محمدصادق رنجکشان می خواهد خودش تهیه کننده باشد،سازمان سینمایی سنگ اندازی نکند

برخی از تهیه کنندگان تمامیت خواه سینما که همیشه، همه چیز را فقط برای خود می خواهند

محمدصادق رنجکشان می خواهد خودش تهیه کننده باشد،سازمان سینمایی سنگ اندازی نکند |سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما|

محمدصادق رنجکشان چندین سال است که در عرصه تئاتر و سینما سرمایه گذاری کرده و کمک حال سینماگران و تئاتری ها بوده است.
وی حتی در زمان شیوع کرونا نیز از سرمایه گذاری روی ساخت فیلم ها دست برنداشت و بدون ترس از به خطر افتادن سرمایه به کار خود ادامه داد.
متاسفانه در طول این ایام،برخی به جای استفاده از این فرصت مغتنم و استفاده بهینه از آن،دنبال کسب منافع بیشتر برای خود بودند،بدون توجه به صنعت سینما و ارتقای جایگاه آن.
رنجکشان روی بیش از ۱۰ فیلم سرمایه گذاری کرده است که معدودی از آنها برای وی سود داشته و فروش باقی آن یا منفعتی نداشته یا بسیار کم بوده است.

اتفاقات پیش آمده پیرامون فیلم «قاتل و وحشی»

بعد از اتفاقات پیش آمده، به خصوص پیرامون فیلم «قاتل و وحشی» که هم با حواشی بسیار مواجه بود و هم به علت کم تجربگی تهیه کننده و آشنا نبودن وی با مقررات سازمان سینمایی در محاق توقیف افتاد، محمدصادق رنج کشان تصمیم گرفته تهیه کنندگی فیلم ها را خودش به عهده گرفته و از سرمایه اش محافظت کند.
این حق اوست و کسی نباید برعلیه این تصمیم موضع گیری کرده یا در این راه سنگ اندازی کند.وی کارت تهیه کنندگی را در جیب دارد و از حق قانونی نیز طبق مقررات سازمان سینمایی برخوردار است.

سازمان سینمایی نباید چوب لای چرخ گذاشته و درصدد کارشکنی باشد،بلکه باید در چارچوب مقررات ،فضای لازم را ایجاد کند تا رنجکشان،بعد از رنج های فراوانی که از دست بعضی تهیه کنندگان کشید و سرمایه اش به خطر افتاد،خودش عنان کار را مستقیما در دست گرفته و فیلم ها را با نام خودش تهیه کند.

تهیه کنندگان تمامیت خواه سینما

شایعه شده برخی از تهیه کنندگان تمامیت خواه سینما که همیشه، همه چیز را فقط برای خود می خواهند،برای اینکه رنجکشان همچنان نقش قلک را برای آنان ایفا کند،سعی دارند موانع بیشماری پیش پای او بگذارند تا نتواند شخصا تهیه کنندگی فیلم هایش را به عهده بگیرد.

زیرا اگر چنین اتفاقی بیفتد،این نوع تهیه کنندگان که مدام چشم شان به دست دولت یا امثال محمدصادق رنجکشان است،دیگر نمی توانند از چنین سرمایه هایی بهره برده و بر حساب بانکی شان بیفزایند!
عجیب است با ثروت کلانی که در حساب های بانکی شان ذخیره کرده و صاحب عمارات شیک و مختلف نیز شده اند،اما حاضر نیستند ریالی از سرمایه خود را وارد چرخه اقتصاد سینما کنند!
بعضی از تهیه کنندگان و فیلمسازان از طریق سرمایه رنجکشان به درآمد قابل توجهی رسیده اند،اما همچنان دوست دارند پول خود را به خطر نینداخته و همچنان از طریق سرمایه او به ثروت اندوزی بپردازند.

محمدصادق رنجکشان، باید وارد عرصه تهیه کنندگی شود

محمدصادق رنجکشان،باید بدون ترس وارد عرصه تهیه کنندگی شود و سرمایه اش را زیر نظر مستقیم خود وارد اقتصاد سینما کند و تا ریال آخر بودجه تخصیصی را خرج کیفیت فیلم کند،نه اینکه به جیب تهیه کننده دیگری بریزد.
تهیه کننده، یعنی کسی که دست اش به دهانش می رسد یا می تواند سرمایه لازم برای ساخت فیلم را از طریق وام گرفتن یا قرض از دیگران تهیه کند.می تواند شریک یا شریک هایی هم اختیار کند.
کسی که مدام دنبال بودجه دولتی،ارگانی یا سرمایه گذاران دیگر باشد که نامش تهیه کننده نیست.هر تازه از راه رسیده ای می تواند با بودجه دیگران فیلم بسازد،هنر آن است که با سرمایه خود بتواند فیلم بسازد.

مدیران دولتی سنگ اندازی نکنند

شنیده ایم، بعضی از تهیه کنندگانی که نمی خواهند محمدصادق رنجکشان وارد عرصه تهیه کنندگی شود،دست به کار شده اند تا با تحت تاثیر قرار دادن برخی از مدیران دولتی و غیردولتی سینما،آنان را با خود همراه کنند تا با سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن از عملی شدن تصمیم او جلوگیری کنند.
مطمئنا مدیران کاربلد و درست اندیش،هرگز تن به این خواسته نامعقول نمی دهند،اما هستند مدیرانی که به خاطر کارنابلدی و مسائل دیگر ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و بخواهند در کار رنجکشان اشکال و اخلال ایجاد کنند.

این گونه مدیران بدانند که اگر حقیقت کار برملا شود،خودشان در جامعه سینمایی و عرصه رسانه سنگ روی یخ خواهند شد.

صفر تا صد کار دست رنجکشان باشد

مدیران دولتی سینما،برای اینکه به چنین شائبه هایی دامن زده نشود، بهتر است به جای اشکال تراشی و سنگ اندازی،به محمدصادق رنجکشان کمک کنند تا کار تهیه کنندگی خود را آغاز کرده و از صفر تا صد کار دست خودش باشد.
طبق مقررات ساخت فیلم و شرایط تهیه کنندگی سازمان سینمایی،هیچ مانعی برای ورود رنجکشان به عرصه تهیه کنندگی وجود ندارد.
او نیز با توجه به تجربه و خصوصیاتی که دارد،دوست دارد در مسیر قانون گام بردارد،نه بی قانونی.بنابراین مدیران ذی ربط سازمان سینمایی،هرچه زودتر شرایط را فراهم آورند تا وی بتواند کار خود را شروع کند.
با توجه به اینکه محمدصادق رنجکشان تصمیم قاطع گرفته که از این به بعد فیلم ها را خودش تهیه کرده و به دیگری واگذار نکند،هرگونه اخلال در کار وی،موجب خواهد شد دیگر در سینمای ایران که به شدت برای تولید فیلم و رونق محتاج سرمایه است،سرمایه گذاری نکند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 3