تیغ به دست رسانه ملی افتاد!

نگاه حاکمیتی و دولتی به رسانه باعث فاصله مردم از صداوسیما شده .

تیغ به دست رسانه ملی افتاد!|سرزمین هنر|عبدالزهرا هشترودی|تلویزیون

مهم ترین اختلاف وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما در سه -چهار سال اخیر  بر سر اختیار نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی بود. اختلافی که در دولت روحانی شروع شد و در دولت رییسی با شدت بیشتری ادامه یافت، اما این کش و قوس ها بالاخره با برگزاری چندین جلسه بین مدیران سینمایی و مدیران صداوسیما به اتمام رسید .

طبق گفته حبیب ایل‌بیگی معاون سازمان سینمایی، من بعد قرار شد که  نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی از صفر تا صد، توسط ساترا انجام پذیرد و طبق این توافق سازمان سینمایی دولت، دیگر هیچ درخواست تولید یا نمایش سریال را بررسی نمی‌کند.

با توافقی که صورت گرفته ،ساترا نهاد وابسته به صداو سیما کار نظارت بر سریال های نمایش خانگی به عهده خواهد داشت.

آیا نظارت ساترا بر طبق اساسنامه شورای نظارت و ارزیابی صداوسیما خواهد بود یا اساسنامه نظارت سریال های نمایش خانگی منفک از اساسنامه نظارت و ارزیابی صداوسیماست ؟

اگر اساسنامه نظارت بر سریال های نمایش خانگی جدای از نظارت و ارزیابی صداوسیماست، پس چه اصراری بود که حتما صداوسیما نظارت پلتفرهای خصوصی را بر عهده بگیرد ؟!

جالب است که جدیدا با توجه به استقبال مردم به این پلتفرها ، گویا عوامل ساترا شدیدا فعال شده و قیچی خود را تیزتر کرده اند، گویی نمی خواهند به  شبکه خانگی اجازه نفس کشیدن بدهند، اما همگان واقف هستند که با سانسور فقط بخش خصوصی عطای کار را به لقایش می بخشد.

فاصله مردم از صداوسیما

متاسفانه صداوسیما با حمایت های عظیمی که از طرف حاکمیت می شود به بخش خصوصی و پلتفرهای پخش فیلم به عنوان رقیب نگاه می کند ،گویی به جهت ضعف در برنامه سازی و عدم رقابت با این بخش، در پی سنگ اندازی و مانع تراشی است.

به نظر منطقی نیست سازمانی به عریض و طویلی صداوسیما که قادر به ساخت برنامه ها و سریال های جذاب و خیابان خلوت کن نیست، مدیریت پلتفرم های پخش فیلم را بر عهده بگیرد!

در آخرین نظر سنجی ایسپا ۴۲.۱ درصد در بخش کاربران فیلیمو اعلام کردند که بعد از عضویت در این پلتفرم کمتر ماهوار می بینند و یا اصلا نمی بینند.

اگر فلاش بکی به گذشته بزنیم ،در دولت خاتمی زمانی که آقای مهاجرانی وزیر ارشاد بودند با سیاست های منطقی در حوزه هنر باعث رشد و توسعه موسیقی در داخل کشور و کاهش شدید تقاضا و علاقه مندی مخاطبان به موسیقی شبکه های ماهواره ای شده بودند.

نگاه حاکمیتی و دولتی به رسانه باعث فاصله مردم از صداوسیما شده .

متاسفانه صدا و سیما مرجعیت خود را به عنوان کسب اخبار و اطلاعات نزد مردم از دست داده است.

مردم به دنبال اخبار بدون سانسور هستند

صداوسیما فقط با یک بخش خبری ۲۰.۳۰ خیل عظیمی از مخاطبان را به سمت ماهواره پرتاب می کند ،غافل از این موضوع است که مردم به دنبال اخبار بدون سانسور و جهت گیری هستند ، به همین دلیل ترجیح می دهند اخبار خود را از مراجع و رسانه های فضای مجازی دنبال کنند.

متاسفانه صداوسیما فراموش کرده هرچه تیغ خود را برای سانسور تیزتر کند فاصله خود را با مردم بیشتر می کند . در ادامه هرچه مردم را با تیغ نظارت از دیدن شبکه های خانگی محروم کند مردم بیشتر به برنامه های ماهواره ای اقبال نشان می دهند.

صدا و سیما مصداق مربیانی است که تیم لیگ برتری را تحویل می‌گیرند و در دسته پایین‌تر تحویل می‌دهند.

صدا و سیما در سال های اخیر امتحان خود را پس داده و سپردن تیمی دیگر به او یعنی سقوط به دسته پایین تر.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

40 − 36 =