صدای سبز تورا از بهشت می شنوم

download (2)

صدای سبز تورا از بهشت می شنوم

محمد جواد حسن شاهی – رادیو فارس

 

چهل روز  از وداع غریبانه ی ما بازنده یاد حاج کمال سلمان پور می گذرد .صدای ماندگارش ، معرفت و اخلاق ستوده اش ، پشتکار و غیرتش ، حمایت و راهنمایی های برادرانه و دلسوزی های پدرانه اش و ازهمه شیرین تر لبخند روحیه بخشش  ازلوح دل های ما پاک نخواهد شد .

با پیروزی انقلاب اسلامی به رادیو شیراز آمد با حمایت و هدایت پیشکسوتان صدا وسیما به کار گویندگی و گزارشگری مشغول شد . بعثی های ددمنش آتش جنگ را شعله ور کردند و خوزستان شد خونستان . در آن روزهای سخت حاج کمال سلمان پور همراه با دیگر هنرمندان رادیو و تلوزیون فارس به جبهه اعزام می شد تا روایتگر جانفشانی های رزمندگان سرافراز باشد .” فارس در جبهه”  برنامه ای بود که دهه ی ۶۰  از رادیو شیراز پخش می شد و حاج کمال در این برنامه پیام بسیجی ها سپاهی ها و ارتشی هارا از  خط مقدم جبهه برای اهالی فارس به ارمغان می آورد . او با  برنامه ی “میعاد جمعه” نیز  همکاری  و هر هفته خطبه های نماز جمعه ی شیراز را ضبط می کرد تا از رادیو پخش شود و این کار را با تعهد و شوق خاصی انجام می داد و آن را  تکلیفی دینی می دانست .

در دهه ی شصت که رادیو شیراز برنامه های گسترده ای نداشت زنده یاد سلمان پور  گوینده و گزارشگر برنامه های معارف اسلامی روستا و عشایر بود . با روستاییان و عشایر انسی دیرینه داشت و از همنشینی و مصاحبت با این عزیزان بهره می برد و برای انعکاس مسایل  روستا وعشایر هر ماه به ماموریت می رفت و تا روزها ی آخر فعالیتش در رادیو

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

کمال به کمال رسید

با تعهد و تعصبی که به روستا نشینان داشت برای توسعه ی کشاورزی و بهبود زندگی زندگی روستاییان از هیچ کوششی دریغ نورزید.

حاج کمال با افتتاح شبکه های استانی صدا و سیما ی فارس  در دهه ی هفتاد فعالیتش بیشتر شد و تجربیات خود را بی دریغ در اختیار نیروهای جوان قرار می داد . تازه وارد ها  با استقبال و حمایت ایشان روبه رو می شدند و او طی این سالها معلم و پدر دلسوز جوان های رادیو وتلوزیون فارس بود . در آرشیو،  مستند های تلوزیونی و رادیویی مانایی نظیر مستند قیام  جنوب ، حضرت شاهچراغ علیه السلام ، مستند زندگانی آیت اله العظمی مکارم شیرازی ،  فارس در  دفاع مقدس  و مستندهای اقلیم و تاریخ فارس  با صدای گرم و ماندگارش به یادگار مانده است  . مردم فارس با او و رادیو در سحر های ماه مبارک رمضان  انس  گرفتند و در نمایش های رادیویی نیز همیشه در نقش خودش . مردی مهربان و دلسوز و درد آشنا که از گرم و سرد روزگار را چشیده بود  و با همه ی بی مهری ها و کم لطفی ها خم به ابرو نمی آورد .دنبال پست و مقام  نبود و جایگاه خودش را می دانست و کار ی به باند و جناح بازی ها نداشت .

مبارزه اش با سرطان در واپسین سالها ی زندگی ستودنی بود . هر روز صبور تر متواضع تر و امید وار تر بود .

خیلی زود پرکشید ۲۲بهمن ۱۳۳۸بدنیا آمد و ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ شمسی از دنیا رفت .

تشییع پیکر او از آستانه سید  علا الدین حسین علیه السلام  با شکوه بود و با تلاش وپیگیری دوستان ومدیران ما در صداو سیمای فارس پیکرش در جوار گلزار شهیدان به خاک سپرده شد .

وقتی رفت تازه ما اورا شناختیم و اورا یافتیم  بی آنکه همایشی برپاکنند یا در جشنواره ای به تقدیر از او گامی بردارند .

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

42 − 37 =