مامان گلی ، دوست یا دشمن خردسالان است؟!

مامان گلی ، دوست یادشمن خردسالان!؟

جبارآذین

شبکه پویای تلویزیون که با اهداف آموزشی و تولید برنامه های متنوع، نشاط آور و ایجاد ارتباط پویا و تأثیرگذار با مخاطبان خردسال و در رقابت با « جم جونیور » و آماده سازی ذهنی مخاطبان خود برای ورود به دنیای کودک و نوجوان دایر شده، به جای درک درست دنیاها و خواسته های خردسالان و ارتقای نگاه و سلیقه مخاطب، خود خردسالانه و کودکانه می اندیشد و به سطحی ترین شکل برنامه تولید و پخش می کند!

درواقع به جای طراحی و تولیدبرنامه های مناسب و متنوع آموزشی به تهیه و نمایش دم دست ترین و تکراری و کم محتوا و کم جاذبه ترین برنامه ها اقدام می کند. در حالی که به دلیل حساسیت های سنی، فکری و سلیقه ای و شفافیت ذهن خردسالان، باید بهترین و قوی ترین تولیدات از منظرساختار هنری و محتوایی از شبکه پویا به نمایش درآید.

مامان گلی، عنوان یکی از برنامه های اصلی و ویژه این شبکه است که درآغاز تولید،برخلاف ضعف فراوان مجری آن، به دلیل آیتم های به نسبت مناسب آموزشی در قالب های هنری و فرهنگی به مرور نظر و علاقه بخشی ازمخاطبان خردسال را جلب و روندی مطلوب در ایجاد ارتباط با بینندگان خود برقرارکرده بود، ولی همین برنامه هم، اکنون دچار افت و بی رمقی شده و افزون براجرای بد، عصبی و آماتوری مجری آن، به دلیل ضعف فراوان متن ها، تدوین و نورپردازی ها و صحنه آرایی های غیرحرفه ای، مخاطب را دلزده کرده و مسیر سقوط را طی می کند.

مامان گلی
مامان گلی

معلوم نیست که متولیان و مدیران این شبکه بر چه اساس و نیاز و سلیقه به تولید و پخش برنامه در پویا می پردازند. برنامه و شبکه ای که در جلب رضایت مخاطب داخلی ناموفق است، چگونه می تواند با برنامه ها و شبکه های مشابه خارجی به رقابت بپردازد!؟

مدیران شبکه پویا حتی نتوانستند مامان گلی را به درستی حفظ و ادامه دهند،چه رسد به تولید برنامه های قوی و مقبول تر!به نظرمی رسد شبکه پویا به تغییر و تحولات اساسی در نگاه مدیریتی، تولید و پخش برنامه های مناسب و جذاب و استفاده از هنرمندان و برنامه سازان حرفه ای و کاربلد نیازمند است.


*مامان گلی هر روز چند بار به دیدن ما می‌آید و برای ما چیزهای جالب تعریف کرده و با ما حرف می‌زند.او گاهی اوقات برای ما قصه می‌گوید، بعضی وقت‌ها هم اتفاقاتی که قبلاً افتاده را برای ما تعریف می‌کند. گاهی از خاطرات خودش می‌گوید و یه وقت‌هایی هم با عروسک‌های کوچک یه نمایش بامزه عروسکی برای ما اجرا می‌کند. مامان گلی خیلی چیزهای خوبی به ما یاد می‌د‌هد.
اطلاعات تکمیلی از سایت شبکه پویا
کارگردان:مهدی نیک‌روش
تکنیک:رئال

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. شکوه می گوید

    شما که همینجوری الکی و بدون هیچ دلیل منطقی ایراد میگیری اولا اگه میخوای انتقاد کنی دلایلتو بگو دوما اگه خیلی بلدی و سلیقه شناسی بسم الله… یه برنامه بساز که با جم جنیور رقابت کنه یه برنامه که بچهای وطنمون نشینن جن و پری های شبکه های خارجی ببینن.

  2. ریحان می گوید

    من کاملا با نظر شما مخالفم و اون رو از سر عناد و کج سلیقگی میدونم. من مادرم و میبینم بچه ام چقدر با مامان گلی ارتباط برقرار کرده و به گوش میده مخصووصابعروسک بازی که واقعا جذابه…بنظر من سنتی بودن شیوه فرهنگی نه تنها بد نیست که نشانگر ریشه دار بودن فرهنگه بچه های ما با مجری محبوب و کار بلد ارتباط برقرار میکنن همونطور که ما تو دهه شصت و هفتاد این کار را میکردیم. در مورد مجری هم بنظرم کاملا مثل یک مادر مهربون و دوست داشتنی اند کارشون عاالیه

  3. یه مادر می گوید

    خیلی احمقی غربزده. مهم نظر تو نیست, نظر بچه هاست که عاشق مامان گلی هستند. مامان گلی مجری فوق العاده توانا و محبوبیه. واقعا حس می کنم بهش حسادت یا غرض داری.

  4. میلاد می گوید

    تا حدی با نظر شما موافقم،چون مجری از لحاظ ظاهری مناسب مجری گری برای کودک نیست،اگه پشت صحنه صدای عروسک در بیاره خوبه ولی به درد اجرا نمیخوره،بزرگترین ضعف خود مجریه،پسر من هر وقت ایشون میاد از جلوی تلویزیون بلند میشه و فقط کارتون ها رو تماشا میکنه،هر کسی را بحر کاری ساختند.
    در کل صدا و سیما صاحب نداره وگرنه اینقدر تبلیغات توی شبکه پویا پخش نمیکرد.

  5. مامان بهاره می گوید

    خیلی بد هست که نمیتونیم انتقاد رو بپذیریم. بنظر من هم نسبت به بقیه مجریان توانایی لازم در اجرا و جذب کودکان رو نداره. شما با مهد پویا با صدای خانم شکیبا مقایسه کنید می فهمید فرق اجراها رو….

  6. یه ایرانی می گوید

    مامان گلی بهترین و جذاب ترین دوبلر و حتی مجری ایرانه از نظر من خدا میدونه چه دشمنی با این بنده خدا دارید

  7. یک مادر می گوید

    کاملا موافقم فقط کافیه اجرای مامان گلی رو با اجرای بسیار صمیمی و سرشار از عطوفت خانم شکیبا در مهد پویا مقایسه کنید.قضاوت با خودتان

  8. نرگس می گوید

    مامان گلی مجیری تقریبا مسن هستند و این باعث میشه که بچه ها با شناختی که از احترام دارن به حرف هاشون گوش بدن و واقعا دوبلر و مجری موفقی هستن. بچه ها عاشق مامان گلی میشن وقتی در مورد مسایل به روز و آگاهانه صحبت میکه و خودش رو با بچه ها هم رده میدونه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

91 − 81 =