«سردار» در تئاتر شهر

در شبی که گروه تئاتر معاصر اجرای نمایش خود را به دوهنرمند از دو نسل قدیم(بانو پری صابری) و نسل جدید ( مجید صالحی) تقدیم کردند، تحریریه وبسایت «هنرلند» و فصلنامه «سرزمین هنر» به تماشای نمایش سردار کاری از نادر برهانی مرند نشستند.

«خبر…دار…آزاد»بیمارستانی در شهر «مشهد» و در کنار بارگاه «ثامن الحجج» میزبان سرداری وظیفه شناس است، که مدت دو سال است که به کما رفته و دلایلی باعث عروجش می شود…

این نمایش به زیبایی تماشاگران را با فضاسازی ذهنی به پشت خط  می برد البته  منظور از پشت خط ، هم خط مقدم جبهه است و هم خط  تلفنی ست که دکتر بیمارستان صحرایی از آنجا امدادگران و پزشکان وظیفه را برای حمل مجروحین اعزام می کند.

مهر و آبان ۱۳۹۵ سالن اصلی تئاتر شهر، میزبان نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی «نادر برهانی مرند» است.

نمایش سردار با بازی هنرمندان به نامی از جمله «حسین پاکدل»،«هدایت هاشمی»،«سید علی صالحی»،«ناهید مسلمی»،«نسیم ادبی»،«احمد کاوری»،«فریدون محرابی»،«ندا کوهی» و با هنرمندی «میرطاهر مظلومی» برای اولین بار در جشنواره ی یازدهم« تئاتر رضوی» به روی صحنه رفته است.

نمایش «سردار» به دو کارگردان نسل قدیم و جدید «پری صابری» و«مجید صالحی» که در سالن حضور داشتند، تقدیم شد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

«برهانی مرند» بعد از نویسندگی «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» و اجرا در «تالار سایه» با گروه «تئاتر معاصر»، نمایش «سردار» را با موفقیت به روی صحنه کشاند.

این نمایشنامه بیشتر نگاهی به حس مسئولیت تمام کسانی دارد که درزمان  جنگ تحمیلی و حتی بعد از آن با هر نوع  دیدگاه،  فقط  با هدف خدمت به آنچه که درتعهد و وظیفه ی شان است کوشش می کنند.

سردار و پزشک این نمایشنامه هم از این امر مستثنا نیستند شاید کسانی پزشک را در ابتدای داستان به واسته ی ظاهر غیر انقلابی و حل کردن ماده ای در چای برای بیدار ماندن بیشتر در زمان جنگ، قضاوت می کنند، اما د پایان داستان به این نتیجه خواهند رسید که این عمل هم به دلیل خدمت رسانی آن پزشک در آن زمان بوده است که حالا خود او هم به یک بیماری خطرناک دچار شده و مدت دوسال است که نخوابیده و خوابیدن او مساوی با مرگش است.

«برهانی مرند» با کنار هم قرار دادن این دو شخصیت متضاد و دوست صمیمی سعی در نشان دادن این امر دارد که همه ی ما برای دفاع از آرمان ها یمان درهر لباس و مقامی که هستیم آماده ایم، حتی نشان دادن خانواده ای آذری زبان که تنها فرزندشان را که بعد از سالها از امام رضا (ع) گرفته اند را در راه دفاع از کشور و عقایدشان اهدا می کنند، صحه ای بر این مطلب است.

نکته ی قابل توجه در این نمایش در کنار بازی های روان بازیگران، طراحی صحنه این نمایش است که به همراهی طراحی نور و صدا در هر قسمت به زیبایی فضا سازی می کند.

«سرخابی ها»،«هفت خان رستم»،«کمپ ۱۳»،«زمستان» از کارهای آینده ی گروه «تئاتر معاصر» است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 5 =