فروشنده بهترین فیلم خارجی ۲۰۱۶ از نگاه انجمن ملى نقد فیلم امریکا شد

انجمن ملى نقد فیلم آمریکا با اعلام برندگان جوایز خود، فروشنده را به عنوان بهترین فیلم خارجی ۲۰۱۶ اعلام کرد.

در جریان معرفی جوایز سالانه‌ی انجمن ملى نقد فیلم آمریکا یا به اختصار NBR، تازه‌ترین ساخته‌ی اصغر فرهادی موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۶ شد.

فروشنده با نام انگلیسی The Salesman هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است. این فیلم با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی داستان زوج جوانى‌ است که با یک بحران بزرگ روبرو می‌شوند.

رعنا و عماد زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر هستند. آنها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان بنام بابک به خانه‌ای اسباب کشی می‌کنند که پیش تر زنی بدنام بنام «آهو» در آن ساکن بوده است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود.

فروشنده
                                                               فیلم فروشنده

اصغر فرهادی درباره فیلمش گفته است: «همه کوشش من آن بوده که درام در داستان‌هایم برآمدی از جزئیات زندگی روزانه باشد. جزئیاتی که معمولی و ساده به نظر می‌رسند و ما در زندگی هر روز خود با آنها روبه‌رو می‌شویم. در روبه‌رو شدن با فیلم‌های هیجان‌انگیز که بهترین نمونه‌های آن را در فیلم‌های آلفرد هیچکاک می‌بینیم، در دل زندگی روزمره و واقعیت چیزی نهفته است که من همیشه سعی می‌کنم آنها را در فیلم‌هایم شرح دهم و به همین دلیل می‌توان چنین فیلم‌هایی را «تریلرهای واقعی» نامید. تفاوت بین این که قصه «فروشنده» چگونه باز می‌شود و چه انتظاری تماشاگران غربی ممکن است از آن داشته باشند سخت است و در فرهنگ امروز ایران ریشه دارد.»

فروشنده
                                                                 فیلم فروشنده

این فیلم در فستیوال کن موفق به دریافت دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم نامه شد و از این نظر پرافتخارترین فیلم سینمای ایران در یک جشنواره بین المللی به حساب می آید چرا که هم‌زمان دو جایزه گرفته است.

فیلم فرهادی پس از درخشش در جشنواره‌ی کن، با کسب جایزه بهترین فیلم خارجی در جوایز سالانه‌ی انجمن ملى نقد فیلم آمریکا، شروع قدرتمندی در فصل جوایز سینمایی هالیوود داشته و با توجه به اینکه نماینده‌ی ایران در مراسم اسکار ۲۰۱۷ نیز هست، امیدها به موفقیت‌های بیشتر این فیلم افزایش یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − = 3