. او دوران باشکوهی را در مصر و «کوش» به وجود آورد، معبدها را مرمت کرد، ساختمان‌های جدیدی بنا کرد و دولتی را که تاریخدانان آن را به عنوان «یک دولت مرکزی کارآمد» توصیف می‌کنند ایجاد کرد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

این نمایشگاه که «فرعون دو سرزمین: روایت آفریقایی پادشاهان نپته» نام دارد تا ۲۵ جولای ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه آثار تاریخی مختلفی که از برخی موزه‌های مختلف جهان امانت گرفته شده است به نمایش گذاشته می‌شود. بسیاری از آثار نمایشی این نمایشگاه نتیجه کاوش باستان‌شناسان لوور در سودان طی دهه‌های اخیر هستند.

«فرعون دو سرزمین: روایت آفریقایی پادشاهان نپته» اطلاعاتی درباره اوایل دودمان بیست و پنجم یعنی زمانی که پادشاه «پیه» مصر را در قرن هشتم پیش از میلاد فتح کرد، دو قلمرو با یکدیگر متحد شدند و پادشاهی فراعنه را گسترش داد نیز ارائه می‌دهد.  با این حال ستاره این نمایشگاه «تهارقا»ست.

آثار تاریخی از جنس طلا، مجسمه‌های گرانیتی، پاپیروس و تابوت‌ از جمله آثار این نمایشگاه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + = 10