فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت به نمایش عمومی درآمد

اختصاصی سرزمین هنر

سریال بازی تاج و تخت به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود. ده سال زمان کمی برای ارتباط یک سریال تلویزیونی با مخاطبان میلیونی اش نیست.

مخاطبانی که در سراسر گیتی پراکنده اند و از هرگوشه جهان ازجمله کشور خودمان ایران هم با علاقه ی بسیار منتظر دیدن فصل پایانی این سریال هستند که از دیشب یکشنبه ۲۵فروردین ماه پخش آن توسط شبکه H.B.O آغاز شده است.

سریال اقتباسی

این سریال  براساس مجموعه داستانهای فانتزی «ترانه یخ و آتش» نوشته ی  جرج.آر مارتین ساخته شده و نام سریال از اولین کتاب این مجموعه ی فانتزی یعنی «بازی تاج‌ و تخت» (Game of Thrones) اقتباس شده است.

سریال «بازی تاج و تخت» یا گیم آف ترونز که در ژانر حماسی و تخیلی ساخته شده است را دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌. بی‌.او تهیه و کارگردانی کرده اند.

فصل اول این سریال در ماه مه سال ۲۰۱۰ میلادی کلید خورد و از آن پس تولید آن بدون وقفه دنبال می شود و شرکت سازنده ی سریال از فروش و نمایش آن به میلیاردها دلار سود دست پیداکرده است.

 

خلاصه داستان

داستان سریال در قاره‌ای خیالی وستروس و اسوس، می گذرد که به زمستانی طولانی نزدیک می شود و حکمرانان آن بر سرتصاحب قدرت در حال جنگ و خونریزی اند. این سریال چندین خط داستانی را دنبال می‌کند.

  • اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود.
  • دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی زامبی وار به سرکردگی پادشاه شب را شرح می‌دهد .
  • سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است.

در سریال بازی تاج و تخت با شخصیت‌هایی مواجهیم که هرکدام اخلاقیات مبهمی دارند،و موضوع کلی سریال حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

محل فیلمبرداری

عمده ی فیلم‌برداری سریال بازی تاج و تخت در کارگاه ضبط فیلم «پینت هال»در بلفاست در کشور ایرلند انجام پذیرفته و همچنین بخشهایی از آن نیز در کشورهای مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش فیلمبرداری شده است.

با این حال کشور ایرلند توانسته است در چند سال اخیر گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط کره ی زمین برای بازدید از لوکیشنهای این سریال به خود جذب کند و از این راه درآمد هنگفتی به صنعت توریسم ایرلند رسیده است.

بازی تاج‌ و تخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. با وجود استفاده از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند.

انتقادات جدی وارد برسریال بازی تاج وتخت

این سریال اگرچه مورد توجه منتقدان بوده و بیشترین مخاطب را در بین محصولات شبکه اچ بی او پیدا کرده است اما مخالفان جدی نیز در میان مخاطبان ومنتقدان اخلاق گرا دارد.

عمده مخالفتها به دلیل نمایش بی پرده ارتباطات جنسی و خشونت و صحنه های نامناسب دیگر بوده است که به خصوص در فصلهای اول و دوم سریال به نمایش درآمده است.

حجم این انتقادات باعث شد تا شرکت سازنده در فصلهای بعدی صحنه های سکس و خشونت علیه زنان را کاهش داده است اما همچنان این انتقاد بر سریال بازی تاج و تخت وارد است.

جوایز و موفقیتهای سریال بازی تاج و تخت

سریال بازی تاج و تخت تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد.

بازیگر سریال بازی تاج و تخت برنده گولدن گلوب
بازیگر سریال بازی تاج و تخت برنده گولدن گلوب

پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت سه جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.

فصل آخر سریال بازی تاج و تخت

پخش آخرین قسمت‌های فصل پایانی سریال بازی تاج‌و‌تخت از یکشنبه ۱۴ آوریل شروع می‌شود، شش قسمتی که نقطهٔ پایانی بر هشت فصل شگفت‌انگیز با ساختار پیچیدهٔ این ماجرا خواهد بود.

فصل پایانی در چند اپیزود حدود یک ساعته تولید شده است. دو قسمت اول فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت به ترتیب ۵۴ و ۵۸ دقیقه هستند و قسمت سوم یک ساعت است و قسمت چهارم ۷۸ دقیقه است. دو اپیزود نهایی که روز ۱۹ ماه مه پخش خواهند شد، ۸۰ دقیقه هستند.

 پیش بینی پایان سریال بازی تاج و تخت

با آغاز نمایش اولین قسمت از فصل آخر سریال بازی تاج و تخت یا گیم آف ترونز سایتهای مختلف در سراسر دنیا پیش بینی های متفاوتی درباره پایان این سریال را به مسابقه گذاشته اند.

اگر چه به‌زودی همه این ماجرا‌ها روشن خواهد شد اما سرزمین هنر نیز از کاربران عزیز این وبسایت دعوت می کند پیش بینی های خود را درباره پایان سریال بازی تاج و تخت حداکثر تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ برای ما ارسال کنید.

به صحیح ترین یا نزدیکترین پیش بینی پایان سریال بازی تاج و تخت از سوی این وبسایت جوایزی تعلق خواهد گرفت.

نشانی تلگرام : honarlandcomments@

نشانی ایمیل: honarland@gmail.com

info@honarland.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 4