فیلم کوتاه حذف شده ، Removed عنوان ابزاری اساسی در پرورش و تربیت والدین

روزی، روزگاری دختری بود که متلاشی شد.

نام فیلم: Removed  «حذف شده»

به کارگردانی: Nathanael Matanick

زمان فیلم، قسمت اول:۱۲ دقیقه و ۴۷ ثانیه

زمان فیلم،قسمت دوم:۲۲ دقیقه و ۴۵ ثانیه

محصول ۲۰۱۳آمریکا

این فیلم آموزنده ۲ قستی برنده چندین جایزه از جشنواره های بین المللی فیلم کوتاه است.

روزی، روزگاری دختری بود که متلاشی شد.

داستان فیلم حذف شده با سفرنامه ی زندگی پر دلهره و ناامید دختری۹ ساله با نام زویی آغاز می شود که با خود درد به همراه دارد.تمام فیلم بحران های فکری کودکی را دور می زند که دچار تِرومای اضافی درون است.

تروما: اتفاق وحشتناک و غیرقابل کنترل،که ضربه ی روحی نامیده می شود. فجایع طبیعی یا ضربه ی سنگینِ سرنوشت مانند مصیبت های جنگ، خشونت عمدی جسمی و تجاوزهای جنسی، تمام این ها ضربه های روحی یا اتفاقات تروماتیک محسوب می شوند. مقابله و کنار آمدن با ضربه های روحی که توسط افراد دیگر ایجاد می شوند، به مراتب سخت تر است. این مخرب ترین تجربه ای است که ممکن است برای یک شخص رخ دهد.

چنین تجربه ای برای اکثر مردم یک فاجعه است. جسم و ذهن آنها به چنین موقعیت وخیمی واکنش نشان داده و احساس بیماری خواهند کرد. و این واکنشی طبیعی است نسبت به حوادث غیرطبیعی که در اطراف آنها یا برای آنها اتفاق افتاده است. این که آیا یک نفر در تجربه ای آسیب زننده بهبود پیدا می کند؟ و چگونه، به محیط اجتماعی، دوستان، اقوام و شرایط زندگی او بستگی دارد.

دراین فیلم کوتاه؛ضربه ی روحی،درمانگر زویی از او می خواهد که احساس ناراحتی کند که چرا والدینش او را دوست ندارند.هر چه بیشتر فکر می کند بیشتر احساس خالی بودن می کند.

نکته مهم فیلم به این مساله می پردازد که چگونه پرورش برما تاثیر می گذارد و خانواده چقدردر این امر مهم می باشد.

Removed_2
Removed_2

https://www.removedfilm.com/

خانواده یکی از اساسی‌ترین نهادهای اجتماعی است و در مراحل اولیه رشد کودک مهد پرورش وی به شمار می‌رود. به همین دلیل هرگونه اختلالی که در خانواده پدید‌ آید، تأثیر مخربی در روحیه کودک می‌گذارد.
شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

زویی در داستان زندگیش می گوید: بعضی وقت ها یکی بدجوری بهت آسیب میزنه و این آسیب ها هیچ وقت تمومی ندارن و تا بخوای دوباره خوب بشی نیاز به زمان داره،هر کلمه و هر آسیب؛ تو رو به جایی می رسونه که نه واقعا می شنوی، نه میبینی و نه احساس می کنی.زویی اعتقاد دارد شما نمی توانید خودتان را جای من بگذارید چون با کفش های من راه نرفته اید و چیزی را که من احساس کرده ام را احساس نکرده اید.

دختر ۹ ساله ای که داستان زیرو رو شدن زندگیش را با دیده نشدن ،شنیده نشدن و ناخواسته بودنش توصیف می کند.کودکی که در رنج و عذاب زندگی گیر کرده است و در اندوه روح، عاجز از دیده شدن روزنه ای امید است.

گاهی زندگی انسان مثل دایره ای می ماند که فقط می چرخد و شما نمی دانید که باید چگونه آن را متوقف کنید،فقط و فقط دور خودتان می چرخید؛ دو راه دارید یا باید تغییرش بدهید یا باید دگرگونش کنید،طوفان های زندگی در فضای واقعی اتفاق می افتند و گرد بادهای زیادی شما را احاطه می کنند، گاهی سعی می کنید فرار کنید ولی گرد بادها شما را به عقب برمی گردانند، آنقدر که قلبتان و احساساتتان از بین می رود.

زمان می برد تا دوباره یاد بگیرید اعتماد کنید، یاد بگیرید حذف کنید و جوانه های کوچک بزنید.همه این ها می گذرد و در نهایت این شمایید که باید تصمیم بگیرید چه می خواهید بشوید.بالاخره فصل شما هم میرسد و ریشه هایتان به آرامی شروع به رشد می کند.

زویی نمونه ی کوچکی از این از هم پاشیدگی روحی است،همان طور که در فیلم می بینیم چیزهایی را که برای او عزیز ترین بودند، از او می گیرند و چقدر زمان می برد تا قلب از هم پاشیده ی او مانند پازل دوباره کنار هم چیده شود.

غمگین ترین و شاید تاثیر گذارترین سکانس این فیلم کوتاه ،جایی است که وقتی وسایل خود را جمع می کند آنها را به جای چمدان در کیسه ی زباله ی سیاهی می ریزد،یک نوع حس اضافی بودن و ناخواسته بودن بر من مخاطب می گذارد، اضافه بودن یا ناخواسته بودنی که تقصیر او نیست. دنیایش ناخواسته زیر و رو شده و نظمش را از دست داده است.

کودک از زمانی که پا به عرصه حیات می گذارد تا هنگامی که قدم به محیط مدرسه می نهد در جهان مخصوصی بنام خانواده زیست میکند، پس صرف نظر از رحم مادر ، محیط خانواده نخستین جهان کودک محسوب میشود، آسیب پذیریها و عوامل مهمی که کودک را در این جهان تحت تاثیر قرار میدهند و هرکدام به نوبه خود بر لوح سفید روح و ضمیر کودک با رنگ خاصی نقش و اثری می گذارند عبارتند از:

والدین کودک و خصوصیات جسمی و روحی آنان ، طرز مراقبت و حد محبتی که ایشان در حق کودک قائل هستند، چگونگی روابط آنها و تفاوت ها و توافقهای اخلاقی که با یکدیگر دارند، موقعیت محل که خانه در آن واقع است، پایه اقتصاد خانواده و شغل پدر که عامل گرداننده ی چرخ زندگی خانواده است.

کـار و گرفتاریهای مـادر و تــأثیری که مطلوب  یا نامطلوب بودن و راحت و یا طاقت فرسا بودن این کار در روحیه مادر میگذارد، معاشرت اعضای خانواده و کیفیت تفریح و تفرج آنان و بعلاوه سطح دانش و معلومات ایشان و خصوصیات ظاهری و بهداشتی خانه و بسیار خصوصیات دیگر از جمله عوامل سازنده این جهان هستند.

 

این فیلم کوتاه دو قسمتی بر اساس واقعیت و با هدف پرورش و تربیت والدین ساخته شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 − = 51