«شنگول و منگول» زیر سایه «مبارک»-گفتگو با هادی افتخارزاده کارگردان نمایش«گرگ گرسنه»

عصر روز دوشنبه ،در دومین روز از جشنواره ی بین المللی تئاتر عروسکی نمایش عروسکی “گرگ گرسنه” در تالار چهارسو برگزار شد.”گرگ گرسنه”نمایش سایه بازی به طراحی وکارگردانی هادی افتخارزاده و نویسندگی حسین ناصر بخت از آذربایجان شرقی شهرستان مراغه، میهمان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران بود.این نمایش ویژه ی مخاطبان کودک با ترکیب سازهای سنتی و مدرن و در ادامه ی داستان نوستالژیک شنگول و منگول ساخته شده است.خبرنگار هنرلند سوالاتی را در خصوص نحوه ی اجرا از کارگردان نمایش پرسیده اند که شرح آن در ادامه خواندنی است.

minilogoشروع نمایش، با سایه ی”بچه مبارک” میتواند به دلیل اولین رونمایی از این عروسک باشد؟
خیر-انتخاب شروع و پایان نمایش با سایه ی عروسک “مبارک” به این علت بود که میخواستم” مبارک” سیر داستان را راهنمایی کند و نشان دهم مبارک میتواند این قدر قوی باشد که باعث تحول و راهنمایی شود و همچنین میتواند هیکل های حیوانی را به هیکل های انسانی تبدیل کند.
minilogoآیا هدف استفاده شما از سایه ی عروسک  “مبارک” نمادین بودن آن است؟
بله . من” مبارک” را به عنوان اسطوره و نماد معرفی کردم حتی رنگ سرخ کلاهش میتواند مسیر سرخی را نمایش دهد که به سپیدی صلح منتهی میشود.
minilogo جمله ی “آسمان آبی حق ما بچه هاست” که در طول نمایش چندین بار تکرار شد، میتواند به بیانیه خانم” برومند” در افتتاحیه ارتباط داشته باشد؟
بیشتر بهانه ای بود برای قدردانی از خانم “برومند” و هیئت همراهشان و دوستان جشنواره ای و خانه ی عروسکی که به صورت بداهه گفته شد.
minilogo میتوان این تئاتر عروسکی را در دنباله ی داستان نوستالژیک کودکی ما بزرگسالان دانست؟
بله دقیقا – این تئاتر عروسکی داستان شنگول و منگول و حبه ی انگور (٢٠١۶) است که توانسته اند خود را با  تغییرات دنیای مدرن به نوعی سازگار کنند.

gorge-gorosneh

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 1