شاهدان شیدایی،حمایت از فیلم های ضدامریکایی و آرزوی سلامتی برای شهلاریاحی

شاهدان شیدایی،حمایت ازفیلم های ضدامریکایی و آرزوی سلامتی برای شهلاریاحی ! جبارآذین

قراراست سازمان بسیج هنرمندان با همکاری حوزه هنری، مراسمی در پاسداشت هنرمندان شهید باعنوان “شاهدان شیدایی” برگزارکند. با قدردانی از این اقدام سازمان یادشده که دست کم به یاد شهدای هنرمند است، پرسیدنی است که سازمان بدون سر و صدای بسیج هنرمندان به چه امور دیگری جدا از برگزاری مراسم مذکور اشتغال دارد و کلاً در ایام سال چه می کند؟ و چرا در فضای رویدادها و مسایل و مشکلات هنری و سینمایی و فرهنگی ناپیدا است و از اعلام موجودیت و ابراز نظر و موضع گیری های فرهنگی آن خبری نیست؟

آیا رسالت آن، صرفاً به پاسداشت شهدای هنرمند و برگزاری مراسمی نظیر شاهدان شیدایی  خلاصه می شود یا جانبازان هنرمند و دیگر هنرمندان کشور که ذره ذره در لابلای چرخ دنده های بحران های سینما، فقر و بی کاری و انزوا و…خرد می شوند را هم شامل می شود؟

کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای مبارزه با آمریکا و ایران ستیزان، با تصویب طرحی، سینما و تلویزیون کشور را که در مشکلات اداری و اجرایی و مناسباتی غرق و در اداره و فعالیت خود درمانده و ناتوان اند، ملزم و موظف به حمایت مادی و معنوی از تولیدات ضدآمریکایی کرده است.

کمیسیون گرانسنگ فرهنگی که از واقعیت های سینما و تلویزیون دور است و نمی داندکه رسانه های مذکور با عملکردهای غلط خود و حمایت از اسپانسرها و مافیا و پولشویان، مسیر سلطه سرمایه سالاری و فرهنگ سوزی را در کشور طی می کنند، چرا از نامدیران سینما و سیما نمی خواهد که از هنرمندان و تولیدات وطنی حمایت کنند؟

آیا اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصور می کنند که آنها گل و بلبل اند و هیچ مسأله و مشکلی ندارند به جز حمایت از آثار ضد آمریکایی؟

صد البته تولید به هنگام فیلم های قوی و مناسب ضدامپریالیستی، ضدآمریکایی و آثار ایران و اسلام ستیز هالیوودی خوب است، ولی از آن خوبتر و درست تر آن است که سینما و سیما، نخست چاله های برزخی خود را پر کنند و کمیسیون فرهنگی و دیگر مرتبطان با فرهنگ هم از سینما و سینماگر و سینمای ملی حمایت کنند، بعد… یکی دیگر از هنرمندان قدیمی، پر خاطره و از به یادماندنی ترین چهره های سینمای ایران در بستربیماری است.

شهلا ریاحی بازیگر ده هافیلم و تاتر و هنرپیشه مطرح سینمای پیش از انقلاب و نخستین کارگردان زن سینمای ایران، بیمار است.برای او آرزوی سلامت و بهبود داریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

98 − 90 =