نقد کاربران: بارکد فیلمی روان با کمدی سرگردان

نقدی را که می خوانید از مجموعه نقدهای خوانندگان هنرلند است که به قلم سرکار خانم فروزان نوری به رشته تحریر درآمده است .از سایر علاقمندان نیز برای ارسال نقدها ونظراتشان درباره این فیلم استقبال می کنیم.

“بارکد”نام فیلمی است که این روزها مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته و مرز ۵میلیارد تومان فروش را گذرانده و پیش بینی میشود تا پایان اکران به ده میلیارد نیز برسد.
“مصطفی کیایی” کارگردان فیلم های “عصر یخبندان”،”خط ویژه”،”ضد گلوله” و” بعد از ظهر سگی ” در این فیلم ،ماجرای دو دوست را روایت می کند به نامهای حامد ( بهرام رادان ) و میلاد ( محسن کیایی ) که در پی دستیابی به یک پول بزرگ برای تغییر زندگی شان هستند اما درگیر اتفاقات عجیبی می شوند.
این فیلم به گونه ای ساخته شده که هر چه جلو تر می رود مخاطب با حقایق بیشتری روبرو میشود و این باعث میشود فیلم یکنواخت نباشد و همچنین مخاطب با حس کنجکاوی تا انتهای ماجرا را ببیند.
این فیلم ایراداتی نیز داشته است که واکنش وزارت ارشاد،منتقدین و حتی مخاطبین را نیز در پی داشت.
این فیلم الفاظ رکیک و زشتی را در خود دارد که مغایر با فرهنگ ایرانی است و جای آن در فیلمی که برای عموم اکران می شود نیست.به علاوه مسائلی مانند عشق مثلثی نیز در ماجرا به چشم میخورد که شاید باب میل خیلی از مردم جامعه ما نباشد .
در قسمتی از فیلم می بینیم که یکی از بازیگران با لباس روحانیت دست به کلاهبرداری میزند که از نظر عده ای این قیمت از فیلم توهین به روحانیت و کلاهبردار و حقه باز جلوه دادن روحانیون و تخریب آنها در ذهن مردم است.اما پژمان بازغی از بازیگران اصلی فیلم در این باره گفته است:” در جایی نوشته بودند دراین فیلم به لباس روحانیت توهین شده است .در حالی که ما اتفاقا داریم می گوییم از این لباس که مورد اعتماد قشر زیادی از مردم است ،سواستفاده کردند و هیچ توهینی نکردین. باید اینها را فراموش کنیم . دیدمان را به فیلمها عوض کنیم .منظورم این است که ماباید ذهنمان را رشد دهیم .”
در این فیلم بازیگران بی ربط به داستان که بود و نبودشان فرقی به حال ماجرا نمیکند و فقط زیاد نشان دادن بازیگران وجود دارند زیاد است مانند رضا کیانیان که فقط برای وجود اسمش در این فیلم حضور دارد.
این فیلم بخاطر موزیک تیتراژش که خواننده آن “یاس”،یکی از خوانندگان زیر زمینی است برای گرفتن مجوز اکران عمومی به مشکل برخورد که مجبور شد صدای این خواننده را حذف و موزیک بی کلام را جایگزین آن کند.این ماجرا واکنش مخالفان و موافقان را به دنبال داشت.عده ای که مخالف صدای خواننده زیرزمینی در فیلم بودند موافق این ماجرا بودند و طرفداران این خواننده و خود “یاس” به این ماجرا اعتراض داشتند.
با همه این ها “بارکد”به دلیل ماحرایی بودن و استفاده از بازیگران قابل و همچنین سناریوی قوی توانسته مخاطب هارا راضی کند و همچنین این فیلم علاوه بر مخاطبین فیلم های کمدی ،مخاطب فیلم های اکشن و درام رو نیز میتواند جلب کند و راضی از سینما بیرون بفرستد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

31 + = 32