عصر جمعه تلویزیون در یک نگاه

عصر جمعه سوم دی ماه مروری بر شبکه ها تلویزیونی در یک زمان مشترک پرده از واقعیت تلخی برداشت که شاید کلید چالش این روزهای رسانه ملی در کاهش درصد مخاطبان خویش به حساب آید. گرایش به ماهواره در بین خانواده های ایرانی روز به روز درحال افزایش است ؛ این را می توان از زبان مسؤلان فرهنگی ، اجتماعی کشور هم شنید. تحقیقات نهادهای فرهنگی نیز اگر اجازه انتشار بیابند این واقعیت تلخ را تأیید می کنند اما اصطلاحی در بین پژوهشگران وجود دارد که می گوید جائی که واقعیت آشکار است ،دیگر نیاز به تحقیق نیست.

کافی است به خانواده های اطراف خودمان نگاهی بیاندازیم . در میان دوستان و آشنایان هر کدام از ما حتی در خانواده های متدین نیز ماهواره ها جای خود را به وضوح بازکرده اند؛ اما ظاهرا گروهی نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند. تکلیف با برخی از تریبونهای فرهنگی که از شعارهای فرهنگی و انقلابی ارتزاق می کنند کاملا روشن است این گروه هنوز ماهواره ها را علم شیطان می دانند . اما تعجب از مسؤلان روشنفکر ومتدین و چهره های دانشگاهی و علمی رسانه ملی است که گوئی سر خود را همچون کبک به زیر برف فرو برده اند و نمی بینند حاصل عملکردشان چیزی جز رجوع سیل آسای احادمختلف جامعه به ماهواره هاست. آنها نباید  مانند دسته اول دنبال شیوه های سلبی مواجهه با ماهواره باشند،بلکه باید عالمانه و اندیشمندانه تمام تلاش خود را برای پرکردن خلأهائی که باعث توجه مردم به ماهواره ها می شوند مصروف دارند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

تصویری که ملاحظه خواهید کرد تصویری است از  برنامه های شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران در عصر جمعه سوم دی ماه ۱۳۹۵ که حدود ساعت ۱۸:۳۰ تا۱۸:۴۰ پخش شده است. همه کسانی که مطالعاتی در حوزه رسانه ای دارند می دانند که در بین رسانه های گروهی تلویزیون بیشترین گرایش را به سرگرمی و تفریح دارد و بخش زیادی از مردم برای برطرف شدن نیازهای سرگرمی و تفریحی خود بیش از نیازهای اموزشی و اطلاع رسانی به تلویزیون رجوع می کنند.

این عکس کارنامه فعالیت مسؤلان محترم سیمای جمهوری اسلامی ایران در زمان طلائی غروب روز تعطیل را نشان می دهد . جالب اینکه عصر جمعه ۳/۱۰/۹۵ از روزهای شاد ایام خجسته ربیع الاول نیز بوده  که به ماه شادمانی اهل بیت نیز معروف است. از آقایان مسؤل حوزه فرهنگ و مدیران ارشد حوزه سیما باید پرسید اگر بخواهند دقایق پایانی روز جمعه خود را با خانواده پای تلویزیون به سرگرمی و تفریح بنشینند کدامیک از کانالهای زیر را انتخاب می کنند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد زند می گوید

    حقیقت می گوید که بار برنامه های روز تعطیل رسانه بایستی تفریح و سرگرمی باشد اما واقعیت چیز دیگری نشان می دهد. شاید
    در تنها فرهنگی که معنای واقعیت با حقیقت معنایی متضاد دارد در فرهنگ خودی است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

22 + = 27