نماز جماعت به امامت حسین محب اهری |خاطره ای از یک سریال

مینا تقوی

” نماز جماعت به امامت حسین محب اهری” عنوان خاطره ای است از «مینا تقوی» بانوی هنرمند و کارگردان سریال تلویزیونی از نو بسازیم

در سال ۱۳۶۲ سریال چهار قسمتی «از نو بسازیم» در گروه کودک شبکه یک صدا و سیما به تهیه کنندگی مرحوم «مسعود رسام» و نویسندگی آقای «بیژن بیرنگ» و کارگردانی اینجانب (مینا تقوی) در حال ساخت بود.

موضوع این سریال درباره ی چهار کودک دبستانی بود که به طور اتفاقی متوجه می شوند دبستانشان که ساختمانی قدیمی دارد به دلیل کمبود بودجه آموزش و پرورش برای بازسازی آن در حال تعطیلی است. آن چهار بچه دبستانی تصمیم می گیرند تا از کاسبین و معتمدین محل به کمک آقای مسجد برای بازسازی این مدرسه کمک بگیرند و بدین گونه از انحلال آن جلوگیری کنند.

در این سریال نقش آقای امام جماعت مسجد محل به مرحوم «حسین محب اهری» واگذار شده بود و از دیگر بازیگران این سریال آقایان:«حمید جبلی»، «آتیلا پسیانی»،«اسماعیل پوررضا»، «ناصر غفرانی فر»، «سیروس گرجستانی»، «مرتضی اردستانی»، «محمود جعفری»، «ناصر پزشکی» و مرحومین «سامی تحصنی» و «کامبیز صمیمی مفخم» بودند.

نماز جماعت  به امامت حسین محب اهری
نماز جماعت به امامت حسین محب اهری

نماز به امامت یک بازیگر

قرار بود در یک صحنه از این فیلم همگی این افراد به عنوان شروع یک همکاری خیرانه در داخل حیاط مدرسه پشت سر آقای مسجد محل نماز جماعت بخوانند. پس از انجام مراسم و اتمام فیلم برداری این صحنه ، مرحوم «حسین محب اهری» بسیار جدی رو به بقیه ی بازیگران نمود و گفت: «یادتان باشد که همه ی شما پشت سر من نماز خواندید.» و سپس همگی درباره ی این موضوع گفتیم و خندیدیم.


لازم به ذکر است که ایشان بسیار خوب در این نقش ظاهر شدند به گونه ای که در صحنه ای دیگر که قرار بود ایشان پس از برگزاری نماز جماعت در مسجد، در مورد تشویق معتمدین محل، جهت بازسازی مدرسه سخنرانی نمایند ، عده ای از سیاهی لشگر های فیلم که ایشان را نمی شناختند و در مسجد به عنوان مردم آن محل حضور داشتند واقعاً تصور نموده بودند که ایشان آقای واقعی آن مسجد هستند!
روحشان شاد و یادشان همواره گرامی

حسین محب اهری
حسین محب اهری

*عکسهای این نوشته را کارگردان محترم سریال برایمان ارسال کرده اند که با وجود کیفیت پایین آنها به دلیل گذشت زمان، اما در نوع خود منحصربه فرد و ماندنی است. با تشکر از بانو مینا تقوی

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مینا تقوی می گوید

    با سلام و عرض تاسف و تسلیت به خانواوه گرامی مرحوم حسین محب اهری و همه هنرمندانی که در سال۱۳۶۲ در کنار این مرحوم در سریال” از نو بسازیم” همکاری داشتند! روح گرامی ایشان شاد و یادشان بخصوص در برنامه هایی که با ایشان همکاری داشتم بسیار گرامی !
    تشکر از مدیریت محترم این سایت از به اشتراک گذاشتن این خاطره!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 1