معرفی کتاب هفته به انتخاب گلپر فصاحت – شنبه ۱۲ فروردین۱۳۹۶

در هفته چهارم معرفی کتاب در هنرلند ، به کتابهای “دید و بازدید” از جلال آل احمد،  “عطر قالی؛ نسیم عشق” از خانم بهاره نوربخش، و “برف ها از دل ها سپید ترند” کار مشترک خانم ندا بشر دوست و نیلوفر کی نوش میپردازیم.

دید و بازدید

“دید و بازدید” مجموعه داستانی از جلال آل احمد است که مجموعه داستان کوتاه بسیار ساده و جذابی می باشد. قلم جلال همواره روان و ساده و یکدست است که از اتفاقهای ساده روزمره نشات گرفته و در سبک رئال نوشته شده. نوشته های جلال همواره مورد استقبال خوانندگان و نویسندگان قرار گرفته. آنچه که قلم جلال را پر رنگ میکند ، نگارش از ماجراهای واقعی است که در زندگی اش با آنها روبرو شده. جلال نگارش اتفاق های ساده را با چنان تبحری به روی کاغذ آورده که خواننده میپندارد خودش در داستان حضور دارد.

عطر قالی؛ نسیم عشق

کتاب “عطر قالی؛ نسیم عشق” دومین رمان رئال بهاره نوربخش به تازگی توسط نشر شادان به چاپ رسیده است. چاپ نخست این کتاب بهمن ماه سال نود و پنج روانه بازار شده است. نویسنده علاوه بر رمانهای رئال ایرانی در ژانر فانتزی هم صاحب اثر می باشد و بزودی یک مجموعه فانتزی چند جلدی را روانه بازار خواهد کرد.
عطر قالی نسیم عشق روایت حقیقی زندگی یک خانواده بزرگ است. یک خانواده کاملا سنتی در دوران پهلوی اول. داستان در حال و هوای سنتی کاشان قدیم آغاز می شود و همراه با تک تک فرزندان نوجوان و جوان این خانواده عاشق می شود، رشد می کند و می بالد . فراز و فرودهای بسیاری را طی می کند و به تهران قدیم وارد می شود تا از زندگی در کوچ و غربت بگوید و به اکنون بپیوندد. نوستالژی آشنای فضای داستان می تواند خواننده را با خود همراه کرده و در طول تاریخی نزدیک به یک قرن به تماشای زندگی ملموس دو نسل از مردمانی بنشاند که ریشه در همین آب و خاک داشته اند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

دختر کشیش

وفادار چون درخت کاج

برف ها از دل ها سپید ترند

مجموعه داستان “برف ها از دل ها سپیدترند” کار مشترک ندابشردوست و نیلوفر کی نوش است. این مجموعه داستان به طور کامل به زنان میپردازد. نویسندگان وارد لایه های زیرین عاطفی و ذهنی و اجتماعی و… زنان در سنین و جوامع و فرهنگهای مختلف شده و تنها به روایت برشی از زندگی آنها پرداخته اند.
چنانچه نویسندگان در پشت جلد این اثر چنین نگاشته اند:

“ده برداشت کوتاه از زندگی زنان
مضامینی ساده و واقعی…
دنبال داستان نبودیم
قصه ها ، واقعیت هایی بودند که ‘نوشته’ شدند ، همین!””

“برف ها از دل ها سپیدترند” را نشردارینوش در بهارسال ۱۳۹۱ به چاپ رسانده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 38 = 41