شبنم قلی‌خانی:فیلمنامه مانند یک نقشه‌ راه است

شبنم قلی‌خانی به بهانه بازی در سریال «قصه‌هزار افسون» گفت‌وگویی انجام داده‌است که می‌خوانید.

شبنم قلی‌خانی : فیلمنامه مانند یک نقشه‌ راه است|سرزمین هنر|شبنم قلی‌خانی در خصوص جذابیت سریال «قصه‌هزار افسون» برای کودکان و بزرگسالان گفت: فیلمنامه‌ این سریال نه تنها فقط برای کودک، بلکه به نوعی بزرگسالان را هم مخاطب قرار می‌دهد و درگیر داستان می‌کند. معمولا پدر و مادرهایی که بچه دارند، همراه او پای سریال‌های مخصوص کودکان می‌نشینند.

خیلی جالب بود که در این فیلمنامه در کنار این‌که قصه‌ کودکانه است، برای بزر‌گسالان هم جذابیت‌های خودش را دارد. بازیگر سریال «قصه‌ هزار افسون» در ادامه با تأکید بر اینکه فانتزی بودن این سریال را بسیار دوست دارد، افزود: من به عنوان یک بازیگر فکر می‌کنم بخشی از تعهد و وظیفه‌ام در قبال جامعه‌ همین است که برای نسل بعدی خاطرات خوب بسازم. به نظرم برای یک بازیگر خیلی مهم و در ماندگاری او حیاتی است.

چه بهتر که آدم به عنوان یک بازیگر، موقعیتی برایش پیش بیاید که بتواند در کار کودک بازی کند و این کار کودک بتواند خاطره‌ی خوبی برای نسل های بعدی بسازد.قلی‌خانی که در این سریال نقش افسون را بازی می‌کند، گفت: کودکان با دیدن این سریال خیلی چیزها را یاد می‌گیرند. همکاری با یک‌دیگر، مسئولیت‌پذیری، گذشت، پی‌گیری و پای‌مردی، تلاش و… در نهایت بچه‌ها یاد می‌گیرند از چیزهایی که خیلی برای‌شان باارزش است، محافظت کنند، ریشه‌های‌شان را بشناسند و به آیین‌ها و سنت‌ها‌ی شان پای‌بند باشند.

مدیوم کار مهم نیست، مهم نقش است و فیلمنامه

 

او همچنین در پاسخ به این پرسش که به بازی در کدام یک از مدیوم‌های تصویری علاقه‌مند است توضیح داد: برای من به عنوان بازیگر، مدیوم کار فرقی ندارد. مهم نقش است و موضوع فیلمنامه و مسئله‌ محوری آن، اینکه در این اثر چه چیزی قرار است مطرح شود و آیا این کار نتیجه‌اش برای مخاطب به تجربه‌ مفید یا یادگیری موضوعی ختم می‌شود یا خیر؟وی در بخش دیگری گفت : هر فیلمنامه‌ای به بازیگر یک‌ سری چیزهایی را نشان می‌دهد. در واقع مانند یک نقشه‌ راه است. شما وقتی یک نقشه‌ درست دست‌تان است راحت‌تر به مسیر می‌رسید و بیراهه نمی‌روید.

فیلمنامه‌های این‌چنینی چون در ژانر کودک هستند و شما می‌دانید که در میمیک و حالات و بازی بدن و صدای‌تان می‌توانید بازی‌ای را انجام دهید که بچه‌ها جذب شوند. در این کار، فانتزی بودن فیلمنامه، ناخودآگاه در بازی شما هم اثر می‌گذارد، یعنی شما می‌توانید بازی‌تان را کمی از حالت رئال خارج کنید و کمی فانتزی‌تر بازی کنید. این‌ها می توانند کمک‌کننده باشد.این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان درباره‌ ‌تولید سریال‌های کودک و نوجوان برای شبکه‌‌های نمایش خانگی عنوان کرد: در همه جای دنیا، جدای از تلویزیون شبکه‌های خانگی، وی. او. دی‌.ها و پلتفرم‌های زیادی در حال برنامه‎‌سازی و پخش آن هستند و مردم هم از آنها استقبال می‌کنند. در ژانر کودک هم وارد شده‌اند و فعالیت موفقی را ادامه می‌دهند. ما سریال «نارگیل» را پیش از این در وی.‌او.‌دی‌.ها در حال پخش داشتیم و من دیدم که چقدر مخاطبان زیادی داشته، این نشان‌دهنده‌ی قدرت مخاطبانش است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 2