مدیر بنیاد سینمایی فارابی، مگر در سینمای ایران قحط الرجال است؟!

مدیر بنیاد سینمایی فارابی، مگر در سینمای ایران قحط الرجال است | سید رضا اورنگ | سرزمین هنر | سینما

علیرضا تابش: بنیاد سینمایی فارابی طی سه دهه اخیر توجه ویژه‌ای به مفهوم مقاومت داشته است و در سال‌های گذشته هم شاهد ساخته شدن فیلم‌هایی اثرگذار با این مضمون بوده‌ایم.

 

جناب تابش، ممکن است بفرمایید کدام فیلم های اثرگذار؟ شما، مدیران زیردست و بنیاد که فقط به یکی دو نفر کارگردان نظر کرده نظر دارید و سرمایه ها را پای آنان می ریزید!

بگویید چند فیلم اثرگذار دفاع مقدسی در دوران شما ساخته شده که هم محبوب مخاطب بوده و هم مطلوب منتقد؟!چه گلی به کاکل سینمای ایران زده اید که بخواهید مشابه آن را به زلف سپید سینمای دفاع مقدس گره بزنید؟ شما به امثال استاد خسرو سینمایی نیز رحم نکرده و او را آرزو به دل راهی دیار باقی کردید،حال چگونه از این شعارهای تکراری و غیر قابل قبول می دهید؟!

اگر بنیاد فارابی در این ۳۰ سال حامی سینمای دفاع مقدس بوده،پس چرا این سینما به این حال و روز افتاده؟از سینمای کودک هم این گونه دفاع کردید که به خاک سیاه نشست!

حقیقت چیست؟ بنیاد

 

حقیقت این است که شما و مدیران تان نمی خواهید فیلم خوب در ایران توسط کارگردانان کارباد ساخته شود. بودجه این بنیاد را هدر می دهید. فقط تعدادی خودی از این خوان گسترده بهره کافی و وافی می برند، کاسه و جیب اکثریت قریب به اتفاق سینماگران ایرانی خالی خالی است و شما و مدیران تان نظری به آنها نداشته و ندارید!

امروز بچه های اصیل سینمای دفاع مقدس و فیلمسازان کاربلد ژانرهای دیگر، خانه نشین هستند. فیلمنامه نویسان با دانش به کنج عزلت خزیده و با نداری دست و پنجه نرم می کنند!

چرا در شوراهای کوچک و بزرگ تان، یا بزرگی از عرصه سینما حضور ندارد یا بسیار محدود است،آن هم برای خالی نبودن عریضه؟!

اگر واقعا بخواهید به سینمای ایران و دفاع مقدس کمک کرده و از روی زمین بلندشان کنید،راهکار مناسب وجود دارد،اما شما و مدیران انتصابی تان با این راهکارها آشنا نبوده و نیستید،همچنان که رییس سازمان سینمایی و مدیرانش اطلاع ندارند!

عجیب است که در شوراهای بنیاد فارابی فقط طرح ها و فیلمنامه های افراد خاصی تصویب شده و بودجه می گیرند،حتی قبل از تحقیق و نوشتن فیلمنامه،چرا؟!

چرا نمی خواهید از غیرخودی ها نیز در شوراهای تان استفاده کرده و بر وزن آنها بیفزایید؟ چون می ترسید موافق دستورات تان عمل نکرده و عدالت پیشه کنند؟اگر دلتان برای سینمای ایران و دفاع مقدس می سوزد،از اجرای عدالت نترسید،تا زمانی که بترسید وضعیت همین خواهد بود.

چراااا؟ بنیاد

چرا اجازه می دهید برخی از مدیران تان فقط دوستان و خودی ها را برای شوراها انتخاب کنند؟ مگر سینمای ایران به همین چند نفر محدود شده است؟برخی از این افراد کسانی هستند که شوراهای تلویزیون را نیز دچار ضعف مفرط کرده اند که حاصل آن را هر شب و روز روی آنتن ها می بینید.

مگر در سینمای ایران قحط الرجال است؟سینمای ایران گنج های دست نخورده ای دارد که در گنجینه ها خاک می خورند.بسیاری از آنان بدون آنکه بهره ای از آنان ببرید دار فانی را ترک گفتند،چرا از هنرمندان و دانشمندان با دانشی که هنوز در قید حیات هستند استفاده نکرده و مشاوره نمی گیرید؟!

فکر می کنید دلیل عقب ماندگی و ضعف سینمای ایران در چیست؟در همین استفاده نکردن از گنجینه های انسانی است که سراغی از آنان گرفته نمی شود.

از نام دفاع مقدس،رزمندگان و سینماگران واقعی این عرصه نیز سوءاستفاده نکنید، عاقبت خوشی ندارد. اگر واقعا دلتان با سینمای ایران و دفاع مقدس است،آستین های همت را بالا زده، رگ غیرت را باد کرده و مردانه و بدون شعار وارد میدان شوید. اگر چنین کنید و نیت خیر داشته باید، ما و دیگرا حامی شما خواهیم بود و دست تان را خواهیم گرفت.

جناب تابش و مدیران ریز و درشت فارابی که خدا و مخلوق او را در نظر ندارید، حق الناس خیلی سخت است،خیلی…

بگذارید توشه آخرت تان دعای خیر باشد، نه لعن و نفرین!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

68 − 63 =