«شنگول و منگول» زیر سایه «مبارک»-گفتگو با هادی افتخارزاده کارگردان نمایش«گرگ گرسنه»
عصر روز دوشنبه ،در دومین روز از جشنواره ی بین المللی تئاتر عروسکی نمایش عروسکی “گرگ گرسنه” در تالار چهارسو برگزار شد.”گرگ گرسنه”نمایش سایه بازی به طراحی وکارگردانی هادی افتخارزاده و نویسندگی حسین ناصر بخت از آذربایجان شرقی شهرستان مراغه، میهمان شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران بود.این نمایش ویژه ی مخاطبان کودک با ترکیب سازهای سنتی و مدرن و در ادامه ی داستان نوستالژیک شنگول و منگول ساخته شده است.خبرنگار هنرلند سوالاتی را در خصوص نحوه ی اجرا از کارگردان نمایش پرسیده اند که شرح آن در ادامه خواندنی است.
شروع نمایش، با سایه ی”بچه مبارک” میتواند به دلیل اولین رونمایی از این عروسک باشد؟
خیر-انتخاب شروع و پایان نمایش با سایه ی عروسک “مبارک” به این علت بود که میخواستم” مبارک” سیر داستان را راهنمایی کند و نشان دهم مبارک میتواند این قدر قوی باشد که باعث تحول و راهنمایی شود و همچنین میتواند هیکل های حیوانی را به هیکل های انسانی تبدیل کند.
بله . من” مبارک” را به عنوان اسطوره و نماد معرفی کردم حتی رنگ سرخ کلاهش میتواند مسیر سرخی را نمایش دهد که به سپیدی صلح منتهی میشود.
بیشتر بهانه ای بود برای قدردانی از خانم “برومند” و هیئت همراهشان و دوستان جشنواره ای و خانه ی عروسکی که به صورت بداهه گفته شد.
بله دقیقا – این تئاتر عروسکی داستان شنگول و منگول و حبه ی انگور (٢٠١۶) است که توانسته اند خود را با تغییرات دنیای مدرن به نوعی سازگار کنند.