مصاف با اژدهای هفت سر | نامه وارده | تأملی بر چالشهای شهردار تهران در حوزه فرهنگ

اژدهای هفت سر فساد عنوانی است که این روزها در بیان مسؤلان بلندپایه کشور شنیده می شود. اژدهایی که سری در اقتصاد دارد و سری در سیاست و هر سرش را که می زنی سر دیگر فساد خود رادنبال می کند. نامه ای که می خوانید به تازگی در اختیار سرزمین هنر قرار گرفته است و دغدغه ی برخی از فعالان حوزه ی فرهنگی هنری شهرداری تهران را بیان می کند که از سر دیگر اژدها بیم می دهند. انتشار این نامه با حفظ امانت در خواستی نویسندگان آن تنها ایفای رسالت مطبوعاتی ماست و نشر آن به معنای نفی یا اثبات محتوای نامه نیست. امیدواریم شهردار محترم تهران نامه را بخوانند و در صورت لزوم به پاسخگویی، honarland.ir با کمال میل پاسخ ایشان را منتشر خواهدکرد.

✅جناب آقای دکتر نجفی
شهردار با کفایت و هوشمند و اژدها شناس تهران

  • سلام جمعی از شهروندان اندیشمند و هنرمند و نویسنده و منتقدین سرافراز و آزاد و غیر وابسته به جناحین را پذیرا باشید.
    تغییر مدیریت شهرداری جانی تازه در همه شهروندان از هر طیف و با هر عقیده ای دمیده است و شاخص این امید؛ عزم راسخ شما در برخورد قاطعانه با فساد و چپاولگری اموال مردمی است. در طول مدت سکانداری شهرداری توسط شما ،این مساله بخوبی نمایان و مشهود است .حتی شهروندان همگی بخوبی دریافتند که طیف های زخم خورده از تدبیر و امید آفرینی ،برای ایجاد نارضایتی در بین شهروندان مظلوم چه ها که نمی کنند .هیچ کس رفتار زخم خوردگان ازمدیریت اژدها کش اصلاحات را فراموش نمی کند.
شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

  • روشن است که شهروندان ایران هیچ چیز جز شفافیت و بی دروغی نمی خواهند و با همه وجود پشتیبان شما و مدیرانی هستند که در برابر پیمانکاران ویرانی و فاسد و مال مردم خور و زایل کننده فرصت های اصلاح امور مردم ایستاده و می ایستند وخواهند ایستاد .

  • خوشبختانه اکنون مقامات ارشد و عالیرتبه کشور پذیرفته اند که مدیران فاسد و مدیریت های فله ای و گماشتن فرصت طلبان در پست های کلیدی چه تأثیرات مخربی برای آیندگان بجا گذاشته اند و تاوان این ویرانی ها بر دوش تک تک شهروندان مظلوم ماست .شاید تعبیر اژدهای هفت سر فساد اشاره ای به همین مدیریت ها داشته باشد که یکی از آنها سازمان فرهنگی هنری شهرداری است . عزم و همت شما در اژدها زدایی از زیست بوم شهروندان محکم و محکم تر و پایدار باد که خدا پشت و پناه ما و شماست .
  • دکتر اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
    دکتر اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

دکتر نجفی عزیز

اکنون روی سخن و تقاضای ما با جنابعالی در باره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ضرورت اژدها زدایی از این سازمان شریف با کارکنان مظلوم و کارشناسان به ستوه آمده از نامدیریتی در ادوار گذشته است .
هنر و فرهنگ و ادب و اندیشه انسانی و خداپسندانه و اصلاح نگر از دل جامعه ای بیرون می آید که امور شهروندانش از هجوم باجگیران و سهم خواهان در امان باشد .

در افواه عموم این مسأله شایع و رایج است که این سازمان متعلق,به شهرداری نیست و قلمرو اقتدار عالیرتبه ای دور از دسترس است .برخی هم می گویند سازمان فرهنگی هنری حیاط خلوت سیاسی و طیف های رنگارنگ و سهم خواهان قلدر است.حال آن که :

  1. سازمان فرهنگی هنری ملک شخصی کسی نیست و طبق قانون اساسی تدبیر و مدبریتش با شهرداری است .

  2. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متعلق به تک تک شهروندان ایرانی با هر دین و اعتقاد است و هیچ مقامی حق تصرف میلی در اموال عمومی را ندارد.

  3. خوشبختانه شهروندان نشان داده اند که دربزنگاه های حیاتی مدیرانی را که مناسب می بینند انتخاب کنند .نمونه انتخاب مدیر برگزیده شهروندان فهیم خود جنابعالی هستید .پس صدای مظلومیت شهروندان باشید که خدا با شماست.

  4. حوزه مسؤلیت و شرح وظایف این سازمان معطوف به نیازهای عموم شهروندان به خدمات فرهنگی هنری است .پس این نکته مبنای حداقلی مطالباتی است که این سازمان باید به آنها پاسخ دهد.

  5. انتخاب دکتر اوحدی و بافت هیأت امنای جدید سازمان این امید را در شهروندان گرامی و مخاطبان خاص سازمان برانگیخته است که به یاری خدا و با اقتدار و تدبیر مجموعه خادمان شهرداری و شورای شهر، از ادامه مسیر گذشته خصوصاً در دوازده سال پیش اجتناب شود. چرا که این سازمان با بدترین نوع بی برنامه گی ،کریه ترین رفتار با فرهنگ و هنر و اندیشه عمومی را در کارنامه خود ثبت دارد .بی شک شما خود بهتر از هر کس بر این نکته واقفید.

اکنون اجازه می خواهیم که به عرض برسانیم انتظار می رود جناب دکتر اوحدی در نخستین قدم مدیریت شان ،با انتخاب مدیران شفاف و خوش فکر و دلسوز به خط ویرانگری اعتبار و اموال عمومی و سرکوب و به حاشیه راندن نخبگان توسط نامدیران و نامعاونان اژدها منش پایان دهند .
مجموعه ای که امروز دکتر اوحدی آن را در معارفه شان از بیرقدارپیشین تحویل گرفته است حاصل رفتار پیچیده و ناشفاف و زایل کننده کسانی است که فرصت مدیریت شان را در گعده هاو ضیافت هایی بدست آورده اند که نه تنها تخصصی مرتبط با مدیریت فرهنگ و هنر و اخلاق عمومی و شهروندی ندارند که تقریباً تمام فرصت های مشارکت شهروندان مظلوم در رسیدن به حداقل مطالبات شان را با ایجاد رعب و وحشت به بن بست رسانده اند.

جناب دکتر نجفی عزیز!

شهردار صبور و نازنین و پهلوان اژدها کش!

شهروندان ما بیش ازاین قادر به هزینه کردن امیدهای خود در ضیافت های رنگارنگ بنام خوش آمد گویی و اعلام همراهی با مدیران ارشد را ندارند .

  • بی کاری متخصصان
  • ناامیدی دلسوزان خدوم و حاشیه نشین شدنشان
  • وحشت زده کردن منتقدان وضع موجود
  • باج خواهی اژدهایان از مدیریت ها تنها سطری از فجایعی است که همه از سر گذرانده ایم.

از شما درخواست می کنیم پیام و درخواست مان را به دکتر اوحدی تقدیم دارید که خدای ناکرده معاونین پیشین این سازمان را ابقا نکنند .

والسلام علیکم ورحمه الله

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

84 − = 81