سختی های وفاداری به متن | سریال سارق روح در سرزمین هنر نقد و بررسی شد

گزارش نشست نقد سریال سارق روح در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی

سومین نشست از سلسله نشستهای تخصصی سرزمین هنر برای  نقد و بررسی سریالهای تلویزیونی در سال ۱۳۹۷ با موضوع نقد سریال سارق روح با حضور عوامل سریال و  جمعی از کارشناسان رسانه و علاقمندان سریالهای تلویزیونی در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در این نشست «احمد معظمی» کارگردان، «ابوالفضل صفری»تهیه کننده،«ایرج نوذری» و «علی رام نورایی» و«نگین معتضدی» بازیگران سریال به همراه «غلامرضا الماسی»مدیرگروه فیلم و سریال شبکه ۵ سیما در این نشست شرکت کردند تا به همراه «حسین شاکری»منتقد و سایر بینندگان سریال به بررسی ابعاد مختلف این سریال و زوایای پنهان از حاشیه های ساخت آن بپردازند.

«مجید پرکار» مجری برنامه که خود از کارگردانان تلویزیونی است، با ذکر نامی از «منوچهر عسگری نسب» یاد این کارگردان فقید سینما  را گرامی داشت ودر ابتدا از دکتر اسماعیلی رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی و همکارانشان تشکر کرد و از ایشان برای شروع مراسم دعوت کرد

مجید پرکار

دکتر اسماعیلی در سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه ، نقد و بررسی سریالهای تلویزیونی را راه مهمی برای جذب مخاطب بیشتر به تلویزیون دانست و اظهار امیدواری کرد که این گونه نشستها و تبادل نظرها بتواند درفضایی منطقی به ایجاد نشاط بیشتر برای ارتقای جایگاه تلویزیون انجامیده و بتواند زمینه ی ساخت سریالهای بلند مدت را در شبکه های مختلف سیما فراهم سازد.

 

«ابوالفضل صفری» تهیه کننده ی سریال در ابتدای گفتار به سختی های طراحی وتصویب طرح این برنامه اشاره کرد و گفت:

ما برای تصویب این طرح در سیما با مشکلات زیادی مواجه شدیم. به هر کدام از شبکه ها که مراجعه می کردیم با عدم استقبال گروههای فیلم و سریال مواجه می شدیم اما وقتی به شبکه ۵ سیما رفتیم مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه طرح ما را پسندید و برای ساخت آن اظهار آمادگی کرد. باید بگویم که اگر حمایتهای آقای غلامرضا الماسی نبود این سریال نمی توانست به این خوبی ساخته شود.

«احمد معظمی»کارگردان سارق روح هم به اهمیت موضوع سریال اشاره کرد و گفت:

سریال سارق روح نمونه ی کامل یک تولید تلویزیونی بر مبنای  پژوهشی علمی و دانشگاهی است. پژوهش اصلی این سریال توسط دکتر اصفهانی انجام شد و ایشان در طول کار به عننوان مشاور فیلمنامه و ناظرکیفی در کنار «هومان فاضل» نویسنده ی فیلمنامه بر تک تک دیالوگها توجه داشت و ما هم تلاش می کردیم تا به متن وفادار باشیم.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
ایرج نوذری
ایرج نوذری

«ایرج نوذری»بازیگر سریال سارق روح دیگر سخنران این نشست بود وی با اشاره به سوابق همکاریش با کارگردان گفت:

همه می دانید که من سالهاست در سریالی تلویزیونی بازی نکرده ام. ولی وقتی احمدمعظمی از من دعوت کرد پذیرفتم. من احمد را از سالها قبل می شناسم وقتی ۱۶ ساله بود و به همراه برادرش سرصحنه ی سریال «مسافری از هند» می آمد. او جوانی علاقمند بود و  وقتی از من خواست در سریال بازی کنم پذیرفتم او اگر می خواست من فقط از جلوی دوربینش رد شوم هم قبول می کردم چون او را مانند پسرم دوست دارم.با  این حال خوشحالم که این سریال کاری بسیار حرفه ای و در طرازی بین المللی ساخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت آداب تماشای فیلم نیز اشاره کرد وگفت همانطور که ساخت فیلم آداب و تکنیکهای خود را داد فیلم دیدن هم لِمِ خودش را دارد.

«علیرام نورایی» دیگر بازیگر این سریال هم به پژوهش محور بودن سریال اشاره کرد و گفت:

متن این سریال با دقت نوشته شده بود به همین دلیل هم از ما خواسته شده بود که به متن وفادار بمانیم. همین موضوع باعث سختی کار ما به عنوان بازیگران سریال شده بود .ما می دانستیم روی تک تک دیالوگها فکر شده و با دقت نوشته شده به همین دلیل ما هم تمام تلاشمان را کردیم که سختی وفاداری به متن را تحمل کنیم.

نگین معتضدی و علیرام نورایی
نگین معتضدی و علیرام نورایی

«نگین معتضدی» بازیگر دیگر سریال بود که در این نشست شرکت داشت و در تکمیل صحبتهای علیرام نورایی گفت:

این سریال یکی از سخت ترین کارهای ما بود چون حفظ کردن متنها با آن دقتی که نوشته شده بود کار ساده ای نبود با این حال من سالهاست که با آقای معظمی در کارهای مختلف همکاری کرده ام و از این که موفق شدم در این سریال هم در کنار ایشان و گروه خوبشان باشم خیلی خوشحالم.

این گزارش ادامه دارد….

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =