سریال رهایم نکن با حضور عوامل سریال نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی سریال رهایم نکن در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با حضور منتقدان و علاقمندان فیلم و سریال برگزار شد. این دومین نشست از مجموعه نشستهای تخصصی «سرزمین هنر» در سال جدید بود که با همکاری فرهنگسرای رسانه انجام می گیرد.

شروع مراسم

سه شنبه ۲۶ تیرماه ساعت به ۱۷ که رسید سالن اصلی فرهنگسرا پر شده بود و جای خالی پبدا نمی شد. قرآن که خوانده شدهمه به احترام سرود ملی کشورمان قیام کردند و بعد از پخش آنونس سریال رهایم نکن، «مجید پرکار»هنرمند و همکار افتخاری سرزمین هنر اجرای برنامه را برعهده گرفت و سرفصل برنامه های این نشست را اعلام کرد و «علیرضا دباغ» سردبیر و مدیر مسؤل فصلنامه سرزمین هنر را به پشت تریبون فراخواند. وی در سخنان کوتاهی ضمن خوشامد به حاضران از حضور هنرمندان، منتقدان و علاقمندان این سریال  که در این نشست حضور یافتند تقدیر و تشکر کرد.

تجلیل سردبیر سرزمین هنر از امین تارخ

دباغ از «امین تارخ» به عنوان یک بازیگر پیشکسوت تقدیر کرد و محمد مهدی عسگرپور را کارگردانی فهیم و آشنا به ضرورتهای اجتماع دانست که سریال رهایم نکن را با دغدغه های فرهنگی اجتماعی ساخته اند وی بر ضرورت نقد و تحلیل فیلمها و سریالهای تلویزیونی برای رشد فرهنگی جامعه ومخاطبان رسانه ملی تأکید کرد و سایت و فصلنامه سرزمین هنر را پیشگام نقدها و تحلیلهای کارشناسانه در این زمینه معرفی کرد و از حضور تهیه کننده و سایر عوامل سریال رهایم نکن در این نشست در کنار اساتیدی همچون دکتر غلامرضا آذری و جبار آذین همچنین مدیران فرهنگسرای رسانه تقدیر و تشکر کرد.

هنرمندان و منتقدان

سپس «مجید پرکار» از «محمد مهدی عسگرپور»،«علی پورکیانی»، «امین تارخ» و «معصومه قاسمی پور» دعوت کرد تا با حضور در جایگاه با «دکترغلامرضا آذری» و «جبار آذین» به گفتگو بپردازند.

محمدمهدی عسگرپور به عنوان نویسنده و کارگردان سریال نخستین کسی بود که گفتگو را آغاز کرد،وی پس از گزارشی از روند شکل گیری سریال، نقد و تحلیل را یکی از موارد مهمی دانست که به رشد آثار هنری کمک می کند اما شرایط نقد صحیح را نیز مهم و حائز توجه دانست و از منتقدان خواست اصول نقد را رعایت کنند (مشروح سخنان عسگر پور در روزهای آتی در همین وبسایت منتشر خواهد شد).

دکتر غلامرضا آذری(کارشناس)

دکتر غلامرضا آذری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی دیگر سخنران این جلسه با تمجید از عوامل سریال رهایم نکن به نوع ارتباط میان شخصیتهای سریال به عنوان نقطه قوت سریال از منظر ارتباطی اشاره کرد.دکتر آذری مؤلف و مترجم کتابهای مهمی در حوزه علوم ارتباطات است.

جبار آذین(منتقد)

سپس جبار آذین به عنوان منتقد در دو بخش به نقد سریال پرداخت وی به برخی از ضعفهای صداوسیما در تصمیم گیری در پخش سریالها و حذف برخی از سکانسهای سریال رهایم نکن با وجود تصویب فیلمنامه سریال اشاره کرد و سپس به متن سریال و ضعفهایی که در شخصیت پردازی کاراکترهای اصلی و فرعی اشاره کرد.وی گفت:

