رییس موزه هنرهای معاصر تهران:مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه هنری سامان‌یابی گنجینه موزه است

 موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری بیشتر هنرمندان اداره خواهد شد . برطرف کردن همه ضعف های زیر ساختی نظیر نارسایی های مرمت و کمبود تجهیزات فنی در دستور کار است.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران:مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه هنری سامان‌یابی گنجینه موزه است|سرزمین هنر|هنرهای تجسمی

عباد رضا اسلامی با اعلام مطلب فوق گفت:سرمایه اصلی موزه هنرهای معاصر تهران‌هنرمندان هستند. ما قصد داریم فضایی فراهم کنیم تا دیدگاه های هنرمندان در مدیریت موزه به صورت معناداری تجلی یابد. با همین هدف ان‌شاءالله پس از ماه مبارک رمضان، سلسله نشست‌هایی با گروه‌های مختلفی از هنرمندان با سلایق گوناگون تشکیل می دهیم و شنونده آرا و راهنمایی های آنها خواهیم بود.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران تاکید کرد: ما پس از سلسله نشست‌هایی با هنرمندان، شورای هنری مشورتی موزه هنرهای معاصر تهران را در دستور کار قرار می دهیم و پس از مشورت‌های هنری همه نمایشگاه‌ها و رویدادهای موزه را با هدایت این شورا و مشاوران که به جامعه هنری معرفی خواهند شد،پیش خواهیم برد.

اسلامی خاطر نشان کرد: می‌دانم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه هنری سامان‌یابی گنجینه موزه و تکمیل فرایند شناسنامه‌دار شدن همه آثار این گنجینه است. با کمک و همراهی دوستانی که این امر مهم را با دقت و وسواس پیش برده بودند، این کار خیلی زود ،مجدد از سر گرفته می شود و حتماً از نمایندگان هنرمندان نظیر انجمن‌های هنری دعوت خواهیم کرد از این فرایند دیدن کنند و به روز در جریان این امر مهم باشند.

او گفت: متاسفانه مدت هاست سایت موزه هنرهای معاصر تهران وجود خارجی ندارد و پیگیری های ما بدین جا رسید که کاری هم برای برنامه نویسی سایت انجام دهیم. مقدمات قانونی این امر هم فراهم شده است تا با راه اندازی سایت کارهای گنجینه در معرض دید و تماشای علاقه مندان قرار گیرد. حتماً در این مهم به مباحث روز مانند نمایش آنلاین نمایشگاه‌های موزه، بخش خبری به روز ، ارائه تحلیل ها و گزارش های دلخواه جامعه هنری توجه خواهد شد.

اسلامی افزود: در همین راستا فضای رسانه ای پیرامون موزه ارتقا خواهد یافت تا آثار هنری که در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آیند به بهترین شکل دیده شوند، از جمله فضای اینستاگرام موزه شاهد تغییرات مثبت خواهد بود تا گلایه های هنرمندان مرتفع شود.

او گفت: به زودی برنامه‌های مختلف موزه از نشست‌های گفت‌وگو محور و پژوهشی تا سینما تک ،برنامه های‌شان را اعلام می‌کنند و ما شاهد فعالیت‌های هنری بیشتری در موزه خواهیم بود . علاوه بر این تلاش خواهیم کرد سالن اجتماعات موزه با همکاری نهادها و گالری های هنری پررونق باشد تا همه اینها به حضور پررنگ هنرمندان در موزه بینجامد.

عبادرضا اسلامی در ادامه یکی مهم ترین مشکلات موزه را ضعف‌های عدیده عمرانی ، کمبود امکانات و تجهیزات فنی خواند و افزود: ایرادات مرمتی به جا مانده نیز کار کارشناسی بیشتری می طلبد،مثلا سیستم برودتی هوا مشکل اساسی دارد و فقط برای مخزن موزه سیستم سرمایش و گرمایش مناسب تعبیه شده است و  برای بقیه فضاهای موزه نیز باید چاره اندیشی شود.

علاوه بر این بخش های تخصصی موزه از واحد مرمت تا مثلا واحد عکاسی و … خواهان تجهیزات متعددی هستند که مدت هاست به روز رسانی نشده اند . برای انبوه این کاستی ها  از مدیران بالا دستی خواهان حمایت و کمک شده ایم.

او گفت: به تازگی آقای محمود سالاری معاونت محترم هنری از موزه دیدن کردند و در جریان ریز امور قرار گرفتند. خوشبختانه ایشان هم توجه و علاقه ویژه به موزه دارند و قول های مساعدی برای ساماندهی و روزآمدی موزه دادند که ما در حال پیگیری آن هستیم.

اسلامی درباره برنامه‌های نمایشگاهی آینده توضیح داد: بدیهی‌است ما به تعهداتی که مدیریت قبل در قبال نهادهای هنری و هنرمندان داده پایبند هستیم. جدول برنامه ای تا پایان سال وجود دارد که برخی شان مشخص اند و برخی متاسفانه فاقد طرح و یا به اصطلاح پیشنهاد پژوهشی روشن هستند که با کارشناسان دست‌اندرکار این جدول در حال پیشبرد کار هستیم.

او گفت: همه رویکردهای مناسبی که در دوره‌های گذشته مدیریتی موزه انجام شده به تبع آن ادامه می یابد . به سهم خود تلاش می کنیم با گفت‌وگو با هنرمندان، تشکیل شورای مشورتی و حضور مشاوران هنری از متن جامعه هنری کمبودهای گذشته را اصلاح کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

46 − 38 =