شهاب ایلکا دوبلوری به یاد ماندنی، آتشی که در یادمان خاموش نمی شود

کامران فلاحتی

شهاب ایلکا دوبلوری به یاد ماندنی | کامران فلاحتی| هرگز تصور نمیکردم صدای پیاپی آژیرهایی که چرت ظهرانه محله ارامنه و اجاره دار را با تشویش پرانده دو کوچه پایین تر از جایی که من بودم، برای خاموش کردن شعله هایی روانند که بی رحمانه بر جان نازنین رفیقانی افتاده است..

وقتی سر رسیدم آتش نشانان اجازه ورود ندادند، تا گفتند پشت بام آتش گرفته فقط دعا میکردم که بچه ها در استدیو نبوده باشند و ای کاش با چشم خود پیکر بی جانشان را آن گونه مظلومانه و بی نفس نمی دیدم، شماره ای از خانواده هایشان نداشتم..

اوراق هویت شهاب ایلکا

هنوز مردد بودم که این چهره بی جان شهاب نباشد، با دستپاچگی به یکی از همکاران دوبلور که شماره اش دم دستم بود زنگ زدم ولی موفق نشدم در همین حین ماموران با بررسی اوراق هویتی تایید کردند که یکی از متوفیان شهاب ایلکا ی عزیز است.

نخستین مواجهه و همکاری من و شهاب عزیز به برنامه بررسی مطبوعات جهان شبکه چهار برمی گشت، دیدن خاکستر تابلوساعت یادگاری من به شهاب روی دیوار در کنار جسم بی جان و عشق سوخته ای که از در و دیوار استودیو مثل خنجری از ماتم در قلبم می نشست.

این نهیب جانگداز را در وجود حیرت زده ام طنین می زد که چرا باید هنرمندانی مانند شهاب ایلکا با چنین صداهای کم نظیر و استعدادهای بی بدیلی برای تولید آثاری ماندگار با مخاطبانی بی شمار، ناگزیر باشند بدون بهره مندی از آتیه معیشتی و بیمه و حداقل های رفاهی در چنین مکان های نمور و پستوهای مخروبه یا زیرپله و پارکینگ و انباری و فضاهایی فاقد استاندارد و ایمنی تولید اثر کنند؟!!

قصد ندارم اسباب تألم خاطر بازماندگان را رقم بزنم اما آیا شان و منزلت یک هنرمند این است که اینگونه پیکر بی جانش در حال کار و تولید هنر محبوس در چنین بیغوله ای پیدا شود؟!!

آتش در استودیو شهاب ایلکا
آتش در استودیو شهاب ایلکا

آتش بی تدبیری مدیران رسانه ای و جان هنرمندان

اینهمه ساختمان دولتی بلااستفاده در این شهر درندشت.. اصلا مگر احداث یک ساختمان یا مدیا سنتر که بتواند همه این گروه ها را در دل خود جای دهد چقدر برای دولت یا شهرداری خرج دارد؟؟ چند جان بی گناه دیگر باید اینگونه فدا شود و به تاراج خزان برود تا آقایان مسول اندک وجدان دردی گرفته و به خود بیایند؟!!

آثاری که با صدای مرحوم ایلکا عرضه شده آنقدر بی شمار است که برشمردن همه آنها در این مجال نمی گنجد هرچند که او در اغلب انیمیشن ها، سریال ها و آثار سینمایی صداپیشگی کرده که سریال دخترسفیر ، وایکینگها ، انیمیشن بتمن و لاک پشت های نینجا و بسیاری دیگر از آن جمله اند.
از خدای بزرگ برای خانواده داغدار شهاب ایلکا ی عزیز و همکاران درگذشته اش در این سانحه دلخراش طلب صبر دارم و این مصیبت جانسوز را به جامعه هنری علی الخصوص همکاران سوگوارِ گوینده و هنر دوبله تسلیت عرض می کنم.

⁦?️⁩آری، روزی ما دوباره کبوترهایمان را پیدا خواهیم کرد…

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. دنیز می گوید

    با سلام .کاش جز کسایی که رفتند جوانی که الان داره زجر میکشه رو هم ببینند وکسی که به قول شما در بیغوله کار و زندگی میکرد و الان پشت میله های زندان داره تاوان دوستی ررو پس میده. هیچ پشتوانه ای نداره و هیچ کس به دادش نمیرسه.ما فقط مرده پرستیم و پر پر شدن جوونی رو که الان اصلا حال خوبی نداره نمیبینیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

25 − 18 =