نه تنها شخصیت «آذر» بلکه حتی شخصیت حاج رسول تولایی که نقش آن را امین تارخ در مجموعه تلویزیونی «رهایم نکن» بازی می کرد نیز  آن طور که باید پرداخته نشده بود و همه زاویه های شخصیتی آن دیده نشد وی سکانس آخر را که با پوشاندن چهره حاج رسول با ملحفه  سفید تمام شد را نیز یکی از ضعفهای سریال خواند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

علی پورکیانی(تهیه کننده سریال)

«علی پورکیانی» تهیه کننده سریال در سخنان کوتاهی از برگزاری نشست نقد و بررسی سریال تشکر کرد و از برخی منتقدان که در جریان سازی رسانه ای در برخی از خبرگزاریهای خاص به انتقاد از سریال پرداخته بودند گلایه کرد. وی مشکلات مالی صداوسیما را در جریان ساخت سریالهای تلویزیونی یکی از عوامل بازدارنده در روند تولید آثار فاخر دانست اما به همت و همکاری هنرمندان این سریال برای ساخت سریالی مناسب برای مخاطبان اشاره کرد.وی همچنین به برخی از سکانسهای حذف شده در

امین تارخ(بازیگر پیشکسوت)

«امین تارخ» به عنوان بازیگر نقش اول سریال سخنان خود را با انتقاد از برخی منتقدان رسانه ها آغاز کرد وی گفت:

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در جریان نشست نقد و بررسی سریال «رهایم نکن» در فرهنگسرای رسانه جبار آذین منتقد سینما با نقدی به شخصیت حاج رسول تولایی که نقش آن را امین تارخ در مجموعه تلویزیونی «رهایم نکن» بازی می کرد گفت: این شخصیت آن طور که باید پرداخته نشده بود و همه زاویه های شخصیتی آن دیده نشد.

این موضوع آغازی شد تا امین تارخ به این موضوع واکنش نشان دهد و با خطاب قرار دادن منتقدان گفت: منتقدان درکی از ساخت ندارند، اگر آن ها پای کار ساخت بیایند متوجه می شوند با چه مسائلی روبرو هستند، کما اینکه برخی از آن ها هم این اتفاق برایشان افتاد و رفتند و ساخت را به اهالی تولید واگذار کردند. او در ادامه گفت در نقد صداقت و عدالت داشته باشید.

گفتگوی انتقادی «امین تارخ» و منتقدان یکی از بحثهای گرم این جلسه بود که در کنار سؤالات سایر حاضران از وی موردتوجه بسیاری از شرکت کنندگان و اهالی رسانه واقع شدکه به زودی در گزارش جداگانه ای  در همین سایت به  آن خواهیم پرداخت.

معصومه قاسمی پور(بازیگر)

خانم «معصومه قاسمی پور» بازیگر نقش راضیه در سریال «رهایم نکن» نیز در سخنان جالبی به شرایط فیلمسازی در شرایط خاص کنونی جامعه اشاره کرد و نقد و نقادی را بدون در نظر گرفتن این شرایط ناقص توصیف کرد. سخنان وی و پرسشهای دیگر در این زمینه را به زودی در همین صفحه ملاحظه خواهید کرد.

علی محمد اسماعیلی(رییس فرهنگسرای رسانه)

دکتر «علی محمد اسماعیلی» مدیر فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست این قبیل گردهمایی های هنرمندان و علاقمندان هنر را مایه ی تحکیم روابط میان هنرمندان و مخاطبان دانست و از صداوسیما خواست اینگونه برنامه ها را از تلویزیون پخش نمایند و درعین حال برنامه ریزی های لازم برای ساخت سریالهایی که سالها با مخاطبان ارتباط داشته باشد را انجام دهد

در پایان مراسم یکی از سکانسهای حذف شده سریال به انتخاب تهیه کننده و کارگردان سریال به نمایش درآمد که با تشویق شدید حاضران همراه شد.اهدای هدایا به عوامل سریال ومنتقدان و گرفتن عکس یادگاری پایان بخش این مراسم بود.

گزارش تکمیلی در روزهای آتی منتشر خواهدشد. اکنون گزارش تصویری را با عکسهایی از عاطفه توکلی مشاهده فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

47 + = 53