ساخت مستند «آرگوس»

از پوستر مستند «آرگوس» رونمایی شد.

ساخت مستند «آرگوس»|سرزمین هنر|سینما

با اکران خصوصی مستند «آرگوس» با تهیه کنندگی و کارگردانی یاسر شاهسواری در موسسه تصویر سازان یاس ، از پوستر این مستند نیز رونمایی شد .

یاسر شاهسواری در این باره گفت : پروتز شبکیه آرگوس که با عنوان چشم بیونیک نیز شناخته می شود، یک ایمپلنت الکترونیکی شبکیه است که در واقع این محصول به عنوان پروتز بینایی برای بهبود بینایی افراد مبتلا به موارد شدید رتینیت پیگمانتوزا مورد استفاده قرار می گیرد .

وی اضافه کرد : نسخه Argus II این سیستم در مارس ۲۰۱۱ برای بازاریابی در اتحادیه اروپا تأیید شد و در فوریه ۲۰۱۳ تحت معافیت دستگاه های بشردوستانه در آمریکا تأیید شده است .

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

شاهسواری خاطر نشان کرد: در ایران نیز دکتر محسن فروردین به همراه تیم متخصص هفت نفره متشکل از استادان دانشگاه پزشکی شیراز و تیم ناظر خارجی برای اولین بار این عمل پیچیده و پر هزینه را به طور همزمان روی چشم دو بانوی نابینای ایرانی در شهر شیراز  انجام دادند .

عوامل اصلی مستند «آرگوس» عبارتند از : محقق و جانشین تهیه کننده : مرتضی لطفی ، مدیر تولید : مهدی دادخواه ، مجری طرح : مهدی قلی پور ، دستیار کارگردان و نریتور : ژیلا فرشا ، مدیر تصویر برداری : علیرضا دهقانی ، صدابردار : حسین محمدی ، جلوه های ویژه : حسن محمدی ، مترجم : یاسمن شاهسواری ، تدوین : یاسر شاهسواری و مدیر رسانه ای : بهنام سعا‌دتیان.

این اثر در مجموعه تصویر سازان یاس و کمپانی شهیاس تهیه و تولید شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

69 + = 75