شبکاری | تلاشی برای پیوند هنرمندان سینما وتئاتر با هموطنان خارج از کشور

تئاتر کمدی«شبکاری» به زودی در کانادا به روی صحنه می رود. جامعه ی فرهنگی ایرانیان خارج از کشور مدتی است پیوندهای جدیدی با هنرمندان داخل کشور برقرار کرده اند از کنسرتهای بزرگی مانند کنسرت محسن یگانه در آمریکا تا اجرای موسیقی بوشهری گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان در اروپا، که خوشبختانه با اقبال بسیاری از ایرانیان مقیم خارج کشور مواجه شده است و به نوعی پیوندهای جدیدی را بین اقشار فرهنگی و هنرمندان داخل و خارج کشور فراهم کرده است.

پوستر ارسالی

یکی از دوستان هنرمند مقیم کانادا با ارسال پوستری از تئاتر کمدی «شبکاری» به نویسندگی «رسول کاهانی» و کارگردانی «صحرا فتحی» که در تابستان ۱۳۹۷ در کانادا به روی صحنه خواهد رفت، نوشته ی زیر را برای ما ارسال کرده اند که خواهید خواند. امیدواریم این همکاری ها بیشتر و گسترده تر شود و هنرمندان ایرانی در تمامی نقاط جهان خوش بدرخشند.

درباره سام درخشانی

سام درخشانی را می‌توان یکی از سوپراستارهای برآمده از اواخر دهه هفتاد اما این‌بار در مدیوم تلویزیون نام‌گذاری کرد. او که دانشجوی انصرافی تاتر بود، پس از گذراندن یک دوره بازیگری در آموزشگاه استاد سمندریان، برای اولین بار بازی در مقابل دوربین را با مجموعه «شب زدگان» در سال ۱۳۷۸ تجربه کرد و خود را به عنوان یک جوان جویای نام به جامعه‌ی هنری و مخاطبان معرفی کرد.

پس از آن کار با کارگردانان تلویزیونی معروفی مانند: «حمید لبخنده» و «قاسم جعفری» در سریال‌های «با من بمان» و « همسفر» بر تجربیات بازیگری او افزود؛ اما شاید مجموعه‌ای که در آن برهه زمانی نام او را بیش از پیش به بینندگان شناساند بازی در سریال «خانه پدری» و همکاری با بازیگران نام آشنایی همچون: «بهزاد فراهانی»، «شقایق فراهانی»، «دانیال حکیمی»، «مرتضی احمدی» و «مهدی فتحی» بود که او را هر چه بیشتر به عنوان بازیگری فعال و آینده‌دار مطرح و مسیر را برای کار با کارگردانان صاحب‌نام در این عرصه هموار کرد، که از آن جمله می‌توان به مجموعه‌هایی مانند:

«ساعات ناامیدی» و «خسته‌دلان» اثر «سیروس الوند»، «ساعت شنی» اثر «بهرام بهرامیان»، «در چشم باد» سریال موفق «مسعود جعفری جوزانی»، «پشت بام تهران» سریال کارگردان جوان «بهرنگ توفیقی» و حتی بسیاری نمونه‌های دیگر از سریال‌های موفق تلویزیون اشاره کرد. «سام درخشانی» با سریال طنز «پژمان» چهره‌ای دیگر از خود و این‌بار در ژانر کمدی را به مخاطب نشان داد که در کنار زوج هنری‌اش «پژمان جمشیدی» بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، طوری‌که حتی در فیلم‌های سینمایی کمدی مانند: «خوب،بد،جلف» و «تگزاس» این موفقیت تکرار شد و از نظر فروش در رتبه‌ی بالایی قرار گرفتند.

اجرای تئاتر در کانادا

با توجه به گسترش فعالیت‌های «سام درخشانی» در عرصه‌های مختلف هنری او تجربه بازی در تأتر هم را هم در کارنامه خود دارد و به زودی نمایشی با نام «شبکاری»، نوشته‌ی «رسول کاهانی» و کارگردانی «صحرا فتحی» با بازی او و «بهنوش بختیاری» در شهرهای مختلف کانادا به روی صحنه می‌رود تا راهی باشد برای ارتباط هرچه بهتر مخاطبان ایرانی خارج از کشور با هنرمندان سرزمینشان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

25 − = 17