صبح به خیر ایران تعطیل می شود / نارضایتی معاون سیما و سکوت مدیر شبکه یک

هنرلند: پس‌ازآن که خبر تعطیلی برنامه «رادیو هفت» تائید شد حالا نوبت برنامه صبحگاهی «صبح بخیر ایران» است که با آنتن سیما خداحافظی کند.

به گزارش هنرلند به نقل از خبرآنلاین، «چهارشنبه هفته گذشته بود که مجریان «صبح بخیر ایران»، روی آنتن با بیننده‌ها خداحافظی کردند.از این برنامه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های صبحگاهی سیما نام‌برده می‌شد که بیش از ۲۰ سال است که پخش می‌شود.

تولید و پخش این برنامه در طول ماه مبارک رمضان تعطیل شده، اما سرنوشت این برنامه پس از ماه مبارک هم مشخص نیست.

مشکلات مالی سازمان صداوسیما، خواب بودن مردم بعد از وقت سحر و کم بیننده بودن این برنامه ازجمله دلایل پخش نشدن آن در ماه مبارک رمضان است.

صبح بخیر ایران اولین برنامه صبحگاهی تلویزیون ایران بود که با کسر ساعات برنامه در سال گذشته، هرروز به‌غیراز جمعه‌ها از ساعت ۶ تا ۸ صبح روی آنتن شبکه یک می‌رفت.»

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

اگرچه هنوز اظهار نظررسمی ازسوی احسانی، مدیر شبکه یک و شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی این شبکه درباره دلایل تعطیلی این برنامه به گوش نمی رسد اما ذکرچندنکته لازم است:

۱- باآمدن سرافراز به صداوسیما بدنه این سازمان و مخاطبان رسانه هردو منتظر تغییراتی در کم وکیف فعالیتهای رسانه ملی بودند ؛که دربخش اول یعنی بدنه سازمان به سرعت خودرانشان داد وباعث تعدیل نیروی انسانی این سازمان شدکه هنوزنیز باافت وخیز ادامه دارد؛ اما فارغ از حواشی به وجودآمده در این تعدیلها که بیشتر گریبان کارکنان این سازمان را گرفته است ،آنچه برای مخاطب اهمیت داشته و دارد بحث تغییر دربرنامه های صداوسیماست که به نظرمی رسد نوبت آن نیز فرارسیده است.

۲- تغییر دربرنامه ها یک امر طبیعی است ،آنچه غیرطبیعی است استمرار برخی ازبرنامه ها بدون توجیه لازم در رادیو وتلویزیون است که باید برای آن نیز فکری کرد.بسیاری از برنامه ها وسریالها درصداوسیما وجوددارند که بنابه اعتبار گرداننده آن یاملاحظات اغلب غیر رسانه ای همچنان پخش می شوند درحالیکه برخی از برنامه ها ئی که می توانند سالهای سال شناسنامه رادیو یا تلویزیون باشند بدون توجیه حذف می شوند.هردوسوی این ماجرا دردآوراست.

۳- هیچ کس نمیداند برنامه هائی مانند صبح به خیرایران طی چی فرایندی سالها از سیما پخش شده است واکنون نیز که پایان آن اعلام می شود کسی نمی داند طی یک برنامه ریزی استراتژیک یا تغییر تاکتیک حرفه ای این اقدام صورت پذیرفته یا مشکلات مالی باعث آن شده یا جایگزین بهتری فراهم شده یا چیز دیگر؟

این فقدان برنامه ریزی در اقدامات فرهنگی سابقه ای طولانی در کشور ماداشته ودارد ومیان صداوسیما و سایر وزارتخانه ها سازمانها وارگانهای درگیر درفعالیتهای فرهنگی هنری نیز تفاوتی از این حیث وجودندارد.

آینده نشان خواهدداد کدامیک از گزینه ها علت واقعی این تغییرات بوده است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 62 = 66