مخاطب زیر چتر رنگارنگ دادستان !

مخاطب زیر چتر رنگارنگ دادستان ! | جبارآذین  | تلویزیون | سرزمین هنر 

سریال تلویزیونی سیاسی/ اجتماعی/ انتقادی وامنیتی« دادستان » ساخته مسعود ده نمکی که یاس و بدبینی و شک و نگاه امنیتی در سراسر آن موج می زند، او را در داستان سازی، پردازش محتوا و تسلط بر ابزار هنری، پخته تر نشان می دهد.

ده نمکی به یمن استعداد و توانایی خود و حمایت های سیاسی، امروز در جایگاه کارگردانی کم و بیش متفاوت ساز، منتقد زاویه دار اجتماعی، سرگرم ساز و سوپاپ اطمینان فرهنگی نظام ایستاده است.

او با دادستان سرگرم کننده، انتقادی، جوان پسند و جسورانه در مضمون و محتوا، با تکیه بر شناختش ازسلیقه و پسندمخاطب، برای قشرهای راضی و ناراضی ملت، منتقدان و معترضان و اپوزیسیون، حرف هایی برای گفتن دارد.

دادستان با نقدی یکسویه

 

تعلق اعتقادی سیاسی ده نمکی به جبهه اصولگرا، این قشر را با تمرکز بر ارزش ها و آرمان ها در داد ستان راضی می کند.

بخش های شکوه و گلایه سریال از اوضاع اجتماع، مسکن ناراضی ها است؛ انتقاد های تکسویه و شعاری اش، منتقدان ناخرسند را کمی تا قسمتی آرام می کند، اعتراض های سیاسی جهت دار،

درچارچوب قانون و حفظ حریم نظام، احساسات معترضان را قلقلک می دهد وتندگویی های حساب شده سیاسی/ جناحی دادستان بر لب اپوزیسیون کژخند می نشاند.

اینهمه، نشانگر آن است که ده نمکی، کارگردانی کاربلد و مخاطب شناس، البته نه ازجنس ابراهیم حاتمی کیا، ولی در همان فضا و ارتباط است.

دادستان او مخاطبان خود را دارد. باید دید در داد ستان ملتهب ده نمکی، دادخواهان و دادستان ها کیانند و چه نوع دادها و بیدادها مطرح و چگونه به آن ها و ملت پاسخ داده می شود.

محمد کاسبی، سیدجواد هاشمی، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، علی سلیمانی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، علیرضا استادی، کاوه سماک‌باشی، اصغر نقی‌زاده، هلیا امامی،

رضا توکلی، محمود مقامی، نگار فروزنده، نیما شاهرخ‌شاهی، مجید شهریاری، شیوا خسرومهر، فریبا ترکاشوند، فرج‌الله گل‌سفیدی، ابراهیم کوهخایی، حمید متقی، مختار ثائقی، مریم وانشانی، یاسمن ترابی، مجید قادری و… در سریال «دادستان» بازی می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

44 − 39 =