عیدی سازمان سینمایی ،بلای جان خانه سینما و دکتر شاهسواری

عیدی سازمان سینمایی ، بلای جان خانه سینما و دکتر شاهسواری | سیدرضا اورنگ |پس از اعتراض های مکرر اهالی سینما، سازمان سینمایی با تکاندن ته جیب های خود و توسل به ادارات وابسته، توانست مبلغی را تهیه کرده و در اختیار یکی از زیرمجموعه های پنهان و آشکار خود، یعنی خانه سینما و دکتر منوچهر شاهسواری رییس این خانه قرار دهد.

قرار بر این شده بود که این مبلغ به عنوان عیدی به اهالی خانه سینما پرداخت کنند تا اعتراض ها بخوابد و سر و صداها به سکوت تبدیل شود،اما نتیجه عکس داد و کار به جار و جنجال و گیس کشی، کشید!

مدیریت نکردن درست تقسیم این عیدی که در واپسین ساعات سال ۹۸ در اختیار مدیریت خانه سینما قرار گرفت، فریادهای آن عده ای که خود را محق دریافت عیدی می دانستند،اما شامل حال شان نشد به آسمان بلند کرد و گوش فلک را نیز آزار داد و می دهد.بخشی از این تقصیر به گردن مدیریت خانه سینما و بخش مهم آن بر گرده سازمان سینمایی است که برای تقسیم آن شرط و شروط گذاشته است.

تقسیم بندی ناعادلانه عیدی سازمان سینمایی

این تقسیم بندی عیدی سازمان سینمایی  از نظر بسیاری از صنوف خانه سینما ناعادلانه است، برخی از صنوف به طور کامل عیدی شامل حال شان شده و بعضی صنوف هم فقط می توانند به درصدی از اعضای خود عیدی بدهند و تعدادی دیگر نیز مانند صنف مدرسان سینما کلا از قلم افتاده اند.
معلوم نیست چرا می خواهند عمداً به اهالی زحمتکش صنوف سینما توهین کرده و همه را به جان هم بیندازند؟! اگر عیدی،حق شان است آن را کم و زیاد و با عدالت و بدون تبعیض به همه بدهید،اگر هم حقی ندارند اصلا نام عیدی را نیز بر زبان جاری و ساری نکنید.

نمی شود به عده ای عیدی داد و عده ای دیگر فقط تماشا کنند، وقتی چنین تبعیض آشکاری صورت بگیرد، پر واضح است که فریاد اعتراض ها بلند شده و رییس و مدیران دیگر خانه سینما آماج حملات قرار بگیرند! بارها گفته ایم و نوشته ایم که تبعیض قائل شدن از ویروس کرونا و ویروس های از کرونا بدتر نیز کشنده تر و آزار دهنده تر است!

چرا در سینمای ایران و خانه وابسته به آن، باید این همه تبعیض و توهین نسبت به اعضا روا داشته شود؟

چرا در سینمای ایران و خانه وابسته به آن، باید این همه تبعیض و توهین نسبت به اعضا روا داشته شود؟مگر نمی دانند تبعیض زهر هلاهل است و درمانی نیز نداشته و ندارد؟!
شنیده شده برخی از مدیران رده بالای خانه سینما نیز عیدی هایی با مبالغ بالاتر به حساب های شان واریز شده است،امیدواریم شایعه ای بیش نباشد،زیرا به هیچ وجه قابل قبول نیست که اعضای مستحق تر عیدی نگیرند،اما مدیرانی که مشکل مالی ندارند، حساب شان بوی عید و عیدی بگیرد!
در خانه سینما به خاطر این عیدی سازمان سینمایی مختصر ولوله ای برپا شده و متأسفانه صنوف مختلف مقابل هم صف آرایی کرده و همه آنان نیز مقابل رییس و دیگر مدیران خانه سینما سینه سپر کرده و حق خود را می خواهند.گمان ندارم با مدیریت ضعیفی که همواره بر خانه سینما حاکم بوده، این گونه مشکلات با خیر و خوشی تمام شود!
اعضای صنوفی که احساس می کنند در حق شان ظلم شده از دکتر منوچهر شاهسواری خواسته اند که جلوی این تبعیض را گرفته و همه را به حق واقعی شان برساند،اما خواسته ای غیر ممکن است، زیرا سردمداران خانه سینما توانایی مدیریت این جریان را نداشته و نخواهند داشت.

سازمان سینمایی هم که با زرنگی توپ را در زمین خانه سینما انداخته و خیالش از هر جهت لازم است و بعید می دانم خودش را وارد این درگیری خطرناک کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

34 + = 35