نقد فیلم عرق سرد | وفادار به پی رنگ، همراه با باگهای زیاد

آنچه می خوانید نقد ارسالی یکی از مخاطبان (کاربران) عزیز سایت honarland.ir است که برایمان ارسال شده است. شما هم می توانید نقدها و تحلیلهای خود بر روی آثار مختلف فرهنگی ادبی وهنری را برای سایت خودتان به نشانی اینترنتی info@honarland.ir ارسال فرمایید.

نقد فیلم عرق سرد | وفادار به پی رنگ، همراه با باگهای زیاد

بیتا فلاحی

 

شناسنامه فیلم عرق سرد

نویسنده و کارگردان: سهیل بیرقی،تهیه کننده: مهدی داوری، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی،موسیقی: کارن همایونفر،مجری طرح و مدیر تولید: کامران حجازی،برنامه ریز: امید شیرانگیز،صدابردار: مهدی صالح کرمانی، بازیگران:باران کوثری،امیر جدیدی،لیلی رشیدی،هدی زین‌العابدین،سحر دولتشاهی

 

عوامل فیلم

طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری
منشی صحنه: شقایق طیبی
دستیار اول کارگردان: محمدرضا کشمیری
جلوه های ویژه کامپیوتری: سینا قویدل
عکاس: امیرحسین شجاعی
مدیر تدارکات: عماد طاهری
جانشین تولید: محمد حیدرقلی
گروه بدلکاری: امیرحسین خنجری و فرزاد میکائیلی (گروه تندر)

نقد فیلم عرق سرد

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

با مضمونی متفاوت به مشکلات زن معاصر در مدیوم سینما میپردازد و فیلمساز جوان دغدغه مند تا حدودی موفق است. فیلمساز زوایای پیدا و ناپیدای روح یک زن متاهل را در جامعه ایی که در حال گذر از سنت به سوی مدرنیته است را نشان میدهد و سدهای متعددی از جمله خانواده و قانون که سر راه اوست. جامعه ای که مردسالاری هنوز در آن رواج دارد و زن نه به عنوان فردی مستقل بلکه به عنوان املاک مرد شمرده می شود زن به راستی از خود دارای اختیار نمی باشد.

عرق سرد
عرق سرد

در چنین جامعه ای به دلیل تسلط سنت و پارا دایم ها( الگو واره ها) ی اجتماعی که اکثراً هم با نگاهی مردانه پرورش یافته اند ،قانون نیز به عنوان یک نهاد قدرت در خدمت مرد و حمایت اوست و زن نمی تواند حتی به خواست های برحق خویش دست یابد . فیلمنامه قوی است و تا آخر به پیرنگ وفادار می ماند گرچه باگ زیاد دارد.

افروز(باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال به خاطر ممنوع الخروج کردن همسرش یاسر ( امیر جدیدی) از سفر به مالزی برای مسابقات محروم می شود ولی حرف و حدیث هایی مبنی بر پیوستن افروز ودوستش به یک تیم اسپانیایی و پناهندگی ان ها سر زبان است این همه تلاش افروز برای رفتن به مالزی به خاطر بازی است یا قرار با نماینده باشگاه اسپانیایی ؟!در فیلم مشخص است که  عشق بازی برون مرزی و کسب موفقیت است ولی موضوع پناهندگی الکن مانده !

 

عرق سرد
عرق سرد

یاسر بالاخره با اصرار افروز، در محضر برای رفتن همسرش به مالزی رضایت میدهد اما در خیابان رضایت نامه را پاره می کند و افروز از سفر دوباره باز میماند. چرا دادگاه از محضر استعلام نگرفت و مگر رضایت محضری ثبت نمی شود؟! خانواده شخصیت ها نه تنها در این فیلم نقشی ندارند بلکه چیزی از هم از آنها نمی فهمیم و مگر می شود در چنین بحبوحه ایی فرزندانشان را تنها بگذارند؟!

پایان بندی فیلم در یک برنامه زنده تلوزیونی که یاسر مجری اوست ضعیف است و نشان دادن گلی در حال شکفتن در زمان قطع برنامه تلویزیونی در دهه شصت اتفاق میافتاد و الان باید پیام بازرگانی پخش می شد… به هر روی فیلمنامه تا اخر به پیرنگ وفادار می ماند.

نقد وارده از سوی کاربران | نقد فیلم عرق سرد | بیتا فلاحی

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. پیمان می گوید

    با سلام و تشکر بابت این نقد خوب و دقیق سرکار خانم فلاحی که دیگه جایی برای نقد بیشتر نگذاشتن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

43 − 37 =