ستاد حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی و دسته گلهای خبر

تأملی بر ادبیات نامناسب خبرخوانی محمدرضا حیاتی

دسته گل به آب داده شده بعد از تعیین رییس « ستاد حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی » | مرتضی میرباقری معاون سیما مسعود احمدی افزادی را به ریاست ستاد «حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی» منصوب کرد.
همان روز نوشتیم که ایجاد ستاد حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی  در صداوسیما نیز یک نوع سر کار گذاشتن مردم و ادب دوستان است! هنوز جوهر نوشته مان خشک نشده بود که در اخبار شبکه یک سیما مقابل چشم میلیون ها بیننده، سردبیر بی ادب و بی سواد این بخش خبر، متنی بی ادبانه و زشت را در اختیار اخبارگویی مودب قرار داد تا بخواند.محمد رضا حیاتی اخبار گوی با سابقه ایران نیز در یک عمل انجام شده قرار گرفت و اتفاقی که نباید می افتاد،افتاد!
به همین دلیل نوشتیم که ستاد «حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی» فرمالیته است ،زیرا در صداوسیما هرکس ساز خودش را می زند و هیچ کسی خدا را بنده نیست!
وقتی مدیران تلویزیون از سواد و کلاس بالایی برخوردار نبوده و صرفاً با گروه بازی و پارتی به این سمت ها برگزیده شده اند،از این دست اتفاقات باز هم خواهد افتاد.چرا با وجود این همه نویسنده و روزنامه نگار خبره که هم قلمی شیوا دارند و هم ذهنی زیبا و گیرا،باید سردبیری و دبیری بخش های مختلف اخبار و دیگر برنامه های تلویزیون را به افرادی تقدیم کنند که نه سواد این کار را دارند، نه ادب آن را و نه توانایی نقد و تحلیل؟!
وقتی پارتی بازی،فامیل بازی و پول محوری ملاک قرار می گیرد،نتیجه اش این بوده و خواهد بود!مگر هرکس که فامیل مدیر و رییس بود،می تواند نویسنده و سردبیر خوبی هم باشد؟چرا رییس صدا و سیما و مدیران خرد و کلانش فکری برای این معضل نکرده و نمی کنند؟!
آبروی ایران و مردم آن زبانم لال مگر این قدر بی ارزش شده که یک دبیر بی سواد و بی ادب با نوشتن یک متن زشت و خارج از ادب و خواندنش در اخبار تلویزیون مقابل میلیون ها بیننده،آن را روی زمین بریزد؟!
مطمئناً محمدرضا حیاتی و دیگر اخبار گویان مقصر نیستند و نباید آنان را شماتت کرد،زیرا مجبور هستند متن تایید شده را بخوانند.
جمع کنید این ستاد های فرمالیته را که فقط به درد راه انداختن دفتر و دستک می خورد تا عده ای دیگر از دوستان و آشنایان با حقوقی عالی در آن به خرابکاری مشغول شوند!


برای اطلاع بیشتر کاربران عزیز «سرزمین هنر» فیلم خبر و همچنین توضیحات محمدرضا حیاتی را تقدیم می نماییم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =