علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!

چرا بعد از مرگ سهراب شیون می کنید؟ چرا شما این اصل را هرگز قبول نداشته و ندارید که:علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد؟!

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!|سرزمین هنر|سینما

ملانصرالدین:شنیده ایم نمایندگان حوزه هنری و صداوسیما هم در شهر توریست پذیر کن حضور داشته و از مواهب و مناظر آنجا بهره وافی و کافی برده اند.

شاید آنان فیلم به زعم خودشان موهن «عنکبوت مقدس» را هم دیده باشند،اما چرا در آنجا موضع نگرفتند و مهر سکوت بر لب زدند؟

دست به سینه نشسته و یا  در بازار کن و البته خیابان هایش قدم زدند و اصلا متوجه نشدند چنین فیلمی را در جشنواره کن نمایش می دهند؟!

اینکه از قبل مشخص بود و همه حدس می زدند که با حضور این فیلم و بازیگر پیشانی سپیدش قرار است چه اتفاقی بیفتد،به خصوص با حضور یک داور ایرانی در جمع داوران!با این وجود چرا رفتند؟

اگر بگویند بی اطلاع بودیم،عذر بدتر از گناه آورده و ناآگاهی و ضعف خود را فریاد کشیده اند.اگر هم دانسته رفته باشند باید جوابگو باشند.

این برخورد دو گانه را نمی توان پذیرفت،اگر فیلم «عنکبوت مقدس» موهن است که هست،چرا به کن رفتید؟اگر نیست،چرا این همه درباره اش جاروجنجال راه انداختید تا این فیلم ضعیف و کم مخاطب را به همه معرفی کرده و حساس کنید تا حتما این فیلم را ببینند؟

متاسفانه با ندانم کاری و برخوردهای احساسی و تند خود،باعث شدید نام این فیلم موهن و بازیگر پیشانی سپیدش بر سر زبان ها بیفتد!

این نشان دهنده مدیریت ضعیف صداوسیما،حوزه هنری،سازمان سینمایی ، بخش خصوصی سینمای ایران و برخی از رسانه هاست.

شماها از طرفی بیانیه های تند نثار این فیلم موهن و کارگردان دور از وطن اش می کنید،از طرف دیگر کسانی که از صداوسیما و سینمای دولتی ایران ارتزاق کرده و می کنند،برای بازیگر این فیلم که رفتار و کردارش اظهر من الشمس است،پیام های تبریک آنچنانی می فرستند!

برخی از مدیران بخش خصوصی سینما و رسانه ها چرا در کن به تماشای این فیلم نشستند و هیچ نگفتند،حتی شنیده ایم کف و سوت هم زده و کشیده اند!این دوگانگی ها از کجا ناشی می شود؟

رییس تازه بر مسند نشسته سازمان صداوسیما و رییس جوان حوزه هنری بیایند و به مردم پاسخ دهند، چرا با وجود آگاهی از اینکه چنین فیلمی قرار است در کن نمایش دهند و به احتمال زیاد جایزه ای هم  تقدیم اش کنند،به این جشنواره رفته اند،آن هم با پول بیت المال مردم؟

عجیب است، با اینکه پیش از آغاز جشنواره کن در گوشی ها مدام دست به دست می شد که «عنکبوت مقدس» چه نوع فیلمی است و قرار است با آن بازیگر پیشانی سپید چه اتفاقی بیفتد، اما نمایندگان صداوسیما،حوزه هنری و سازمان سینمایی با طیب خاطر به آنجا رفتند و از مناظر و مرایای کن لذت برده ،چتری هم در بازار آنجا باز گشوده و دکه فیلم فروشی هم زدند!

اگر تلویزیون و حوزه هنری نمایندگانی به آنجا اعزام نکرده اند،بیایند و اعلام کنند،اگر هم فرستاده اند باید پاسخگو باشند.

این قابل قبول نیست که نمایندگان تان در آنجا حضور داشته باشند و هیچ نگویند و اعتراضی نکنند،اما به محض اینکه جشنواره به انتها رسید،بیانیه های تند و احساسی و آنچنانی بدهید!

چرا بعد از مرگ سهراب شیون می کنید؟ چرا شما این اصل را هرگز قبول نداشته و ندارید که:علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد؟!

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1