محمود دولت آبادی،بزرگمرد ادبیات معاصر ایران دررثای «کورش اسدی »چنین گفت

محمود دولت آبادی :پنجم تیرماه ۱۳۹۶/خانه ی هنرمندان شاهد وداع دیگری بود.این بار مردآرام و خلوت نشین ادبیات ٬کورش اسدی با اهالی ادب حوالی ظهر امروز خدا حافظی کرد. اولین سخنران این محفل آقای محمود دولت آبادی بود .آنچه در ذیل می خوانید برگردان صدای استاد به متن است.

برای من آنچه که سوال هست که چگونه انسان می تواند درموقعیت پختگی خودش به عنوان کسی که از نوجوانی وجوانی درتلاش این مشقت نوشتن بوده ٬
ناگهان وغافلگیراز میانه ی خلوت مابرود.
والبته روزگارغریبی است.
دیگرهیچ قشری به اندازه ی نویسندگان در دوره ی جدید تنها و بدخو نشده اند .
بدخو به خودم اشاره می کنم همیشه یک فکر آزار دهنده ای به انسان می گه که آقا بنشین اون گوشه دیگه.
عملاً بایستی که مثل همه ی نیاکانت بنشینی گوشه برای اینکه رابطه اجتماعی به نحوی تغییرکرده است که شخص احساس می کند درش جایی ندارد .
واقعاًمن به آقای اسدی به عنوان یکی از چهره های خوب ادبیات در حال شدن نگاه می کردم وحیرت کردم والبته تعجب نمی کنم برای اینکه من داغهای زیادی را تجربه کردم ازز نوجوانی تاهمین حالا .
خب ٬نزدیکی چندانی با اونداشتم که بتوانم درباره ی شخص او صحبت کنم ؛هستند دوستانی که رفاقت داشتند بااو درسنین خودشان ولی من شخصه عمیقاً متاثرم از بابت اینکه یک آدم خوب و یک نویسنده ای که می رفت تا درخشش او از چهار دیواری ها ساطع بشه به بیرون از دست ما ٬ازدست جامعه ی؛ بایستی بگم نه چندان ثروتمند ادبی رفت واین خیلی سوال است برای من .

خیلی سوال است چراوچه اتفاقی می افتد.
به این ترتیب تاثر عمیق خودم رابه این خاندانِ خلوت ادبیات بیان می کنم .
تسلیت می گویم ابتدا به٬ همسرایشان عاطفه ی چارمحالیان٬خانواده ی چارمحالیان وخانواده ی اسدی .
من نمی دانم چرا وقتی که شنیدم کورش ازدست رفت به یادتمام وقایعی افتادم که درجنوب کشورما و غرب کشورما همه چیز را شخم زد و کورش احتمالا ً یکی از آن تکه هایی پراکنده شده بود جنوب کشور ما بود که در اینt تهران عجیب وغریب نتوانست دوام بیاورد. به خانواده ی ایشان تسلیت می گویم .به دوستان ایشان ٬به شاگردان ایشان وبه خودم .

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
تشییع جنازه کورش اسدی

مثل همیشه چیزی ندارم بگویم الا اینکه ٬دوستان من ظرفیت بردباری خودرا بالاتر ببرید .ما می بایستی بتوانیم این دوره ها رابهتر تحمل کنیم .همیشه در معرض بیهودگیی هستیم .
درترکیبی ازبیهودگی ورنج، درترکیبی از بیهودگی ودشواری های لحظاتی که فقط آن را همگان احساس نمی کنند بلکه متأسفانه دوستان ما بیشتر آن لحظات را حس می کنند و و خراشیده می شوند ولی همه ی این زخمها رابهتر می بایستی تحمل کرد من توصیه ی دیگری ندارم .خیلی متشکرم .

محمود دولت آبادی

 

آنچه خواندید متن کامل سخنان نویسنده نامدار ایران استاد محمود دولت آبادی در مراسم وداع با پیکر مرحوم کورش اسدی در خانه هنرمندان ایران بود.هنرلند دراین سوگ نابهنگام با اهالی ادب وهنر همراه است .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علیزاده می گوید

    سلام
    تشکر از خانم صالحی بابت پوشش سخنان استاد دولت آبادی و عرض تسلیت به جامعه هنری ایران.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 + = 62