نقذ فیلم آذر- اختصاصی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

خلاصه داستان فیلم آذر:

زن و شوهری زندگی تقریبا آرامی را میگذرانند ولی یک اتفاق باعث میشود مرد به زندان بیفتد و زن برای ادامه زندگی تلاش میکند و….

شناسنامه فیلم آذر :
کارگردان:محمد حمزه ای/فیلمنامه:احسان بیگلری و پریسا هاشم پور/تدوین:مصطفی خرقه پوش/بازیگران:نیکی کریمی،حمید رضا آذرنگ،هستی مهدوی /تهیه کننده :نیکی کریمی

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

نقد فیلم آذر:

به نظر میرسد امسال تمام فیلمسازان جشنواره تصمیم گرفته اند مشکلات زنان جامعه امروز را مطرح کنند و همه این زنان را با یک عالم مشکل و بدون ارایه راه حل درون جامعه رها کنند.فیلم آذر نیز از ان دست فیلمها بود.محمد حمزه ای کارگردانی است که اولین فیلم بلندش را به نمایش گذاشته. احسان بیگلری هم به عنوان یکی از فیلمنامه نویسان این پروژه در کارنامه اش فیلم برادرم خسرو را دارد که فیلم قابل تاملی است. در فیلم اذر ،حمزه ای تمام تلاشش را کرده که با بهره گیری از فضا سازی ساده و تصاویری واضح بیشتر توجه بیننده را به شخصیتها جلب کند.
شخصیتهایی که در پردازش آنها چند ابهام تا پایان فیلم باقی میماند.اینکه علت دشمنی عموی (امیر)با آذر چیست؟ هیچگاه بیان نمی شود.و از آنجا که یکی از گره های فیلم که منجر به پیشرفت داستان میشد همین بود باید این گره گشوده می شد.
اصرار آذر برای اینکه پیک موتوری رستورانش باشد در حالی که می توانست با استخدام یک پیک موتوری این مشکل را حل کند بی دلیل می نمود.بسیاری از سکانسها طولانی و کشدار بود و عجیب تر اینکه همه اینها ، از قیچی تدوینگری مثل خرقه پوش گذشته بود! انجام کاری که خلاف آمد عادت محسوب میشود نمی توانست موجب از هم پاشیدن یک زندگی شود. اینکه مرد قصه (امیر) برای رهایی خودش از زندان توانست به همسرش تهمت بزند یکی از عدم تعادلهای خوب قصه بود. شخصیتها خیلی آرام و بی تفاوت نقششان را بازی می کردند(علاوه بر نیکی کریمی وحمید آذرنگ)انگارکه اتفاق مهمی نیفتاده است. به نظر می رسد که نامردی های زندگی آذر بسیار بیشتر ا ز آن چیزی است که در جهان واقع جریان دارد.
ولی بهتر بود که نویسندگان فیلمنامه راه حلی را هم پیشنهاد میکردند.(شما را ارجاع می دهم به فیلمنامه خانه ای در خیابان چهل و یکم که هم مسئله را طرح کرد و هم راه حل آن را بیان کرد).

نیکی کریمی در این فیلم کمی متفاوت ظاهر شد و حمید آذرنگ نقشش را خوب بازی کرد. فیلم آذر با اینکه کمی سیاه به نظر می آمد ولی بخشی از افراد جامعه را درگیر خود خواهد کرد.
توفیقی برای این فیلم در جشنواره پیش بینی نمی شود.اما شاید گیشه را دریابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 6